دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کلم در مقابل کاهو - تفاوت واقعی چیست؟

کلم در مقابل کاهو - تفاوت واقعی چیست؟

آیا می توانم به جای کاهو از کلم استفاده کنم؟

کاهو و کلم هر دو سبزیجات محبوب در سراسر جهان هستند. با این حال، در حالیکه آنها قطعا شباهت هایی دارند، اما تفاوت هایی در پخت، ارزش غذایی و کاربردهایشان دارند. در زیر، ما تمام تفاوت های ظریف بحث بزرگ کلم و کاهو را پوشش خواهیم داد – اینکه چگونه آنها شبیه به هم هستند، چگونه متفاوت هستند، چگونه می توانید از آنها استفاده کنید و موارد دیگر! بنابراین به خواندن ادامه دهید.


شاید مغذی‌ترین و قوی‌ترین سبزیجات از همه سبزی‌هایی باشد که براحتی نادیده گرفته میشود: کاهو! بیاییدانواع مختلف کاهو را بررسی کنیم و اینکه چگونه هر کدام میتوانند نقش مثبت و خوشمزه‌ ای در وعده غذایی سالم یا کاسه سالاد بعدی شما داشته باشند.



درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کلم در مقابل کاهو

اکثر مردم اسفناج را با کلم سبز اشتباه نمی گیرند. با این حال، انواع کاهو مانند روما می تواند به راحتی با یک نوع کلم در نگاه اول اشتباه گرفته شود.

ممکن است به نظر برسد که آنها یکسان هستند: سبزیجات سبز برگ با دنده های برجسته یا به شکل توپ های تنگ. بسیاری از تفاوت ها برای آشپز خانه، عاشق غذا و باغبان ضروری است. بیایید این تفاوت ها را مورد بحث قرار دهیم:


طبقه بندی علمی کاهو در خانواده Asteraceae و جنس Lactuca قرار می گیرد ، در حالی که کلم بخشی از خانواده Brassicaceae و جنس Brassica در کنار سبزیجاتی مانند بروکلی و کلم بروکسل است.

ظاهر اگر در ابتدا انواع مناسب را با هم مقایسه کنید، این دو ممکن است تقریباً یکسان به نظر برسند. با یک نگاه دقیق تر، متوجه تفاوت های ظاهری خواهید شد. سر کلم معمولا کوتاهتر و پیازدارتر از یک سر کاهو است. برگ های بیرونی کلم سخت تر از داخل هستند، در حالی که برگ های کاهو در سرتاسر سر یکسان هستند. همچنین برگ‌های کاهو نرم‌تر از دانه‌های کلم هستند و مانند برگ‌های کلم دنده‌ای ندارند.

محتوای آب یکی از دلایل نرمتر بودن برگهای کاهو نسبت به برگهای کلم میزان آب آن است. محتوای آب کاهو، به طور کلی، 95٪ است، در حالی که کلم کمی کمتر و 92٪ است. به همین دلیل است که کلم باید بیشتر از کاهو پخته شود.


ارزش غذایی

هر کدام از انواع کلم و کاهو ارزش غذایی خود را دارند که کمی بعد بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت. با این حال، بین ارزش غذایی کلم و ارزش غذایی کاهو تفاوت هایی وجود دارد.

کلم معمولاً کالری، کربوهیدرات و فیبر رژیمی بالاتری دارد. علاوه بر این، کلم برای سطوح بالاتر ویتامین C، B5، B6 و کلسیم، کاهو را شکست می دهد.

کاهو معمولا پروتئین و چربی بیشتری دارد. کاهو همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری از جمله ویتامین A، E، K، B1، B2، B3 و پتاسیم و آهن است.

هر دو شاخص گلیسمی پایینی دارند ، کلم دارای شاخص گلیسمی 45 و کاهو یکی از 32 است.



همه چیز درباره کلم

اکنون که تفاوتهای اصلی کلم و کاهو را به طور کامل بررسی کردیم، ما مشخصات کلی، انواع محبوب، نحوه پخت کلم، نحوه نگهداری کلم را پوشش خواهیم داد و در مورد اینکه آیا کلم برای خوردن مناسب است یا خیر صحبت خواهیم کرد.


نمای کلی طعم و بافت اکثر کلم ها دارای برگ های قوی با ساختاری مقاوم هستند. بنابراین می توان آنها را به صورت خام مصرف کرد. با اینحال، اگر به اندازه کافی خوب بریده نشود، هضم کلم برای معده شما چالش برانگیز است. به همین دلیل بهتر است آن را به صورت خام سرو کنید که به قطعات نازک خرد شود. برگ های کلم پخته شده لطیف و نرم هستند و طعم غذا را به زیبایی جذب میکنند. آنها می توانند طعم و بوی بسیار قوی داشته باشند. تخمیر شده، برگها ترد باقی می مانند. از آن هم کلم ترش و هم کیمچی درست می شود و آن را به یکی از محبوب ترین سبزیجات تخمیری در سراسر جهان تبدیل می کند.


رایج ترین انواع کلم موجود عبارتند از:

کلم سبز که به کلم انگلیسی نیز معروف است رایج ترین نوع آن است. سبز روشن است و به صورت گلوله ای گرد از برگ می آید. می توان آن را به صورت خام، پخته یا تخمیر شده در کلم ترش مصرف کرد.

کلم قرمز دومین مورد رایج است. بهتر است آن را به صورت خام در سالاد مصرف کنید، اما می توان آن را کمی ترشی کرد تا به عنوان یک دمنوش خوش طعم برای تاکو و سالاد استفاده شود.

کلم ناپا یک کلم چینی است که در سیب زمینی سرخ شده خوشمزه است.

کلم ساووی شبیه کلم سبز است، اما با برگ های قوی تر، زمانی که به آرامی پخته می شود بسیار لطیف است.

بوک چوی یک کلم چینی با کف ترد است که در رامن محبوب ترین است.

چوی سام مانند بوک چوی است اما با ساقه های نرم تر و نازک تر.


آیا کلم برای شما مفید است؟

مانند همه سبزیجات سبز برگ، کلم یک مکمل سالم، کم کالری و کم کربوهیدرات برای هر وعده غذایی است. سرشار از ویتامین C، B5، B6 و B9 است. تخمیر شده در کیمچی یا کلم ترش، دوز سالمی از پروبیوتیک ها را نیز دریافت خواهید کرد که برای سلامت روده ضروری هستند.


نحوه پخت کلم

در حالی که کاهو بیش از حد نرم می‌شود تا خوب پخته شود، کلم خورشتی، سرخ شده خوشمزه است. بنابراین، اگر فکر میکنید با کلم چه کار کنید، راه های بسیار خوشمزه ای برای خوردن کلم وجود دارد. 

در حالیکه کاهو بیش از حد پژمرده میشود تا خوب پخته شود، کلم خورشتی، سرخ شده خوشمزه است. بنابراین، اگر فکر می کنید با کلم چه کار کنید، خوش شانس هستید. راه های بسیار خوشمزه ای برای خوردن کلم وجود دارد. اما، ابتدا، بیایید طرز تهیه کلم برای پخت و پز را پوشش دهیم.


چگونه کلم را خرد کنیم کلم رنده شده یک رویه خوشمزه و ترد برای سوپ ها، تاکوها و غیره ایجاد می کند. برای اینکه آن را به صورت نازک خرد کنید، کافی است کلم را از وسط نصف کنید، سپس به صورت عمودی برش دهید. می توانید از ماندولین هم استفاده کنید، اما مراقب انگشتان خود باشید.

چگونه کلم را طبخ می کنید؟ کلم را می توان آب پز، بخارپز، سرخ کرده، خورش و غیره کرد. در اینجا رایج ترین روش های پخت کلم وجود دارد.

چگونه کلم را بجوشانیم

می توانید کلم را به چهار قسمت کرده و بعد بجوشانید یا به اندازه دلخواه برش دهید. ابتدا یک قابلمه را با آب نمک به اندازه ای پر کنید که کل کلم را کاملا بپوشاند، سپس آن را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، کلم را به آن اضافه کنید تا نرم شود - حدود 5 دقیقه برای برش های نازک و حداکثر تا 15 دقیقه برای یک چهارم.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


طرز پخت کلم قرمز اکثر مردم کلم قرمز خام را ترجیح می دهند که به سالاد اضافه شود، اما می توان آن را درست مانند کلم سبز پخته کرد، آب پز، سرخ شده، سرخ شده و غیره.

نحوه نگهداری کلم گاهی اوقات یک دستور پخت کمتر از نیمی از کلم را می طلبد و شما با نصف دیگر آن گیر کرده اید. با این حال، اجازه ندهید هدر برود! شما می توانید کلم را به روش های مختلفی ذخیره کنید. باید آن را در مکانی تاریک، خنک و خشک مانند سیب زمینی و پیاز نگهداری کنید.

آیا می توانید کلم را فریز کنید؟ بله، میتوانید کلم را فریز کنید، اما کمی کار می خواهد. در مورد نحوه یخ زدن کلم اطلاعات کامل را دریافت کنید .

ماندگاری کلم چقدر است؟ کلم با نگهداری مناسب می تواند سه ماه یا بیشتر دوام بیاورد.


نمای کلی طعم و بافت کاهو، بطور کلی، بسیار نرم تر از کلم است، به این معنی که کمتر به صورت پخته سرو می شود. برخی از انواع برگ‌های شل مانند اسفناج، سرخ‌شده خوشمزه هستند، اما رایج‌ترین گونه‌ های کاهوی شما مانند رومی، آیس‌برگ و باترهد نیز به‌صورت خام در سالاد، به‌عنوان رویه‌های ترد، یا برای حجیم کردن ساندویچ‌ها و بسته‌بندی‌ها سرو می‌شوند. کاهو به طور کلی طعم قوی ندارد. برخی از گونه‌ها مانند آروگولا می‌توانند طعمی فلفلی داشته باشند، اما بیشتر آن‌ها طعم‌های اطراف آن را جذب می‌کنند.



انواع مختلفی از کاهو در فروشگاه های مواد غذایی و بازارها موجود است. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع کاهو موجود است:

کاهوهای شل برگ کاهوهایی هستند که به صورت شل جمع شده اند و به شکل سر رشد نمی کنند.

آروگولا/راکت دارای برگ‌های فلفلی است که می‌توان آن را به‌صورت خام، پژمرده یا مخلوط به صورت اسپریت خورد.

اسفناج برگ های سبز لطیفی است که حاوی مواد مغذی برای طعم دادن به سالاد است یا با سیر به عنوان سبزی شام سرخ شده سرو می شود.

باترهدها سر گرد و شل کاهو با برگ های صاف هستند.

بوستون ها دارای برگ های سبز نرم و صاف هستند که در سالاد عالی هستند.

Bibbs از کاهوی کره ای کوچکتر و محکم تر است. آنها به عنوان یک فنجان کاهو ترد برای گوشت چرخ کرده عالی هستند.

سر تردها سرهای گرد و محکم کاهو هستند.

Iceberg یک کاهوی ترد و ملایم است که برای افزودن بافت به ساندویچ یا تاکو مناسب است.

ایتاکا یک توپ کاهوی سبز بسته بندی شده است که ترد و خوش طعم تر از کوه یخ است.

رومن دارای برگ های بلند و دنده های ضخیم است که در یک دسته گل در کنار هم قرار گرفته اند.

رومن برگ های بلند، سبز و ترد دارد که برای یک سالاد دلچسب ایده آل است.

رومای قرمز کمی پررنگ‌تر با برگ‌های قرمز رنگ است که بهتر است در سالاد یا ساندویچ مصرف شود.


آیا کاهو برای شما مفید است؟

کاهو یک غذای بسیار سالم است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در حالی که به خودی خود ارزش غذایی زیادی دارد، وقتی آن را با سبزیجات دیگر در سالاد ترکیب کنید، می توانید از آن بسیار بیشتر بهره مند شوید. هیچ گونه کاهو ناسالمی نیست. با این حال، برخی از آنها سالم تر از دیگران هستند. اسفناج، به ویژه، دارای مقادیر قابل توجهی آهن است، بنابراین برای افرادی که گوشت نمی خورند، یک غذای اصلی است.


چگونه کاهو را تازه نگه داریم ؟ با شستن فورا کاهو را تازه نگه دارید. سپس، آن را خوب خشک کنید. سپس با یک دستمال در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

آیا می توانید کاهو را منجمد کنید؟می توانید کاهو را منجمد کنید، اما فقط در صورتی که قصد پختن آن را داشته باشید. اگر بخواهید از کاهوی یخ زده سالاد درست کنید، با یک آشغال پژمرده و لزج مواجه خواهید شد.

آیا کلم کتو است؟ بله، کربوهیدرات و کالری کمی دارد. این یک راه عالی برای حجم دادن به یک وعده غذایی کتو بدون افزودن کربوهیدرات و کالری است.

آیا با خوردن کلم دچار نفخ میشوید؟ مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی، کلم نیز می تواند باعث نفخ و گاز معده شود.

آیا کاهو سبزی است؟ کاهو یک سبزی برگ سبز است.

آیا کاهو و کلم به هم مرتبط هستند؟ در حالی که می توانند شبیه به هم به نظر برسند، کاهو و کلم به هم مرتبط نیستند. کلم بیشتر با سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل مرتبط است.

افکار نهایی

در اینجا شما آن را دارید، تجزیه نهایی کلم در مقابل کاهو. آنها مکمل های عالی برای یک رژیم غذایی سالم هستند و باید به طور منظم مصرف شوند. کاهو را معمولا به صورت خام می خورند، جایی که کلم پخته آن را نرم و طعم فوق العاده ای می بخشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده