دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سبک زندگی سالم در تغذیه چیست؟

سبک زندگی سالم در تغذیه چیست؟

تغذیه و زندگی سالم

مطالعات متعدد در طول سال ها ثابت کرده اند که برای تناسب اندام و سلامتی باید تغذیه مناسبی داشته باشید. تغذیه سالم نه تنها میتواند به کاهش خطر بیماری های مهم مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان کمک کند، بلکه می تواند بر شرایط مربوط به خواب، افسردگی و پوست نیز تأثیر بگذارد. و البته، می تواند به ورزش، تناسب اندام، و رژیم غذایی شما نیز کمک کند.


رژیم غذایی مناسب کلیه ها و رژیم غذایی دیابتی برای جلوگیری از استخراج پتاسیم، میوه ها را با اثرات پتاسیم بالا را محدود کنید.


اگر به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستید، پیگیری میزان مصرف غذا و مایعات بسیار مهم است زیرا کلیه های بیمار نمی توانند مواد زائد را مانند کلیه های سالم از بدن خارج کنند. غذاهای خوبی که به ترمیم کلیه ها کمک می کنند عبارتند از سیب، زغال اخته، ماهی، کلم پیچ، اسفناج و سیب زمینی شیرین

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


اگر به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستید، پیگیری میزان مصرف غذا و مایعات بسیار مهم است زیرا کلیه های بیمار نمی توانند مواد زائد را مانند کلیه های سالم از بدن خارج کنند.


در اینجا بهترین غذاهای مفید برای کلیه ها وجود دارد که می تواند به ترمیم کلیه ها کمک کند و به شما کمک کند مدت طولانی تری سالم بمانید:

سیب:منبع خوبی از پکتین، فیبر محلول است. می تواند سطح کلسترول و گلوکز را کاهش دهد. سطح آنتی اکسیدانی بالایی دارد. سیب تازه همچنین منبع خوبی از ویتامین C است.


زغال اخته:منبع کم کالری فیبر و ویتامین C است. مطالعات نشان میدهد که پتانسیل محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی را دارد و فوایدی برای سلامت مغز دارد.


ماهی: ماهی های خاصی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، شاه ماهی و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این یک ماده مغذی ضروری برای کنترل لخته شدن خون و ساخت غشای سلولی در مغز است.

مطالعات نشان میدهد که ممکن است خطر ضربان قلب غیر طبیعی را کاهش دهد،سطح تری گلیسیرید و فشار خون را اندکی کاهش دهد. آنها ممکن است به طور بالقوه در شرایطی مانند سرطان، بیماری خود ایمنی و بیماری التهابی روده فوایدی ارائه دهند.


کلم پیچ: کلم پیچ سرشار از ویتامین های A و C، کلسیم و بسیاری از مواد معدنی است. همچنین منبعی از کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که برای سلامت چشم و محافظت از سرطان مفید هستند. همچنین حاوی ویتامین K است که یک رقیق کننده طبیعی خون است. سطح پتاسیم متوسطی دارد. بنابراین، افراد دیالیز باید از آن اجتناب کنند.


اسفناج: سرشار از ویتامین های A، C و K و فولات است. بتاکاروتن موجود در اسفناج به تقویت ایمنی و محافظت از بینایی شما کمک می کند. همچنین منبع خوبی از منیزیم است.


سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین قند کمی دارد و فیبر محلول بالایی دارد. این به شما کمک می کند احساس سیری کنید.


25 غذای سالم دیگری که می توانند با بیماری کلیوی مبارزه کنند عبارتند از:

کران بری

آرگولا

تمشک

توت فرنگی

آلو

آناناس

هلو

کلم

گل کلم

مارچوبه

لوبیا

کرفس

خیار

پیازها

فلفل دلمه ای

تربچه

کدو حلوایی

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سیر

سفیده تخم مرغ بدون زرده

قارچهای شیتاکه

آب

روغن زیتون

مرغ بدون پوست نسبت به پوست روی آن پتاسیم و سدیم کمتری دارد

آجیل ماکادمیا

شلغم یک جایگزین عالی برای سیب زمینی و کدو حلوایی زمستانه است


رژیم غذایی مناسب کلیه چه می کند؟

عملکرد اصلی کلیه های شما این است که از طریق ادرار از شر مواد زائد و مایعات اضافی بدن خلاص شوند. آنها همچنین مواد معدنی و مایعات بدن را متعادل می کنند و هورمونی می سازند که فشار خون شما را تنظیم می کند.


یک رژیم غذایی مناسب کلیه به محافظت از کلیه ها در برابر آسیب بیشتر کمک میکند. شما باید مقداری غذا و مایعات را محدود کنید تا دیگر مایعات و مواد معدنی مانند الکترولیت ها در بدن شما تجمع نکنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنیدکه در رژیم غذایی روزانه خود، پروتئین، کالری، ویتامینها و مواد معدنی مناسب دریافت می کنید.


اگر بیماری کلیوی در مراحل اولیه دارید، چند ماده غذایی وجود دارد که باید آنها را محدود کنید. اما از آنجایی که بیماری شما بدتر می شود، باید مراقب غذای مصرفی روزانه خود باشید.


راه های ایجاد یک رژیم غذایی مناسب برای کلیه و دیابت چیست؟

اگر دیابت همراه با بیماری کلیوی دارید، باید قند خون خود را کنترل کنید تا از آسیب بیشتر به کلیه های خود جلوگیری کنید. رژیم غذایی دیابتی و رژیم غذایی مناسب کلیه مواد غذایی مشابه زیادی دارند، اما تفاوت های مهمی نیز وجود دارد. راه هایی وجود دارد که رژیم غذایی مناسب کلیه و رژیم دیابتی شما می توانند با هم کار کنند.


اگر هم دیابت و هم بیماری کلیوی دارید، در زیر چند ماده غذایی مفید برای شما آورده شده است.

میوه ها: توت ها، پاپایا، گیلاس، سیب و آلو


سبزیجات: گل کلم، پیاز و اسفناج


پروتئین ها: گوشت بدون چربی (مرغ، ماهی)، تخم مرغ و غذاهای دریایی بدون نمک


کربوهیدرات ها: نان سبوس دار، نان ساندویچی، کراکر بدون نمک و پاستا


مایعات: آب، سوپ های شفاف و چای شیرین نشده

اگر برای درمان قند خون پایین آب پرتقال مینوشید، به آب سیب مناسب کلیه ها روی بیاورید. این همان افزایش قند خون را با پتاسیم بسیار کمتر فراهم می کند.


بیماری در مراحل پایانی: سطح قند خون شما با بیماری کلیوی در مراحل آخر بهتر می شود، احتمالاً به دلیل تغییر در نحوه استفاده بدن از انسولین.


دیالیز: اگر دیالیز می‌شوید، قند خون شما می‌تواند افزایش یابد، زیرا مایع مورد استفاده برای تصفیه خون حاوی سطح قند خون بالایی است. پزشک شما را از نزدیک تحت نظر می گیرد و تصمیم می گیرد که آیا به انسولین و سایر داروهای دیابت نیاز دارید یا خیر.


پزشک و/یا متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا یک برنامه غذایی ایجاد کنید که به شما کمک میکند سطح قند خون خود را کنترل کنید و در عین حال سدیم، فسفر، پتاسیم و مایعات بدن را محدود کنید.


در بیماری کلیوی چه مواد غذایی را باید محدود کرد؟

اگر از بیماری کلیوی رنج می برید، بسیاری از مواد غذایی که بخشی از یک رژیم غذایی سالم معمولی هستند، ممکن است برای شما مناسب نباشند. اگر بیماری کلیوی شما تشخیص داده شود،


پزشک ممکن است محدود کردن برخی مواد غذایی مانند:

نمک: از نمک خوراکی و ادویه های غذایی پر سدیم خودداری کنید. سدیم بر فشار خون شما تأثیر می گذارد و به حفظ سطح آب در بدن شما کمک می کند. اگر تورم مچ پا، فشار خون بالا، مشکل تنفسی و تجمع مایع در اطراف قلب و ریه های خود دارید، باید از مصرف نمک اجتناب کنید. شما باید کمتر از 1500 میلی گرم نمک در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. به جای نمک از ادویه ها یا گیاهان دارویی استفاده کنید. از غذاهای بسته بندی شده دوری کنید و هنگام خرید برچسب ها را بخوانید. روی غذاهای تازه و خانگی تمرکز کنید. در عرض یکی دو هفته به غذاهایی با نمک کمتر یا بدون نمک عادت خواهید کرد.

پتاسیم: در بیماری کلیوی، سطوح بالای پتاسیم می تواند در خون شما جمع شود و باعث مشکلات جدی قلبی شود. سطح مناسب این ماده معدنی باعث می شود اعصاب و عضلات شما به خوبی کار کنند. از گوجه فرنگی، پرتقال، موز، سیب زمینی، آووکادو، کلم بروکلی و نان سبوس دار اجتناب کنید، زیرا پتاسیم بالایی دارند. سیب، هویج و سالاد بخورید. پزشک شما ممکن است یک بایندر پتاسیم را برای کمک به بدن شما برای خلاص شدن از شر پتاسیم اضافی توصیه کند. پزشک ممکن است خوردن غذاهایی مانند سیب، زغال اخته، توت فرنگی، کلم، گل کلم و خیار را توصیه کند.


پروتئین: اگرچه پروتئین برای بدن شما مهم است، اما پروتئین بیشتر باعث می شود کلیه های شما سخت تر کار کنند و ممکن است بیماری کلیوی را بدتر کند. برای تعیین ترکیب و مقدار پروتئین مناسب برای شما با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. ممکن است لازم باشد غذاهایی مانند گوشت، غذاهای دریایی و لبنیات را قطع کنید.


فسفر: یک ماده معدنی است که استخوان های شما را قوی و سالم نگه میدارد. در بیماری کلیوی، کلیه های شما نمی توانند فسفر اضافی را به خوبی از خون خارج کنند. ممکن است استخوان را ضعیف کند و به عروق خونی، چشم ها و قلب شما آسیب بیشتری وارد کند. حتی ممکن است به بیماری قلبی مبتلا شوید.

از مواد غذایی حاوی فسفر بالا مانند گوشت، ماهی، لبنیات، لوبیا، آجیل، نان سبوس دار، غذاهای بسته بندی شده و نوشابه های تیره رنگ خودداری کنید. اگر مبتلا به بیماری کلیوی در مراحل پایانی هستید،


ممکن است پزشک به شما توصیه کند که روزانه کمتر از 1000 میلیگرم غذاهای غنی از فسفر در رژیم غذایی خود داشته باشید. غذاهای کم فسفر مانند میوه های تازه، سبزیجات، ذرت، برنج و غلات را انتخاب کنید.


کلسیم: ممکن است پزشک به شما توصیه کند از مصرف مکمل های کلسیم بدون نسخه خودداری کنید و از مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند لبنیات خودداری کنید. غذاهایی که کلسیم بالایی دارند نیز دارای فسفر بالایی هستند.


مایعات: به طور کلی، شما باید سطح آب را در بدن خود حفظ کنید. با این حال، در مراحل اولیه بیماری کلیه، باید سطح مایعات خود را محدود کنید.


از آنجایی که کلیه های آسیب دیده از شر مایعات

اضافی خلاص نمی شوند، مایعات بیش از حد می تواند برای شما خطرناک باشد. حتی می تواند باعث فشار خون بالا، تورم و نارسایی قلبی شود. همچنین میتواند مایع اضافی را در اطراف ریه های شما جمع کند و ممکن است در تنفس مشکل داشته باشید.


باید مصرف برخی از غذاهای حاوی آب زیادی مانند بستنی، ژلاتین، هندوانه و انگور را کاهش دهید. بسته به مرحله بیماری کلیوی، پزشک به شما توصیه می کند که سطح پتاسیم، فسفر و پروتئین را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده