خرید از سراسر دنیا


» کدام سبزیجات را نباید در یخچال نگهداری کرد؟

کدام سبزیجات را نباید در یخچال نگهداری کرد؟

غذایی هایی که نباید در یخچال نگهداری شود.

آیا می دانستید مواد غذایی زیادی وجود دارد که نباید آنها را در یخچال نگهداریم؟ ما کاملاً آگاه هستیم که چگونه تبرید مدرن یک عمل اساسی در هر آشپزخانه و خانه است. در حفظ غذای ما و حفظ کیفیت آن کمک زیادی می کند. اما آیا می‌دانستید، علی‌رغم باور عمومی، نگهداری برخی غذاها در یخچال واقعاً می‌تواند طعم آنها را تغییر دهد.حتی می تواند کیفیت غذایی آنها را کاهش دهد یا روند فساد را تسریع کند. در اینجا مواد غذایی وجود دارد که هرگز نباید آنها را در یخچال نگهداری کنیم. در اینجا لیستی از غذاهایی است که هرگز نباید در یخچال داشته باشید. برخی از میوه ها و سبزیجات در واقع بهتر است در پیشخوان یا در یک محیط خنک و تاریک مانند کشو یا انبار نگهداری شوند. 



آووکادو یخچال بهترین مکان برای آووکادوی نارس نیست. اگر یک آووکادوی نارس را در یخچال قرار دهید، فقط فرآیند رسیدن را به تاخیر می اندازید. آووکادو را فقط در صورتی که به اندازه کافی رسیده باشد در یخچال قرار دهید. تا زمانی که تصمیم به استفاده از غذا ندارید آنها را در جای خنک نگهداری کنید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

گوجه فرنگی ها تا لحظه ای که تصمیم گرفتید در یخچال قرار دهید طعم و بوی بسیار خوبی دارند. در مکان های سرد گوجه فرنگی طعم و مزه خود را از دست می دهد. اگر محصول در هوای خنک نگهداری شود، رسیدن غذا متوقف می شود. همانطور که همه می دانیم، هر چه میوه یا سبزی رسیده تر باشد، خوشبوتر است. دمای پایین یخچال به ناچار بافت گوجه فرنگی را تغییر میدهد. علاوه بر این، غشاهای درون دیواره گوجه فرنگی شکسته می شوند. بهترین مکان برای گوجه فرنگی یک کاسه یا سبدی است که روی پیشخوان خود قرار داده اید.


ترشی خیارشورها با مواد نگهدارنده بالا در خارج از یخچال تازه می مانند. آن را در فضای باز نگهداری کنید تا هوا بتواند در اطراف آن حرکت کند. نگهداری آن در یخچال این یک اشتباه رایج است که اغلب ما مرتکب می شویم. آنها را بیرون از یخچال خود نگه دارید. نه تنها به یخچال شما فضای بیشتری می دهد، بلکه برای غذا نیز مفید خواهد بود. اگر خیار شور می خورید، به احتمال زیاد دارای مواد نگهدارنده هستند. آنها برای تازه نگه داشتن ترشی های شما حتی در خارج از یخچال برای مدت طولانی کافی هستند. نگران نباش. اگر آنها را در جای دیگری نگه دارید طعم متفاوتی نخواهند داشت. در برخی موارد نیازی به یخچال نیست.


ماهی تن چه کسی کنسرو ماهی تن را در یخچال نگهداری نمی کند؟ این یکی دیگر از روش های رایج است. فقط در صورتی که غذا بسته نشده باشد باید آن را در یخچال نگهداری کنیم. اگر قوطی هنوز باز نیست، می توانید آن را بیرون از یخچال نگهداری کنید. درست مانند خیار شور، کنسرو ماهی تن حاوی مواد نگهدارنده است که کمک میکند غذا برای مدت طولانی بدون هوای سرد تازه بماند. در واقع کنسرو ماهی تن اگر در دمای اتاق نگهداری شود طعم بهتری دارد. دمای پایین طعم و مزه ماهی را تغییر می دهد.


 سس کچاپ، سس سویا به لطف سرکه و مواد نگهدارنده، سس کچاپ تند و سویا حتی پس از باز شدن، بدون نگهداری در یخچال عالی خواهد بود. حاوی اسید است. و همانطور که همه ما می دانیم، اسیدها باکتری ها را از بین می برند و از رشد و توسعه بیشتر آنها جلوگیری می کنند. معنی آن این است که می توانید بطری سس کچاپ خود را بدون قرار دادن آن در یخچال نگهداری کنید. این محصول علاوه بر اسیدها دارای مواد نگه دارنده نیز بود. آنها همچنین کیفیت غذا را حفظ می کنند و حتی اگر بطری بسته نشده باشد،


گوجه فرنگی گوجه فرنگیها وقتی در یخچال نگهداری می شوند طعم خود را از دست می دهند و شروع به نرم شدن می کنند. برای اینکه گوجه فرنگی ها زودتر برسند، آنها را بیرون از یخچال در کیسه کاغذی نگهداری کنید. پس از رسیدن، حدود سه روز ماندگاری دارند.

چرا: طعم خود را از دست می دهند و بافت آرد آلودی به دست می آورند. اگر قبلاً آنها را در یخچال گذاشته اید، قبل از استفاده اجازه دهید تا به دمای اتاق برسند .

نکته نگهداری: گوجه فرنگی زمانی بهتر است که در دمای اتاق نگهداری شود. آنها همچنان در حال رسیدن هستند، بنابراین اگر برنامه فوری برای آنها ندارید، بهتر است آنها را در مقادیر قابل کنترل خریداری کنید.

آیا می دانستید؟ شما می توانید با ذخیره کردن آنها در یک کیسه کاغذی قهوه ای، فرآیند رسیدن را تسریع کنید.


سیب زمینی نگهداری در یخچال بر طعم سیب زمینی تأثیر منفی می گذارد، بنابراین بهتر است آنها را در کیسه های کاغذی نگهداری کنید. به یاد داشته باشید، کیسه های پلاستیکی باعث افزایش رطوبت و سرعت فرآیند پوسیدگی می شوند.

چرا: دمای سرد می تواند نشاسته سیب زمینی را به قند تبدیل کند - بر طعم و نحوه پخت آنها تأثیر می گذارد.

نکته نگهداری: اگر دوست دارید به صورت عمده بخرید - سیب زمینی را می توان برای هفته ها در مکانی تاریک و خنک نگهداری کرد.

آیا می دانستید؟ دمای بیش از حد گرم باعث جوانه زدن و پوسیدگی سیب زمینی با سرعت بیشتری می شود و قرار گرفتن در معرض نور زیاد می تواند منجر به سطوح ناایمن سم سولانین شود که باعث ایجاد رنگ سبز یا لکه های سبز به غده می شود.


نان یخ زدن نان کاملاً خوب است، اما نگهداری آن در یخچال باعث می شود تا سریعتر خشک شود. و در نهایت نان خشک می خورید. در عوض، آنچه را که ظرف چهار روز می خورید در دمای اتاق نگه دارید و بقیه را فریز کنید. برای یک برش تازه در یک کمد خنک یا جعبه نان نگهداری کنید.

چرا: باعث می شود نان شما سریعتر بیات شود . به آن رتروگراسیون نشاسته می گویند .

نکته نگهداری: جعبه نان و کیسه های کاغذی برای تازه نگهداشتن آن برای چند روز بهترین هستند و باید آن را محکم بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید.


عسل نگهداری در یخچال باعث سفت شدن عسل خوش طعم می شود. به همین دلیل باید آن را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

چرا: ماندگاری تقریبا بی نهایتی دارد. بنابراین اگرچه ممکن است لازم باشد گهگاهی آن را گرم کنید اگر شروع به کریستال شدن کرد، نگهداری آن در کابینت کاملاً خوب است.

نکته نگهداری: عسل را در ظرفی در بسته نگهداری کنید تا از نفوذ رطوبت اضافی به داخل آن جلوگیری کنید و سعی کنید از آلودگی متقابل با سایر غذاها جلوگیری کنید. (فقط زمانی که به درستی ذخیره شده باشد، عمر مفید آن بسیار طولانی است.

آیا می دانستید: کریستال های سفید پراکنده و فوم بالای آن نشانه فساد، از طریق تخمیر است.)


موز

چرا: اگر یک دسته موز سبز خریده‌اید، آن‌ها را روی پیشخوان نگه دارید. پس از رسیدن می توانید آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

نکته نگهداری: اگر این میوه در دمای اتاق در کیسه نگهداری شود، رسیدن سریعتر میشود.

آیا می دانستید؟ وقتی در یخچال نگهداری می شود، پوست زرد موز قهوه ای می شود.


کره بادام زمینی بدون نیاز به یخچال، فقط آن را در یک مکان خنک و تاریک نگهداری کنید تا کره بادام زمینی شما خوب شود.

چرا: برندهای تجاری تولید شده به دلیل قندها و مواد نگهدارنده در انبار ماندگار هستند. محصولات طبیعی یا ارگانیک معمولاً در یخچال نگهداری می شوند، زیرا در قفسه ماندگاری کمتری دارند. (همچنین به کاهش تفکیک روغنی که با محصولات طبیعی دریافت می کنید کمک می کند.)

نکته نگهداری:  سعی کنید شیشه های کره های آجیل طبیعی را به صورت وارونه ذخیره کنید تا روغن ته شیشه بالا بیاید.

آیا می دانستید؟ برای تهیه یک شیشه کره بادام زمینی حدود 540 بادام زمینی لازم است .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


پیاز بهترین راه برای نگهداری پیاز در کیسه کاغذی در مکانی خنک و تاریک و دور از سیب زمینی است. سیب زمینی تمایل به انتشار رطوبت و گازهایی دارد که می تواند باعث پوسیدگی پیاز شود. آنها نرم می شوند و رایحه پیاز را در غذاهای اطراف ایجاد میکنند. رطوبت یخچال پیازها را نرم و کپک زده می کند.

چرا: مانند سیب‌زمینی، نشاسته‌ها به قند تبدیل می‌شوند و ترکیب آن‌ها تغییر می‌کند، نرم یا خیس می‌شوند.

نکته نگهداری: در کیسه های توری یا در یک منطقه خشک خنک تهویه شده نگهداری شود. (پیازچه را می توان در یخچال گذاشت، زیرا محتوای آب بیشتری دارند.)

آیا می دانستید؟ بهتر است آن ها را جدا از سیب زمینی های خود نگهداری کنید، زیرا سیب زمینی های اتیلنی که متصاعد می شوند، عمر پیاز را کوتاه می کند.


روغن زیتون

چرا: سفت می شود. در حالی که این کار به روغن آسیب نمی رساند، برای استفاده باید منتظر بمانید تا به دمای اتاق برگردد.

نکته نگهداری: روغن زیتون زمانی بهتر است که ظرف سه ماه پس از باز شدن استفاده شود. (یک بطری باز نشده می تواند تا یک سال و نیم در یک مکان خنک و تاریک دوام بیاورد.)

آیا می دانستید؟ روغن زیتون نقطه دود پایینی دارد ، بنابراین بهتر است از مصرف آن روی حرارت زیاد خودداری کنید.


دانه های قهوه همه شما این را می دانید. بهترین نگهداری قهوه در یک ظرف دربسته است. در واقع یخچال باعث تغلیظ قهوه و کاهش طعم آن می شود.

چرا: لوبیا متخلخل است و رطوبت و سایر عطرها را جذب می کند و به طور موثر کیفیت و طعم لوبیا را کاهش می دهد.

نکته نگهداری: در یک ظرف کاملاً دربسته یا کیسه بسته بندی شده، بسیاری از افراد فکر می کنند که دانه قهوه را می توان بدون هیچ اثر بدی منجمد کرد. قبل از بستن مجدد کیسه یا ظرف و برگرداندن آن به فریزر، فقط فقط به اندازه مصرف از آن بردارید.

آیا می دانستید؟ دانه های روشن قهوه در مقایسه با برشته های تیره، سطوح کمی کافئین بیشتری دارند.


سیر سرد کردن طعم سیر را کاهش می دهد و بر طول عمر آن نیز تأثیر میگذارد. محیط یخچال در واقع می تواند باعث ایجاد کپک شود. سیر را در یک کیسه کاغذی در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

چرا: رطوبت موجود در یخچال طول عمر سیر را کوتاه می کند و می تواند باعث جوانه زدن شود.

نکته نگهداری: سیر زمانی که در جای خشک و خنک نگهداری شود بیشترین ماندگاری را دارد.

آیا می دانستید؟ سیر فیل (دارای حبه های بسیار بزرگ است) در واقع مربوط به تره است و طعم ملایمی دارد.


سبزیجات این یک غریزه طبیعی است که گیاهان تازه را که به تازگی از خواربار خریده اید، درست روی یخچال قرار دهید. اما آیا می دانستید گیاهان در یخچال زودتر پژمرده می شوند؟ می توانید آنها را در یک ظرف شیشه ای پر از آب روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید تا تازه و ترد بماند.


میوه هایی مانند .... آووکادو، سیب، موز، مرکبات، انواع توت ها، هلو، زردآلو و شلیل باید خارج از یخچال نگهداری شوند. نگهداری این میوه ها در یخچال باعث از بین رفتن طعم و بافت می شود. با این حال، اگر می خواهید لقمه ترد داشته باشید، می توانید این میوه ها را 30 دقیقه قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید. پرتقال، لیمو و لیموترش را در دمای اتاق روی پیشخوان آشپزخانه خود نگهداری کنید. فقط مواظب باشید آنها را خیلی به هم نچسبانید، در غیر این صورت تمایل به کپک زدن دارند. یک آووکادوی نارس را در یخچال نگهداری نکنید، اما آووکادوی رسیده یا خرد شده را می توان در یخچال نگهداری کرد.


 سس سالاد درست مانند سایر چاشنی ها، بیشتر چاشنی های سالاد، به خصوص آنهایی که بر پایه سرکه یا روغن هستند، به خوبی در خارج از یخچال نگهداری می شوند. با این حال، خامه، ماست یا سس مایونز باید در یخچال نگهداری شود.


غلات صبحگاهی شما بیرون از یخچال خوب و شاد خواهند بود. پس ناراحتشون نکن


روغن ها تقریباً همه روغن ها برای نگهداری در دمای اتاق بی خطر هستند. اگر روغن دارای محتوای چربی اشباع کمتری مانند گلرنگ یا آفتابگردان باشد، از خنک نگه داشتن آن سود می برد، بنابراین آن را در کابینت تاریک یا درب یخچال نگهداری کنید. تنها روغن هایی که باید در یخچال نگهداری کنید، روغن های آجیلی هستند.


خربزه معمولاً در خارج از یخچال بهترین عملکرد را دارد. هنگامی که در یخچال قرار می گیرند، تمایل به شکستن و تبدیل شدن به پودر و دانه دارند. بنابراین برای حفظ طعم و مزه، خربزه ها باید در دمای اتاق نگهداری شوند. با این حال، پس از برش، باید خربزه ها را به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید.


انواع توت ها توت های تازه در حال حاضر ماندگاری کوتاهی دارند، بنابراین آنها را بیرون از یخچال بگذارید و ظرف یک یا دو روز پس از خرید مصرف کنید.


مرباجات به دلیل وجود مواد نگهدارنده زیاد در مربا و ژله، نگهداری بدون یخچال حتی پس از باز شدن قابل قبول است.


میوه های هسته دار مانند هلو، گیلاس و آلو دقیقاً دوستان خوبی برای یخچال نیستند، بنابراین بهتر است آنها را تا زمانی که رسیده و آماده مصرف شوند، در آشپزخانه کنار بگذارید.


ادویه جات ادویه های آسیاب شده به هیچ وجه نیازی به یخچال ندارند.


آجیل و میوه های خشک نیازی به نگهداری آنها در یخچال نیست. آجیل ها به خوبی در یک نقطه تاریک و خنک نگهداری می شوند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده