دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شیر گاو در مقابل شیر گیاهی: کدام یک بهتر است؟

شیر گاو در مقابل شیر گیاهی: کدام یک بهتر است؟

بیشتر شیرهای گیاهی پروتئین، کلسیم و ویتامین D کمتری نسبت به شیر گاو دارند.

اکثر شیرهای گیاهی نسبت به شیر گاو از نظر ریزمغذی های کلیدی کمتری دارندو شیر گاو منبع مهمی از فسفر، منیزیم، روی و سلنیوم است، اما آزمایش‌ها نشان میدهند که این مواد مغذی در اکثر شیرهای گیاهی به جز شیر نخود وجود ندارد.

اکثر شیرهای گیاهی دارای مقادیر کمتری از چهار ریزمغذی کلیدی – فسفر، منیزیم، روی و سلنیوم – نسبت به شیر گاو هستند. استثناء جایگزین های شیر ساخته شده از پروتئین نخود است که تقریباً سطوحی مشابه شیر گاو دارد.


امروز از هر سوپرمارکتی دیدن کنید و قفسه‌ها مملو از گزینه‌های لبنی متعدد است که بسیاری از آنها ترجیحات غذایی و سبک زندگی متفاوتی را ارائه می‌دهند. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما بهترین است؟ یکی از راه های کلیدی این است که همیشه برچسب تغذیه را بخوانید. وقتی این کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که چگونه شیر گاو با محدود کردن افزودنی‌ها و ارائه یک نوشیدنی تازه و مغذی، همچنان در برابر محبوبیت در حال ظهور جایگزین‌های گیاهی ایستادگی می‌کند. در اینجا 5 روشی که شیر گاو به طور مطلوب با مقلدهای آن مقایسه می شود، آورده شده است.

وقتی صحبت از مواد تشکیل دهنده می شود، شیر گاو با سادگی خود می درخشد. شیر گاو سنتی حاوی تنها سه جزء ساده و طبیعی است: شیر، ویتامین D و ویتامین A. در مقابل، بسیاری از جایگزین‌های گیاهی شامل طیف وسیعی از افزودنی‌ها، غلیظ‌کننده‌ها، تثبیت‌کننده‌ها و تقویت‌کننده‌ها برای تقلید از طعم و مشخصات غذایی هستند. از شیر گاو این لیست مواد تشکیل دهنده ساده شیر گاو ماهیت خالص و اصیل آن را منعکس می کند.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

این یافته ها از اولین مطالعه بزرگ برای مقایسه سطوح این چهار ماده معدنی در هشت جایگزین شیر گیاهی مختلف بدست آمده است

شیرهای جایگزین - که عموماً از آسیاب کردن محصولاتی مانند بادام، جو یا برنج، خیساندن آن در آب و افزودن امولسیفایرها و تثبیت‌کننده‌ها ساخته می شوند، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی هم در میان گیاه‌ خواران که محصولات حیوانی نمی‌خورند و هم در میان سایرین افزایش یافته است. کسانی که به دلایل اخلاقی یا محیطی از لبنیات اجتناب می کنند.

شیرهای گیاهی اغلب به طور طبیعی کلسیم و ید کمتری دارند، اما ممکن است با این مواد مغذی غنی شوند و تولیدکنندگان در ایالات متحده ملزم هستند غلظت خود را روی بسته بندی ذکر کنند. اما سطوح برخی مواد معدنی دیگر، از جمله منیزیم، فسفر، روی و سلنیوم، الزامی نیست که روی برچسب درج شود، اما شیر و سایر محصولات لبنی معمولاً منبع اصلی آنها در رژیم غذایی هستند. محققان سطوح چهار ماده معدنی را در 85 نمونه شیر گیاهی که از بادام، بادام هندی، نارگیل، شاهدانه، جو دوسر، نخود، برنج و سویا تهیه شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که در حالی که شیر نخود از نظر مشابه شیر گاو است


شما در خواربارفروشی هستید و به راهروی لبنیات رسیده اید؟ گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، پس چگونه تصمیم می گیرید؟ ابتدا باید بدانید که در هر نوشیدنی دقیقاً چه چیزی وجود دارد.

خواهید دید که چگونه کالری ها و مواد مغذی روی هم جمع می شوند، کدام ویتامین ها و مواد معدنی به طور طبیعی وجود دارند و چگونه از نظر قیمت با هم مقایسه می شوند.اگر هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام نوشیدنی را انتخاب کنید،


1. به طور طبیعی غنی از مواد مغذی است

شیر گاو به طور طبیعی حاوی مواد مغذی کلیدی است - از جمله کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین و ویتامین B12 - در حالی که جایگزینهای گیاهی اغلب با مواد مغذی که حاوی آنها نیستند غنی میشوند. برچسب‌ های جایگزین شیر گیاهی را بررسی کنند، زیرا میزان پروتئین و کالری بسته به برند متفاوت است .

2. پروتئین با کیفیت بالاتری وجود دارد

شیر گاو در هر وعده 8 اونس 8 گرم پروتئین با کیفیت بالا فراهم می کند، در حالی که بادام، بادام هندی، برنج و نارگیل 0 تا 1 گرم پروتئین برای همان اندازه سرو می کنند.

3. یک گزینه بدون لاکتوز وجود دارد

بسیاری از اوقات، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز به نوشیدنیهای جایگزین گیاهی روی می آورند. شیر بدون لاکتوز منبع عالی پروتئین، کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی است. و طعم شیر بدون لاکتوز شیرین‌تر از شیر معمولی است زیرا قند شیر، لاکتاز، به دو قند ساده، گلوکز و گالاکتوز تجزیه می‌شود.


شیر گاو دارای مشخصات قابل توجهی از ۱۳ ماده مغذی ضروری است که هر کدام به سلامت کلی بدن ما در مراحل مختلف زندگی کمک می کنند. این منبع طبیعی کلسیم، ویتامین D، ویتامین A، ویتامین B12، ریبوفلاوین، فسفر، پتاسیم و غیره است. این مواد مغذی نقش حیاتی در سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی، متابولیسم انرژی و حفظ سلامت پوست و بینایی دارند. وقتی صحبت از پروتئین می شود، شیر گاو ناامید کننده نیست و دارای 8 گرم پروتئین با کیفیت بالا است که در یک وعده شیر یافت می شود. پروتئین برای عملکردهای مختلف بدن از جمله ایجاد آنزیم ها، هورمون ها و آنتی بادی ها ضروری است. وجود پروتئین فراوان در شیر گاو، آنرا به گزینه ای ایده آل برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال یک منبع مغذی قابل توجه و سالم هستند.


دستورالعمل های رژیم غذایی بر اهمیت غذاهای غنی از مواد مغذی در یک رژیم غذایی متعادل تأکید می کند. لبنیات، از جمله شیر گاو، به عنوان منبع ارزشمندی از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، ویتامین D و پتاسیم شناخته شده و دستورالعملها مصرف محصولات لبنی از جمله شیر گاو را به عنوان بخشی از الگوی تغذیه سالم برای ارتقای سلامت و تندرستی کلی توصیه می کنند.


گاوها در مزارع لبنیات هر روز حدود 2 میلیون لیوان شیر تازه و مغذی تولید می کنند. امروزه نسبت به دهه‌های قبل برای تولید یک گالن شیر به زمین و آب کمتری نیاز است و کشاورزان تعهد زیادی به محیط زیست و مراقبت از گاوهای خود دارند. به عنوان مثال، صنایع لبنی یک "ابتکار خالص صفر" را برای دستیابی به بیطرفی گازهای گلخانه ای (GHG) و بهینه سازی مصرف آب اعلام کرده است. پایدارتر از همیشه تولید می شود.


ضروری است که بر اساس نیازها و ترجیحات تغذیه ای خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. برچسب را بخوانید. شیر گاو منبع عالی از مواد مغذی ضروری، پروتئین و سادگی است. شیر گاو چه به عنوان یک نوشیدنی با طراوت از آن لذت ببرید، چه روی غلات ریخته شود یا در دستور العملهای خوشمزه گنجانده شود، شیر گاو یک گزینه مغذی و طبیعی است که در آزمون زمان مقاومت می کند.


تجزیه و تحلیل تغذیه غیر لبنی در مقابل شیر لبنی

با این حال، طبق یک تجزیه و تحلیل تغذیه ای از دانشگاه مینه سوتا، تنها 12 درصد از 237 جایگزین شیر غیرلبنی ارزیابی شده، "حاوی مقادیر قابل مقایسه یا بیشتر از هر سه ماده مغذی مورد مطالعه: کلسیم، ویتامین D و پروتئین" بود. گزارش ها. بنابراین اگر به جایگزینی گیاهی مورد علاقه خود به عنوان یک جایگزین تغذیه ای یک به یک برای شیر معمولی اعتماد کرده اید،


شیر گاو سنتی از دیرباز منبع مهمی از پروتئین و همچنین کلسیم و ویتامین D در رژیم غذایی آمریکایی ها بوده است. بنابراین با توجه به محبوبیت شیرهای غیر لبنی، که بسیاری از آنها فاقد برخی یا همه این ریزمغذی‌ها هستند، حتی نیاز به دریافت کافی از آنها از سایر منابع غذایی سالم نیز وجود دارد.


اکثر شیرهای مبتنی بر بادام، جو و سویا (69 درصد) با کلسیم و ویتامین D (اما نه پروتئین نیز) غنی شده اند، بنابراین یافتن آن دشوار نیست. آنها را و وقتی [این گزینه‌های گیاهی] با کلسیم و ویتامین D غنی‌سازی می‌شوند، سطح غنی‌سازی مشابه شیر لبنیات است. بر اساس این یافته‌ها، مصرف‌کنندگان باید به دنبال محصولات جایگزین شیر گیاهی باشند که کلسیم و ویتامین D را به عنوان مواد تشکیل دهنده فهرست می‌کنند. ویتامین D به رژیم غذایی آنها اضافه شود.


برچسب محصولات شیر غیر لبنی را با دقت بخوانید تا شیرهای غنی شده با کلسیم، ویتامین D و/یا پروتئین را بیابید.

مصرف پروتئین خود را با منابع سالم پروتئین گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی/غذاهای دریایی، پنیرهای سفت، از جمله منابع طبیعی پروتئین گیاهی لوبیا، آجیل، دانه ها، عدس، نخود، غلات کامل، نخود، توفو/تمپه افزایش دهید.

غذاهای غنی از کلسیم را در اولویت قرار دهید: ماست، پنیر، پنیر دلمه (برای مصرف کنندگان لبنیات). تاهینی، ساردین، لوبیا، سبزی‌های برگ‌دار تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، و دوباره شیرها و ماست‌های غیرلبنی غنی‌شده.

ویتامین D خود را در قارچ، ماهی های چرب مانند سالمون، شیرهای غیر لبنی غنی شده و محصولات سویا مانند توفو مصرف کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده