دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 13 بهترین جایگزین پونه کوهی

13 بهترین جایگزین پونه کوهی

بهترین گزینه جایگزین پونه

بسیاری از مواد جایگزین پونه کوهی وجود دارد که می توانید برای هر غذایی استفاده کنید. برخی از این جایگزین ها ممکن است قبلاً در کابینت ادویه جات شما وجود داشته باشد.

پونه کوهی چیست؟ پونه کوهی نوعی گیاه دارویی است که معمولا در سراسر جهان استفاده می شود. این گیاه بخشی از خانواده نعناع است و از برگ های تازه و خشک یک گیاه پونه کوهی تشکیل شده است. به طور معمول به دو دسته، پونه کوهی مدیترانه ای و پونه کوهی مکزیکی طبقه بندی می شود.


پونه کوهی چه طعمی دارد؟

پونه کوهی دارای طعمی پررنگ و خاکی است که کمی تلخی به همراه دارد. طعم آن یادآور کافور است که یک ترکیب آلی معطر است. طعم منحصر بفرد آن به دلیل انواع اسانس های موجود در پونه کوهی است. اینها عبارتند از تیمول، لیمونن، کارواکرول و پینن.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

انواع پونه کوهی دو نوع پونه کوهی وجود دارد که شامل پونه کوهی مکزیکی و پونه کوهی مدیترانه ای میشود.پونه کوهی مکزیکی طعم قویتری دارد و از گیاهی به نام مریم گلی وحشی مکزیکی یا مرزنجوش مکزیکی می آید.


پونه کوهی مدیترانه ای از گیاهی بومی نواحی مدیترانه ای و همچنین جنوب غربی اوراسیا می آید. گونه های مختلف ممکن است در مقایسه با انواع دیگر تلخ، فلفلی یا شیرین تر باشند. به عنوان مثال، پونه کوهی یونانی نسبت به پونه کوهی ایتالیایی که ملایم تر است، خوش طعم تر است. به طور معمول، زمانی که دستور پخت پونه کوهی نیاز دارد، به احتمال زیاد از نوع مدیترانه ای است.


در مقابل پونه کوهی تازه

به دلیل طعم آن، پونه کوهی خشک بیشتر در طول فرآیند پخت و پز استفاده می شود زیرا کنترل طعم آن آسان تر است.

پونه کوهی خشک به صورت تکه های قهوه ای و پودری فروخته می شود، در حالی که پونه کوهی تازه ظاهری سبز برگی دارد. پونه کوهی خشک مقرون به صرفه تر است و در بسیاری از فروشگاه ها و بازار های مواد غذایی یافت می شود. از طرف دیگر پونه کوهی تازه به طور گسترده ای در دسترس نیست.


کاربردهای رایج پونه کوهی پونه کوهی اغلب با روغن زیتون ترکیب میشود تا وینیگرت ایتالیایی، روغن پونه کوهی و ماریناد برای غذاهای مرغ، گوشت گاو و بره درست شود. برگ های تازه پونه کوهی می تواند به عنوان یک چاشنی عالی برای بسیاری از غذاها باشد.


چرا ممکن است به یک جایگزین پونه کوهی نیاز داشته باشید؟

هنگامیکه نتوانید آن را در کابینت ادویه خود پیدا کنید یا تمام شده باشد، ممکن است در جستجوی جایگزینی برای پونه کوهی باشید. همچنین، فروشگاه های مواد غذایی ممکن است آنرا نداشته باشند. یا ممکن است نسبت به پونه کوهی حساسیت دارید یا اگر در حال تهیه غذا برای شخصی که به پونه کوهی حساسیت دارد، هستید.


1. مرزنجوش طعمی شبیه پونه کوهی دارد و بخشی از خانواده نعناع است. این گیاه میتواند جایگزین پونه کوهی خشک شده در غذاهای مکزیکی شود و می توان آن را در فروشگاه های مواد غذایی یافت.

کمی شیرین است و کمی ملایم تر است که جایگزینی عالی برای تعدادی از غذاها می شود. مرزنجوش را می توان به عنوان جایگزین 1 به 1 استفاده کرد.


2. چاشنی ایتالیایی وقتی یک غذای ایتالیایی پونه کوهی می خواهد، یک مخلوط چاشنی ایتالیایی می تواند جایگزین خوبی باشد. پونه کوهی نیز یکی از مواد اصلی ترکیب چاشنی ایتالیایی است. چاشنی ایتالیایی را می توان به عنوان جایگزین 1 به 1 استفاده کرد.



3. آویشن به جای پونه کوهی می توان از آویشن تازه برای تزئین تعدادی غذا استفاده کرد. آویشن و پونه کوهی طعم و ظاهر مشابهی دارند و برای انواع دستور العمل های مشابه به خوبی کار می کنند.

با این اوصاف، آویشن طعم قوی تری دارد. هنگام استفاده از آن برای تهیه یک ظرف، می توانید از آن به عنوان یک جایگزین 1 به 1 استفاده کنید.


4. جعفری را میتوان در انواع غذاها استفاده کرد زیرا گیاهی بسیار متنوع است. در حالیکه میتوان از آن برای طعم دادن به یک غذا استفاده کرد، میتواند به عنوان چاشنی نیز استفاده شود. جعفری جایگزین خوبی برای غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی است که به پونه کوهی نیاز دارند. میتوانید جعفری خشک را به عنوان جایگزین 1 به 1 یا اگر جعفری تازه دارید، نصف مقدار آن استفاده کنید.


5. ریحان تازه یا خشک می تواند جایگزین پونه کوهی تازه یا خشک در غذاهای مدیترانه ای یا دستور العمل های ایتالیایی شود. پونه کوهی و ریحان از چند جهت شبیه به هم هستند زیرا هر دو گیاهان معطر هستند. در حالی که پونه کوهی طعم خاکی تری می دهد، ریحان طعم شیرین تری به غذا می دهد. ریحان را میتوان به عنوان جایگزین 1 به 1 استفاده کرد و می توانید از پونه کوهی تازه یا خشک استفاده کنید.


6. مریم گلی طعمی متمایز دارد و میتوان آن را در دستور العمل های سس، چاشنی و غذاهای گوشتی یافت. اگر دستور تهیه 2 قاشق چای خوری پونه کوهی نیاز دارد، می توانید از 1 1/2 قاشق چایخوری مریم گلی استفاده کنید.


7. ترخون در انواع مختلفی وجود دارد و می تواند به عنوان جایگزینی برای پونه کوهی در انواع سس ها عمل کند. از آنجایی که این گیاه دارای طعم قوی است، در غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی، سس ها و با مرغ به خوبی کار می کند. تره گو را می توان به عنوان جایگزین 1 به 1 استفاده کرد.


8. شوید کمی تلخی دارد و طعم علفی دارد و بسته به نوع غذا، جایگزین خوبی برای پونه کوهی است. شوید یک گیاه محبوب است که در دستور العمل های ماهی، دیپ های مبتنی بر ماست و برای تهیه ترشی یافت می شود. اگر در دستور غذا 2 قاشق چایخوری پونه کوهی نیاز است، باید از 1 1/2 قاشق چایخوری شوید استفاده کنید.


9. رازیانه عطر و طعم منحصر بفردی دارد که ممکن است برای هر دستور غذایی که جایگزین پونه کوه شود کارایی نداشته باشد. اگر از آن برای تزیین غذا، درست کردن غذای گوشت کبابی یا استفاده از آن در سالاد استفاده می‌کنید، می‌توان از آن برای جایگزینی پونه کوهی استفاده کرد.اگر در دستور غذا 2 قاشق چای خوری پونه کوهی نیاز است، می توانید از 1 1/2 قاشق چای خوری برگ رازیانه استفاده کنید.


10. رزماری می تواند افزودنی سریع به پیتزا یا سس پاستا باشد. همچنین می توان از آن برای طعم دادن به سیب زمینی یا غذاهای گوشتی استفاده کرد. می توانید از رزماری تازه یا خشک شده به مقدار مساوی به عنوان پونه کوهی استفاده کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟



11. مرزه تابستانی گیاهی محبوب است که در غذاهای آلمانی یافت می شود، اما در سایر نقاط جهان نیز یافت می شود. این سبزی طعمی مشابه پونه کوهی دارد و می توان از آن به عنوان جایگزین 1 به 1 استفاده کرد.


12. شنبلیله را می توان به عنوان یک جایگزین 1 به 1 برای پونه کوهی استفاده کرد. این سبزی تقریباً در هر دستور غذایی می تواند جایگزین پونه کوهی باشد و طعمی دلپذیر، شیرین و آجیلی دارد.


13. برگ بو برگ بو اغلب به صورت خشک شده برای طعم دادن به سوپها و خورش ها یا برای غذاهایی پخته و یا کباب استفاده می شود. می توانید به جای هر 1/4 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک، 1/4 قاشق غذاخوری برگ بو کوبیده شده را جایگزین کنید.


چگونه پونه کوهی خشک را جایگزین پونه کوهی تازه کنیم

بهترین راه برای جایگزینی گیاه، استفاده از همتای تازه یا خشک گیاه است. براحتی میتوان پونه کوهی خشک را جایگزین پونه کوهی تازه کرد. میتوانید از 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه استفاده کنید زیرا برابر با 1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده