ثروتسازی با هیپنوتیزم


» راهنمای مبتدیان برای ادویه های مدیترانه ای

راهنمای مبتدیان برای ادویه های مدیترانه ای

ادویه ها و اقلام ضروری مدیترانه ای

ادویه ها و گیاهان رایج مورد استفاده مدیترانه ای عبارتند از: ریحان، برگ بو، فلفل سیاه، میخک، گشنیز، زیره، شوید، رازیانه، سیر، اسطوخودوس، مرزنجوش، نعناع، ​​پونه کوهی، جعفری، پاپریکا، رزماری، زعفران، مریم گلی، مرزه، سماق ، ترخون، آویشن و زردچوبه است


این لیست از ادویه‌های مدیترانه‌ای، گیاهان و غذاهای اصلی آشپزی، موادی هستند که برای تهیه دستور العمل‌های مورد علاقه خود در خانه به آن نیاز دارید!


وقتی در پختن غذای مدیترانه ای تازه کار هستید و دستور پختی را پیدا می کنید که می خواهید درست کنید، پیدا کردن منبع محلی برای برخی از مواد تشکیل دهنده ممکن است دشوار باشد. علاوه بر آن، ممکن است حتی ندانید که برخی از آن مواد چیست یا چگونه از آنها استفاده کنید.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

این منبع قطعا برای شما مناسب است! این صفحه را نشانه گذاری کنید و هر زمان که به اطلاعاتی در مورد ادویه های مدیترانه ای خاص، گیاهان دارویی یا مواد ضروری آشپزخانه نیاز داشتید به آن مراجعه کنید.


کشورهای مدیترانه ای (دارای خطوط ساحلی در دریای مدیترانه) شامل آلبانی، الجزایر، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، قبرس، مصر، فرانسه، یونان، اسرائیل، ایتالیا، لبنان، لیبی، مالت، موناکو، مونته نگرو، مراکش، اسلوونی، اسپانیا، سوریه، تونس و ترکیه


فلفل دلمه ای : 1 قاشق چای خوری فلفل دلمه ای = 1 قاشق چای خوری فلفل دلمه آسیاب شده

فلفل سیاه : 1 قاشق چای خوری دانه فلفل = 1 ½ قاشق چای خوری فلفل آسیاب شده

هل : تقریباً 12 غلاف ، پوست کنده = 1 قاشق چای خوری هل آسیاب شده

دارچین : یک ½ - 1 سانتی متر = 4 سانتی متر قاشق چای خوری پودر دارچین آسیاب شده

تخم گشنیز : 1 قاشق چای خوری تخم گشنیز = 1 ¼ قاشق چای خوری گشنیز آسیاب شده

زیره : 1 قاشق چای خوری زیره سبز = 1 ¼ قاشق چای خوری زیره آسیاب شده

رازیانه : 1 قاشق چای خوری دانه رازیانه = 1 قاشق چای خوری زیره آسیاب شده

دانه خردل : 1 قاشق چایخوری دانه خردل = 1 ½ قاشق چایخوری خردل آسیاب شده


برگ بو خشک

برگ بو، برگ معطری از درخت لورل است که به عنوان گیاه دارویی استفاده می شود. برگ های بو را به طور کامل – تازه یا خشک – یا آسیاب شده به صورت پودر در دسترس هستند. برگ ها را به دستور پخت آهسته مانند سوپ، سس و خورش اضافه می کنند و قبل از سرو غذا جدا می شوند. آنها رایحه ای گلی و گیاهی دارند که یادآور پونه کوهی و آویشن است و بیشتر از هر گیاه دیگری استفاده می شود.


هل آسیاب شده

چه غلاف سبز کامل، چه دانه های سیاه و چه آسیاب شده، هل ادویه اصلی در تهیه غذاها، شیرینی ها و نوشیدنی های خوش طعم است. کمی از این ادویه خیلی سریع هر غذا را به سطحی فوق العاده مسحورکننده ارتقا می دهد. هل به دلیل عطر جذابش، معمولا ماده اصلی طعم دهنده است.


فلفل کاین

فلفل قرمز فلفل قرمز فلفل قرمز تند است که در مقیاس اسکویل، روشی برای اندازه‌گیری میزان حرارت فلفل‌ها، امتیاز بالایی دارد. کاین خاکی و تند است، در حالی که پاپریکا می تواند از خاکی و تند تا ملایم و شیرین باشد. پاپریکا آسیاب شده از آسیاب کردن فلفل های متعدد تولید می شود و می تواند طعمی از شیرین تا آتشین داشته باشد.


فلفل دلمه ای زمینی

توت قهوه ای خشک شده درخت استوایی Pimenta dioica، یک میخک نسبتاً بومی هند غربی و آمریکای مرکزی است. نام خود را در قرن هفدهم، زمانی که توت فلفل دلمه ای برای اولین بار به اروپا وارد شد، گرفت، زیرا گفته می شود طعم آن مانند ترکیبی از میخک، دارچین و جوز هندی است.

تخم گشنیز (کامل یا آسیاب شده)

این ادویه همه کاره، نت های خاکی را به غذاها اضافه می کند. دانه های کامل به آرامی برشته می شوند و سپس با ادویه های دیگر برای چندین مخلوط ادویه محبوب آسیاب می شوند. گشنیز آسیاب شده محبوبیت زیادی دارد زیرا به غذاها بافت می بخشد و می توان آن را با هر لقمه میل کرد. گشنیز اغلب با زیره جفت می شود تا طعم مناسبی از خاکی داشته باشد.


زیره آسیاب شده

اولین نت های زیره تیز، خوش طعم و تلخ است که شبیه به جعفری تازه یا پوست هویج است. نت های پایه زیره تند، خاکی و مغزی هستند. زیره اغلب به عنوان یک ادویه گرم کننده توصیف می شود، اما اگر یک دانه کامل را بین دندان های خود له کنید، متوجه کیفیت کمی منتول مشابه دانه رازیانه یا زیره می شوید. زیره به دلیل ظاهر و طعم مشابه اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.


شوید (تازه یا خشک)

شوید طعم علفی دارد با کمی طعم شیرین بیان شبیه بادیان. توجه داشته باشید که به محض گرم شدن هوا، گیاهان شوید گل می دهند یا "پیچ می کنند". این پیچ و مهره باعث تغییر طعم برگ ها می شود و آنها را کمتر معطر و تلخ تر می کند. طعم دانه شوید شبیه یک نسخه ملایم زیره است.


جوز هندی

آجیلی و کمی شیرین، جوز هندی یک ادویه تند است که عطری قوی و متمایز دارد. برای کسانی که بیشتر به گرما حساس هستند، جوز هندی ممکن است تند به نظر برسد.


پونه کوهی

عطر پونه کوهی دارای نت کافور است. طعم آن تند است و خاکی و سبز با مقداری نعناع و یونجه توصیف شده است. ممکن است کمی تلخ باشد. پونه کوهی به راحتی با خویشاوند نزدیکش مرزنجوش اشتباه گرفته می شود. در دریای مدیترانه، پونه کوهی با نام مرزنجوش وحشی نیز شناخته می شود، اما این بدان معنا نیست که مرزنجوش است . پونه کوهی گیاهی آشنا است که بسیاری از مردم آن را از غذاهایی مانند پیتزا و سس پاستا می شناسند. یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی در سراسر جهان است که در غذاهای مدیترانه ای و مکزیکی یافت می شود و حتی یکی از اجزای تشکیل دهنده پودر فلفل قرمز است.

رزماری (تازه یا خشک)

رزماری بوته ای است با برگ های معطر، همیشه سبز و سوزنی مانند و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی که بومی منطقه مدیترانه است. این گیاه معطر چوبی دارای نت های همیشه سبز، مرکبات، اسطوخودوس، کاج، مریم گلی، فلفل، نعناع و مریم گلی است.


پاپریکا

پاپریکا یک چاشنی جهانی و یک کالای رایج در کابینت ادویه است. از ترکیبی از فلفل های خشک از خانواده Capsicum annum که هم فلفل دلمه و هم فلفل تند را تشکیل می دهد. این پودر متمایل به قرمز متمایل به زرشکی بسیار متنوع است. بیشتر پاپریکا از مجارستان و اسپانیا می آید و یا شیرین، داغ یا دودی است. نوع فلفل استفاده شده، از کجا می آید و طرز تهیه آن طعم آن را تعیین می کند. بسته به نوع پاپریکا، می تواند از ملایم و شیرین تا تند و دودی متغیر باشد. عامل گرما به نحوه تولید پودرهای قرمز مربوط می شود.


سماق

توت های ریز آسیاب شده قرمز آجری درختچه سماق به هر چیزی که لمس می کنند درخشندگی قابض و لیمویی می بخشد. از آن در آشپزی عربی به عنوان ماده ترش کردن گوشت، خورش و سس استفاده می شود. این فوق العاده است که روی هوموس یا گوشت کبابی پاشیده می شود.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


زردچوبه

یک پودر ادویه زرد روشن است که از ریشه گیاهی از خانواده زنجبیل تهیه می شود. از نظر طعم، بسیار خاکی و تلخ است، تقریباً مشک دار است، با کمی ادویه فلفلی که کمی خردل یا ترب کوهی دارد. این طعم خاص یا خوشایند نیست. آشپزها می گویند که طعم کلی غذاهایی که به آنها اضافه می شود را نشان می دهد و همچنین به آنها رنگ زرد می دهد.


Zaatar_زعتر

یک ترکیب گیاهی و بسیار متنوع از ادویه جات ترشی جات شامل کنجد برشته شده، سماق و آویشن. به داشتن طعمی گیاهی، مرکباتی و آجیلی معروف است. مخلوط ادویه برای برشته کردن مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده می شود. می تواند تخم مرغ، غلات و سالاد را مزه دار کند یا به مارینادها، دیپ ها و سس ها طعم دهد. من ترکیب ادویه زعتر خودم را درست می کنم ، آن را امتحان کنید! در سرتاسر خاورمیانه، زعتر با نان لذت بخش است، اما مناطق عربی از ترکیب ادویه‌ها متفاوت استفاده می‌کنند. برخی از آنها را با روغن مخلوط کرده و روی نان‌ها پهن می‌کنند و برخی دیگر آن را به خمیر اضافه کرده و می‌پزند. زعتر که گفته می شود ریشه در مصر باستان دارد، در فلسطین، سوریه، لبنان، اردن و ترکیه نیز بسیار محبوب است. بسته به منطقه، مخلوط به اشکال کمی متفاوت است.

در فلسطین، آنها شامل دانه های زیره سیاه و برگ های آویشن خشک می شوند و مخلوط آن رنگ سبز روشن تری دارد. در لبنان از سماق استفاده می کنند که رنگ مایل به قرمزی به آن می دهد. در سوریه از ترکیب آویشن خشک شده و سماق استفاده می کنند که رنگ قهوه ای به آن می دهد.

چاشنی ها

روغن زیتون (EVO - روغن زیتون فوق بکر)

روغن زیتون با فشار دادن زیتون های تازه برای استخراج روغن به دست می آید. این یک روغن پخت و پز محبوب است که در مناطق پرورش زیتون، اغلب در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، یونان و کالیفرنیا تولید می شود.

طعم آن بسیار ارزشمند است و اغلب در غذاهای مدیترانه ای و اروپایی استفاده می شود. این روغن که یکی از چربی‌های سالم‌تر به حساب می‌آید، در آشپزخانه‌های سرتاسر جهان نیز جایگاهی پیدا کرده است و در کاربردهای سرد مانند سس سالاد و پاستا ظاهر می‌شود و برای سرخ کردن، تفت دادن و پختن استفاده می‌شود.


تاهینی یا ارده

خمیری است که از دانه‌های کنجد آسیاب شده تهیه می‌شود و اغلب آن را با دیپ‌های کلاسیک مانند هوموس و بابا غنوش مخلوط می‌کنند. سس های بر پایه تاهینی به طور گسترده در ارمنی، ترکی، عراقی، قبرسی، یونانی، آسیای شرقی و هندی دیده می شوند.

آسیاب کنجد آنها را به خمیر غلیظ و روغنی تبدیل می کند که از نظر بافت شبیه کره بادام زمینی طبیعی است. تاهینی که اساساً کره دانه کنجد است، طعم آجیلی و بافت خامه ای را به دستور العمل های مختلف از مرزه تا شیرین اضافه می کند.

طعم خاکی و آجیلی دانه‌های کنجد را دارد اما با رنگی تلخ (البته اگر مزه‌ای ناخوشایند یا قابض داشته باشد، دیگر از اوج خود گذشته است).

مارک مورد علاقه من از دانه کنجد اتیوپی ساخته شده است. می توان آن را به تنهایی سرو کرد و از مواد اصلی حمص ، متبل ، بابا غنوش و حلوا است. تاهینی در غذاهای نواحی شام و مدیترانه شرقی، قفقاز جنوبی و همچنین بخش هایی از شمال آفریقا استفاده می شود.


پاساتای گوجه فرنگی/سس

پاساتا یک پوره گوجه فرنگی پخته نشده است که از دانه ها و پوست آن صاف شده است. منشا آن ایتالیاست اما در سراسر اروپا استفاده می شود. برخی از پاستاها بسته به نام تجاری، حجیم تر و برخی صاف تر هستند.

برخی از مردم ادعا می کنند که پاساتا را می توان پخته نیز کرد، اما اکثر آنها بر نپخته بودن آن موافق هستند. همچنین می‌توانید آن را با املای پاساتو و پاستا دی پومودورو ببینید ، و همچنین می‌توان آن را به سادگی «گوجه‌فرنگی صاف‌شده» نامید. سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی محصولات پخته شده ای هستند که فوراً آنها را از پاستا متمایز می کند.

علاوه بر این، سس گوجه فرنگی اغلب دارای مواد دیگری مانند هویج، پیاز و سیر است، در حالی که رب گوجه فرنگی را می پزند تا غلیظ و غلیظ شود.

سرکه بالزامیک

نزدیک به هزار سال است که در زادگاهش، شهر مودنا، در منطقه شمالی امیلیا رومانیا، ایتالیا و در اطراف آن تولید می شود. این منطقه تولید شراب است و در انواع انگور تربیانو (سفید) و لامبروسکو (قرمز) تخصص دارد، و سنت این بود که مقداری از ماست - آب تخمیر نشده انگور - را کنار بگذارند تا سرکه ای بسیار خاص تهیه کنند. آب به آرامی پخته می شود و به قوام یک شربت می رسد و طعم و عطر آن را متمرکز می کند و رنگ آن را تیره می کند. سپس سرد می شود و به بشکه های چوبی منتقل می شود، جایی که مایه پخته شده تحت تخمیر آهسته قرار می گیرد و الکل ایجاد می کند که به نوبه خود توسط باکتری های استیک مورد حمله قرار می گیرد و به سرکه تبدیل می شود.

به دنبال آن یک روند پیری بسیار طولانی 12 سال یا بیشتر دنبال می شود. در این مدت با تبخیر مایع داخل بشکه، محتویات آن به بشکه های کوچکتر و کوچکتر از انواع چوب مانند شاه بلوط، گیلاس، زبان گنجشک، توت و ارس منتقل می شود. پس از آن، سرکه ممکن است برای مدت زمان بیشتری قبل از بطری زدن کهنه شود. 


شربت بالزامیک

این سرکه بالزامیک است که با گذشت زمان به آرامی کاهش یافته و غلیظ شده و یا با طعمی قوی گرم می شود.


سرکه سفید

از نظر طعم، سرکه سفید تندترین مواد موجود در اطراف است، بنابراین هنگام آشپزی با آن مراقب باشید. سرکه سفید از اسید استیک (حدود 5-10٪) و آب (حدود 90-95٪) تشکیل شده است که سرکه ای با طعم فوق العاده تمیز، ترد و قوی به دست می دهد.

وقتی صحبت از مارینادها می شود، فقط در صورتی می توانید از سرکه سفید استفاده کنید که با دستور العملی کار می کنید که نیاز به شکر زیادی دارد. اسید تهاجمی سرکه باید با شیرینی متعادل شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده