دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از پودر قهوه در خانه استفاده کنید؟

چگونه از پودر قهوه در خانه استفاده کنید؟

کاربرد خانگی پودر قهوه که نمی دانستید

اغلب اوقات، تفاله‌های قهوه به عنوان ضایعات در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً پس از لذت بردن از یک فنجان قهوه با هیچ پشیمانی دور ریخته می‌شوند. شرط می بندم نمی دانستید تفاله های قهوه کارهای دیگری به جز تهیه یک فنجان قهوه قوی وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را در کارهای روزمره خانه بگذرانید، تفاله قهوه در آن عالی است.


بوهای بد به طور طبیعی قهوه تمایل دارد بوهای نامطبوع و تحریک پذیر را خنثی کند. بوهایی مانند بوی قوی سیر یا پیاز از ظروف نگهداری، یخچال و حتی بوی دهان. بدون هیچ استرسی، فقط یک دانه قهوه را بمکید تا چنین بوهایی از بین برود.


درمان پف‌کردن چشم‌ها اغلب صبح‌ها، صرف نظر از اینکه چند فنجان قهوه می‌خورید،برای خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم کافئین موجود در قهوه رمز و راز استفاده موثر از آن را توضیح می دهد زیرا به بهبود گردش خون کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری تفاله قهوه را با آب یا روغن زیتون مخلوط کنید، سپس مخلوط را با دقت در اطراف چشم بمالید، بگذارید حدود پانزده دقیقه بماند و بشویید. 


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


دفع حشرات ظاهراً حشرات به خصوص مورچه ها و کک ها طرفدار قهوه نیستند. این در واقع نوشیدنی را بسیار مفید میکند. کافی است یک فنجان تفاله قهوه را در مکانهای استراتژیک قرار دهید تا حشرات را دفع کنید. تفاله قهوه همچنین می تواند به عنوان نوعی شمع برای دفع پشه ها استفاده شود،


گوشت را مرینیت کنید تعجب خواهید کرد اگر بدانید که به دلیل اسید موجود در تفاله قهوه، مرینت کردن گوشت با آن طعم گوشت را قوی تر می کند. بنابراین، برای طعم بیشتر، می توانید گوشت خود را با تفاله قهوه مرینیت کنید.


قابلمه و تابه را تمیز کنید وقتی به طور تصادفی چیزی را در ماهیتابه خود بسوزانید، بسیار آزاردهنده می شود. در اینجا روشی بدون استرس برای از بین بردن مواد غذایی و ماهیتابه های سوخته آورده شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تفاله قهوه را در کف تابه قرار دهید و با یک اسفنج آن را بمالید.


موها را بشویید یکی دیگر از کاربردهای تفاله قهوه شستن موها با آن است. این کار به از بین بردن بقایای اسپری مو و شامپوی خشک کمک می کند و در عین حال موهای شما را براق و صاف می کند. 


سینک ظرفشویی را باز کنید یکی دیگر از ترفندهای جالب استفاده از تفاله قهوه برای باز کردن گرفتگی سینک یا حتی حمام است. ابتدا باید تفاله‌های قهوه را در سینک بریزید، سپس مواد شوینده و آب جوش را به آن اضافه کنید.


سردرد را مهار کنید. از آنجایی که کافئین تورم رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد، به مبتلایان به میگرن گفته می‌شود که برای مهار سردرد قهوه بنوشند. نه تنها می تواند شدت را کاهش دهد، بلکه می تواند فرکانس را نیز کاهش دهد. فقط مطمئن شوید که بدون کافئین است.


آفات را از باغ خود دور نگه دارید. ممکن است از بیدار شدن با بوی قهوه لذت ببرید، اما حیوانات خانگی (مخصوصا گربه ها) این بوی را چندان عالی نمی یابند. به سادگی مقداری تفاله قهوه را در اطراف جایی که نمی خواهید حیوانات خانگی پا بگذارند بپاشید. اگر راب و حلزون ها آفات باغ شما هستند، تفاله قهوه را به عنوان مانع بپاشید. همانطور که زمین خشک می شود، مانعی ایجاد می کند که راب ها روی آن نمی خزند.



گیاهان را تقویت کنید.استفاده از کمپوست تهیه شده از قهوه معجزه می کند، زیرا حاوی نیتروژن است و همه گیاهان به این ماده مغذی مهم نیاز دارند، به ویژه کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل.

همچنین می توانید تفاله قهوه را برای ساختار بهتر خاک به خاک اضافه کنید. توجه داشته باشید که قهوه قوی تر می تواند اسیدی تر باشد. اما، وقتی از تفاله قهوه بازیافت شده یا استفاده شده استفاده می کنید، بیشتر اسید از ته مانده قهوه خارج شده و در قهوه وجود دارد. سعی کنید از کود نیتروژن اضافی همراه با تفاله قهوه استفاده کنید. تفاله قهوه میکروارگانیسم های موجود در خاک را تقویت می کند تا قهوه را تجزیه کند. در این فرآیند از نیتروژن در خاک نیز استفاده می شود، بنابراین بهتر است کمی نیتروژن اضافه کنید.

هنگام استفاده از تفاله قهوه در فضای باز برای باغبانی، کمپوست سازی و کنترل آفات، میتوانید تفاله‌ های قهوه را در یک سطل بزرگ جمع‌آوری و ذخیره کنید، تفاله های قهوه مملو از فسفر، پتاسیم، منیزیم و مس هستند که همگی افزودنی های عالی به کمپوست هستند. آنها همچنین هنگام تجزیه نیتروژن آزاد می کنند که به تولید کمپوست غنی کمک می کند.


مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که تفاله های قهوه را برای مدت طولانی نگه ندارید تا کپک نزند.

علاقه مند به امتحان این ترفندها هستید؟ با فنجان قهوه خود ادامه دهید و سپس با قهوه آسیاب شده تازه شروع کنید!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده