دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا جوش شیرین آفت کش ها را از سبزیجات پاک می کند؟

آیا جوش شیرین آفت کش ها را از سبزیجات پاک می کند؟

چرا از جوش شیرین برای شستشو استفاده کنیم؟

جوش شیرین یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند به کشتن باکتریها و سایر میکروارگانیسم های مضری که ممکن است در میوه ها و سبزیجات شما وجود داشته باشد کمک کند. علاوه بر این، جوش شیرین برای استفاده در اکثر محصولات بی خطر است و هیچ گونه باقیمانده یا طعم مضری از خود باقی نمی گذارد. میوه‌ها و سبزیجات موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی اغلب با آفت‌کش‌هایی سم زدایی می‌شوند که حشرات مضر را از خود دور می‌کنند، اما ممکن است شما تمایلی به خوردن آن نداشته باشید.


جوش شیرین یک عامل پاک کننده طبیعی است که باقی مانده آفت کش ها را تجزیه کرده و همچنین دارای ویژگی های ساینده است که خاک و سایر آلودگیها را از روی سطح میوه ها و سبزیجات پاک و از بین می برد. . سرکه محلول رایج دیگری است که برای تمیز کردن محصولات استفاده می شود. برخلاف سرکه، جوش شیرین کمتر بو می دهد و طعمی از خود به جا نمی گذارد.


قبل از خوردن توت، انگور یا سیب تازه مهم است که میوه خود را بشویید تا از شر هر گونه باکتری، قارچ و کثیفی مضر خلاص شوید. افزودن جوش شیرین به شستشوی شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محصول شما عاری از آفت کش ها است، که به نوبه خود شما را حتی سالم نگه می دارد!


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه میوه و سبزیجات خود را با جوش شیرین تمیز کنید، چرا جوش شیرین یک پاک کننده عالی است و چگونه از جوش شیرین و سرکه در شستشوی خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!



دست های خود را با صابون و آب گرم بشویید.

برای جلوگیری از پخش شدن باکتری بر روی میوه ها یا سبزیجات، دست های خود را قبل از دست زدن یا تمیز کردن محصولات خود به خوبی بشویید . کافی است حداقل 20 ثانیه دست خود را با صابون زیر آب گرم بشویید.


نکاتی برای شستن محصولات با جوش شیرین

هنگام شستن محصولات خود حتما از آب خنک استفاده کنید. آب داغ می تواند باعث پژمرده شدن میوه ها و سبزیجات شما شود.

از جوش شیرین زیاد استفاده نکنید. یک قاشق چایخوری در هر فنجان آب برای انجام کار کافی است.

اگر برس اسکراب ندارید، می توانید از دستان خود برای مالش ملایم سطح محصول خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که محصول خود را پس از خیساندن کاملاً بشویید تا باقیمانده جوش شیرین پاک شود.

شستن میوه ها و سبزیجات با جوش شیرین یک راه آسان و موثر برای از بین بردن کثیفی، آفت کش ها و سایر آلودگی ها است. با پیروی از این مراحل ساده، می توانید اطمینان حاصل کنید که محصول شما تمیز، ایمن و آماده مصرف است. آن را امتحان کنید و تفاوت را برای خودتان بچشید!


نحوه شستشو با جوش شیرین

برای شستن محصولات با جوش شیرین، به موارد زیر نیاز دارید:

یک کاسه یا لگن بزرگ

آب

جوش شیرین

یک برس اسکراب (اختیاری)

⅔ یک کاسه پر از آب خنک پر کنید و به ازای هر 2 فنجان (473 میلی لیتر) آب، 1 قاشق چایخوری (6 گرم) جوش شیرین را اضافه و مخلوط کنید.

سپس میوه ها یا سبزیجات خود را به محلول جوش شیرین اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید تا مطمئن شوید که تمام محصولات با مخلوط پوشانده شده است. سپس میوه ها یا سبزیجات را به مدت 12 تا 15 دقیقه بگذارید بماند. بعد از هر 2 تا 3 دقیقه، محصول را هم بزنید تا هر قطعه به طور یکنواخت تمیز شود.


محصولات با بیرونی نرم، مانند انواع توتها، وقتی خیس می شوند، می توانند نرم شده و برای جلوگیری از لکه دار شدن، محصولات نرم را به مدت 1 تا 2 دقیقه در آب بگذارید. 

میوه ها و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و انگور را قبل از خیس کردن آنها در جوش شیرین از ساقه جدا کنید.

برگهای بیرونی سبزیجاتی مانند بروکلی، کاهو و کلم را قبل از تمیز کردن جدا کنید.

قبل از تمیز کردن میوه ها یا سبزیجات خود را خرد نکنید. از بین بردن لکه ها قبل از تمیز شدن پوست می تواند به باکتری ها اجازه ورود به داخل را بدهد. 


پس از پایان خیساندن محصول، چند ثانیه زمان بگذارید یا به صورت دستی آلودگی روی سطح میوه یا سبزیجات خود را پاک کنید. اگر در حال شستن میوه‌ها یا سبزیجات نرم مانند انواع توت‌ ها، انگور و سبزیجات برگ‌دار هستید، فقط از انگشتان خود برای تمیز کردن محصول استفاده کنید. اگر محصولات سفت‌ تری مانند سیب، هویج یا سیب‌زمینی را تمیز می‌کنید، آنها را با یک برس نرم بشورید


اگر روی محصولات شما جوش شیرین باقی مانده باشد، ممکن است طعم آنها کمی شبیه جوش شیرین باشد که طعم تلخی دارد. کافی است میوه یا سبزیجات خود را دوباره بشویید تا باقیمانده آن از بین برود.


اگر در حال شستشوی محصولات بزرگتر در سینک خود هستید، ابتدا سینک خود را تمیز کنید تا از آلودگی میکروب ها و باکتری ها به میوه ها یا سبزیجات جلوگیری شود.



تمیز کردن میوه و سبزیجات با جوش شیرین و سرکه

شستن میوه ها یا سبزیجات خود با جوش شیرین و سرکه از فرآیند مشابهی مانند شستن آنها با جوش شیرین پیروی می کند. به سادگی یک کاسه به اندازه کافی بزرگ برای محصولات خود بیرون بیاورید و آن را با آب شیر خنک پر کنید. 

این محلول شستشو، ترکیبی از قدرت جوش شیرین و سرکه است. سرکه یک پاک کننده طبیعی است که بسیاری از انواع باکتری ها را از بین می برد. 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

برای تمیز کردن میوه ها یا سبزیجات خود از سرکه سیب یا سرکه سفید استفاده کنید. هر دو در از بین بردن باکتری ها موثر هستند. سپس به ازای هر 2 فنجان آب خنک داخل کاسه، 1 فنجان سرکه (237 میلی لیتر) بریزید. 1 قاشق چایخوری (6 گرم) جوش شیرین را به ازای هر 2 فنجان آب در کاسه ای جدا اندازه کنید و بعد آن را به محلول سرکه اضافه کنید. سپس با یک قاشق هم بزنید تا کاملا جوش شیرین در آب و سرکه حل شود. 

میوه ها یا سبزیجات خود را به محلول سرکه و جوش شیرین اضافه کنید. محلول ممکن است حباب بزند یا بخار کند که کاملا طبیعی است. سپس، به سادگی اجازه دهید این محصول به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند تا سرکه و جوش شیرین جادوی پاک کنندگی خود را انجام دهند. 

بعد تمام محتویات توی کاسه را در یک صافی یا آبکش بریزید. میوه ها یا سبزیجات را زیر آب خنک و جاری نگه دارید تا کاملا همه مواد از روی آنها با آب شسته شود.

بعد روی یک حوله خشک و تمیز بریزید و روی آن بپوشانید. میوه‌ها و سبزیجات را قبل از استفاده و خوردن آن‌ها را کاملا خشک کنید یا بگذارید در هوا خشک شوند.


به طور کلی، فقط محصول را درست قبل از خوردن یا پختن آن در وعده غذایی بشویید. شستن و نگه داری محصولات می تواند باعث رشد باکتری ها یا کپک ها شود که سبب شده میوه ها یا سبزیجات شما سریعتر فاسد شوند.


اگر نیاز به شستن و سپس نگهداری سبزیجات یا میوه دارید، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند. آنها را در ظروف نگهدارنده دربسته با حوله کاغذی قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کنند. سپس آنها را به دور از گوشت و غذاهای دریایی در یخچال قرار دهید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده