دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید میوه سیب برای سلامتی

فواید میوه سیب برای سلامتی

چرا سیب سالم ترین میوه است؟

مردم معمولاً سیب را به عنوان بخش معمول رژیم غذایی خود مصرف می کنند و به آنها گفته می شود که سبزیجات و میوه ها سالم ترین غذاهایی هستند که می توانند بخورند. اما آیا از تمام فواید میوه سیب برای سلامتی آگاه هستیم؟ همانطور که بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند، برای بهره مندی بهتر از تمام فواید میوه سیب برای سلامتی، بهترین راه خوردن سیب تازه و با پوست است. نکات زیر را در مورد فواید میوه سیب برای سلامتی بخوانید تا متوجه شوید که قرار دادن آن اجتناب ناپذیر است.


1.سلامت قلب

تحقیقات انجام شده در سال های اخیر نشان داده است که مصرف منظم میوه سیب می تواند فواید سلامتی مختلفی مانند کاهش خطر بیماری های قلبی و کاهش سطح کلسترول خون داشته باشد که ممکن است باعث سکته و مشکلات قلبی شود. خواص ویژه میوه سیب برای سلامتی می تواند به ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیتونوترینت ها مانند پروسیانیدین، اپی کاتچین و کورستین مربوط باشد.

دو آنتی اکسیدان ویژه به نام های فلاونوئید و پلی فنول که در میوه سیب به وفور یافت می شوند برای سلامت قلب و پیشگیری از سکته مفید هستند. تحقیقات تایید کرده که فلاونوئیدها به طور مستقیم با بیماری های عروق کرونر قلب مرتبط هستند و افرادی که حتی از دوزهای پایین فلاونوئیدها استفاده می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری دارند.

کوئرستین فلاونوئید اصلی میوه سیب است. کورستین که به وفور در پوست سیب و پیاز یافت می شود ممکن است به پیشگیری از التهاب مزمن و بیماریهای قلبی عروقی کمک کند. بنابراین وقتی می خواهید سیب بخورید بهتر است پوست میوه را جدا نکنید زیرا ممکن است مواد مغذی حیاتی آن را از دست بدهید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

علاوه بر این،میوه سیب حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبرهای محلول مانند پکتین از رسوب کلسترول بر روی دیواره رگهای خونی جلوگیری میکند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تصلب شرایین را کاهش می دهد. در شرایط انجماد کلسترول در دیواره رگ های خونی، جریان خون به قلب کاهش می یابد و ممکن است منجر به بیماری عروق کرونر شود.


2. سرطان

در سالهای اخیر، تحقیقات نشان داده است که میوه سیب ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان پروستات، سرطان پانکراس، سرطان روده بزرگ و سرطان تخمدان موثر باشد.

برخی از مطالعات منتشر شده بیان می کنند که محتوای فیبر موجود در میوه سیب به نام پکتین مانع از گسترش سرطان در بدن میشود و دارای ویژگیهای ضد سرطانی است که به سلولهای سرطانی پایان می دهد.

ترکیبات ضد سرطانی موجود در میوه سیب مانند اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها مانع از توسعه و گسترش سلولهای سرطانی و تومورها میشود. یکی از فلاونوئیدهای موجود در میوه سیب کوئرستین نام دارد. جالب است بدانید که این ترکیب نه تنها خطر ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش می دهد، بلکه مانع از رشد سلول های سرطانی می شود بدون اینکه آسیبی به سلولهایی که از سلامت خوبی برخوردار هستند، بپردازد. دانشمندان همچنین اظهار داشتند که آنتی اکسیدان های موجود در میوه سیب برای سیستم ایمنی بدن ما مفید هستند و ممکن است به از بین بردن رادیکالهای آزاد کمک کنند که ممکن است با تغییر آنزیم ها سلول ها را از بین ببرند.

تناوب سلول ها ممکن است منجر به سرطان و بیماری به خصوص در افراد مسن شود.برخی از محققان پس از بررسی پوست سیب، ترکیبات متعددی به نام تری ترپنوئیدها را یافته اند که رشد سلول های سرطانی را در سینه، کبد و روده بزرگ کاهش میدهد. آنها قبلاً کشف کرده بودند که عصاره سیب ممکن است کمیت و اندازه تومورهای سینه را در موش‌ها کاهش دهد.


3. ریه

کل میوه سیب با پوست حاوی ترکیبات بتاکاروتن، ویتامین E و ویتامین C است. این مواد را می‌توان در مرکباتی مانند پرتقال و لیمو نیز یافت. مطالعات اخیر رابطه مثبتی بین میزان مصرف سیب در هفته و عملکرد ریه ها نشان داده است. این همبستگی عملکرد بهتر ریه ها را با خوردن حداقل پنج سیب در هفته نشان داد.

مطالعاتی نیز در رابطه با استفاده از میوه سیب و تاثیر آلودگی هوا بر سلامت ریه افراد انجام شده است.

نتایج نشان داد که کورستین موجود در میوه سیب به کاهش رادیکال‌های آزاد مخرب مواد شیمیایی که ممکن است به بافت‌های ریه آسیب برساند کمک می‌کند و در نهایت مشخص شد که میوه سیب از ریه‌ها در برابر آلودگی‌های موجود در هوا محافظت می‌کند.


4. حافظه

بسیاری از کارشناسان می گویند میوه سیب حاوی آنتی اکسیدان از آسیب های اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نهایت حافظه را بهبود می بخشد.


5. سم زدایی

هر روز با خوردن غذا یا نوشیدنی سموم دریافت می کنیم. در بدن ما، کبد تمام سموم را سم زدایی می کند و آنها را به خارج از بدن می فرستد. متخصصان سلامت معتقدند رژیم‌های سم‌زدایی به اندازه کافی مفید نیستند و بهترین کار برای کمک به کبد خوردن میوه‌هایی مانند سیب است. میوه سیب چگونه به پاکسازی کبد کمک می کند؟ دلیل آن این است که میوه سیب قلیایی است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند پکتین است که به عنوان پاک کننده عمل می کند. بنابراین، برای کمک به کبد در خلاص شدن از شر عناصر مخرب و جلوگیری از اسیدی شدن بیش از حد بدن، استفاده از میوه سیب پیشنهاد می شود.


6. پیشگیری از پوکی استخوان

میوه سیب حاوی ویتامین C و فلوریزین (نوعی فلاونوئید که فقط در سیب وجود دارد) است. این دو ترکیب برای پیشگیری از پوکی استخوان به ویژه در زنانی که قبل از یائسگی ابتلا به پوکی استخوان هستند، مفید هستند. علاوه بر این، خوردن سیب به جذب بهتر آهن در بدن ما کمک می کند، بنابراین برای تراکم و ساختار استخوان مفید است. ترکیب فوق‌العاده دیگر در میوه سیب، است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و به ویژه برای ساختار و رشد استخوان‌های سالم در کودکان مفید است.


7. عضلات قوی

ماده دیگری به نام اسید اورسولیک که در پوست سیب وجود دارد به داشتن عضلات قوی و متابولیسم سالم کمک می کند.


8. لثه ای سالم و دندان

دلیل خوب دیگر برای خوردن میوه سیب می تواند این باشد که لثه ای سالم و دندان های سالم برای ما فراهم می کند. با خوردن و جویدن سیب خام لثه های خود را ماساژ می دهید و دندان هایتان تمیز می شود. مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده است. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان می دهد که خوردن و جویدن میوه سیب بدون پوست ممکن است دندان های شما مانند لکه برها را تمیز و سفید کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که محتوای اسید موجود در میوه سیب تولید بزاق را تحریک می کند و مانع رشد باکتری ها در دهان می شود. در حالی که دیگران معتقدند که دوزهای بالای این اسید به آرامی مینای دندان ما را از بین می برد. همچنین، مواد قندی طبیعی میوه سیب ممکن است منجر به پوسیدگی دندان شود. بنابراین، برای داشتن دندان های سالم تر، بهتر است بعد از خوردن یک سیب خوشمزه، به خصوص قبل از خواب شب، دندان های خود را مسواک بزنید.


9. برای پوست

خوردن سبزیجات و میوه ها همیشه برای پوست عالی پیشنهاد شده است. میوه سیب که پادشاه میوه هاست حاوی ویتامین C و A است که برای پوست مفید است. علاوه بر این، میوه سیب به دلیل داشتن محتوای اسیدی می تواند به عنوان یک قابض عمل کند که پوستی بدون لک و براق را برای شما به ارمغان می آورد. سیب همچنین به عنوان ماده ضد پیری عمل می کند که به بازیابی حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. در مورد استفاده خارجی میوه سیب، مخلوط تفاله سیب و عسل یا تفاله سیب و شیر می تواند برای داشتن پوستی براق و سالم مفید باشد. همچنین ویتامین C به تولید ماده ای به نام کلاژن کمک می کند. کلاژن یک عامل ضد پیری است که به پوست کمک می کند جوان تر به نظر برسد.


10.کلسترول خون

LDL یا کلسترول بد خون عامل بیماری های قلبی عروقی مختلف است. پکتین که فلاونوئید فراوان در پوست سیب است، نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول بد دارد. پکتین خود را به کلسترول متصل می کند و کلسترول را از طریق دستگاه گوارش با خود می برد که منجر به جذب کم کلسترول LDL می شود. به همین ترتیب، پکتین به حذف جیوه، سرب، فلزات سنگین و سایر آلودگی هایی که از هوا، غذا و آب دریافت می کنیم، کمک می کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در مورد کسانی که LDL یا کلسترول بد خون دارند، استفاده از سیب پیشنهاد می شود زیرا همانطور که مطالعات نشان می دهد کسانی که هر روز سیب مصرف می کردند موفق شدند سطح کلسترول خود را تا 16 درصد کاهش دهند. در واقع، مصرف منظم میوه سیب LDL را در کنترل نگه می دارد و به شما کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشید.


11. سیستم ایمنی بدن

سیب نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ما دارد. میوه سیب سرشار از فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می بخشند و از سرطانها و بیماری های قلب جلوگیری میکنند. نقش آنتی اکسیدانها پاکسازی رادیکالهای آزاد از بدن و متوقف کردن رادیکالهای آزاد برای تغییر DNA و آسیب رساندن به سلول ها است. آسیب سلولی معمولا منجر به سرطان ها و تومورهای خطرناک می شود. میوه سیب همچنین سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از این رو، سعی کنید هر روز سیب بخورید زیرا می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما به ویژه در مواقعی که واقعاً استرس داریم کمک کند.


12. یبوست چیست؟

یک بیماری نیست و هر فردی در طول زندگی خود آن را تجربه کرده است. میوه سیب و آب سیب از بهترین راه حل های طبیعی برای درمان یبوست محسوب می شوند. یبوست را می توان به عنوان یک پیشرو در نظر گرفت. وقتی حرکات روده به سه بار یا کمتر در هفته کاهش یابد، می توان گفت که فرد دچار یبوست است. در این شرایط حرکات روده معمولا باعث درد میشود. اجابت مزاج نامناسب برای یک یا دو روز نشانه یبوست نیست، اما اگر در شرایطی هستید که دفع روده شما سه بار در هفته یا کمتر انجام شود، می‌توان گفت که از یبوست رنج می‌برید.


دلایلی پشت یبوست وجود دارد. دلیل اصلی می تواند این باشد که روده بزرگ آب را بیش از حد جذب می کند. معمولاً آب اضافی غذای هضم شده که وارد روده بزرگ شده است توسط روده بزرگ جذب می شود. اما اگر وضعیت تغییر کند و روده بزرگ آب را بیش از حد جذب میکند و انقباضات آهسته عضلات روده بزرگ وجود داشته باشد، مدفوع به سمت راست روده حرکت نمی کند و جامد می شود و تخلیه آن از روده دشوار است. دلیل دیگر یبوست می تواند رژیم غذایی نامناسب باشد. در صورت مصرف غذاهای کم فیبر یا ننوشیدن آب کافی، خطر یبوست افزایش مییابد. بیماری های روده ای نیز باعث یبوست میشوند.


چگونه یبوست را درمان کنیم؟ سیب حاوی ماده شیمیایی به نام سوربیتول است. که در شرایط وجود سوربیتول در روده بزرگ، آب را به روده بزرگ تخلیه میکند و به نرم شدن جامد کمک میکند و به راحتی تخلیه می شود. سوربیتول توسط بزرگسالان به راحتی قابل هضم است، اما نوزادان و افراد مسن ممکن است با هضم سوربیتول مشکل داشته باشند. همچنین پکتین موجود در سیب در تهدید یبوست موثر است. روشهای مختلفی برای درمان یبوست وجود دارد.اگر وضعیت شما شدید نیست و یبوست خفیف دارید، می توانید آب سیب تازه و گلابی را به مقدار مساوی مخلوط کنید. می توانید از این ترکیب دو بار در روز، صبح ها و قبل از خواب استفاده کنید. دلیل افزودن آب گلابی این است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد شیمیایی مفیدی است که تأثیر آب سیب را به حداکثر میرساند و به پاک سازی روده و کلیه کمک می کند.


اگر برای مدت طولانی یبوست دارید، می توانید آب آلو را به آب سیب تازه اضافه کنید. این مخلوط آب میوه را باید حداقل 3 یا 4 لیوان هر روز بنوشید. سعی کنید از آبمیوه بطری شده استفاده نکنید، زیرا ظروف دارای حلال های مضری هستند که ممکن است روی آب سیب تأثیر بگذارد. بنابراین اگر به آب میوه تازه خانگی دسترسی ندارید، پیشنهاد می شود از آب میوه های فرآوری شده در ظروف شیشه ای استفاده کنید، هرچند ممکن است حاوی آب سیب باشند. قندهای مصنوعی که اثر مفید سوربیتول را خنثی می کنند. برای تسریع اثر، بهترین راه خوردن سیب با پوست است، زیرا حاوی فیبر غذایی بالایی در پوست آن است که به حرکات روده کمک می کند. اما وقتی می خواهید سیب را با پوست بخورید مراقب باشید زیرا ممکن است حاوی بقایای آفت کش باشد.


13. اسهال

کسانیکه نمیتوانند دستشویی نروند میتوانند از میوه سیب برای غلبه بر اسهال استفاده کنند. میوه سیب سرشار از فیبر است که به خروج آب از روده بزرگ کمک می کند و آب اضافی را جذب می کند و روده ها را آرام می کند.

14. آسم

میوه سیب حاوی فلوریزین است که یک فلاونوئید است و فقط در سیب یافت می شود. فلوریزین به کاهش و پیشگیری از حملات آسم کمک می کند. همچنین گفته می شود که سیب به عملکرد بهتر ریه کمک می کند. مطالعاتی در این زمینه انجام شده است. به عنوان نمونه مطالعات انجام شده در استرالیا نشان داد که مصرف سیب به کاهش خطر آسم در بزرگسالان بین 28 تا 42 سال کمک میکند. مطالعات بر روی کودکان همچنین نشان داد کسانیکه بطور منظم از آب سیب استفاده میکردند نسبت به کسانی که از میوه سیب استفاده نمی‌کردند یا به ندرت استفاده می‌کردند خطر ابتلا به آسم کمتری داشتند.


15. کاهش وزن

اضافه وزن دلیل بسیاری از مشکلات سلامتی است که از جمله آنها میتوان به سکته مغزی، آپنه خواب، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 اشاره کرد. برای جلوگیری از اضافه وزن و کاهش وزن، متخصصان سلامت معمولا غذاهای پر فیبر را پیشنهاد میکنند. غذاهای غنی از فیبر کالری زیادی ندارند، معده شما را پر می کنند و باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. میوه سیب می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا سرشار از فیبر است. بنابراین، اگر اضافه وزن دارید و میخواهید اشتهای خود را کاهش دهید، قبل از هر وعده غذایی یک سیب بخورید زیرا سیب اشتهای شما را کاهش می دهد.

سیب فاقد کلسترول و چربی است. فروکتوز میوه سیب نیز مفید است و سطح قند را در بدن ما تثبیت میکند. علاوه بر این، فیبر فراوان در میوه سیب از رسوب چربی در سلولها جلوگیری میکند. ترکیبات پلی فنولها همچنین متابولیسم چربی را کنترل میکنند و استفاده از آنرا برای بدن سالمتری فراهم میکنند


16.آلزایمر

آمار نشان می دهد که بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان از آلزایمر رنج می برند و ممکن است برای بسیاری از افراد دیگر که در حال پیری هستند یک کابوس باشد. متخصصان سلامت معتقدند که مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

اما، چگونه یک سیب می تواند بیماری آلزایمر را متوقف کند؟ آلزایمر یک بیماری تخریب عصبی مرتبط با سن است. مصرف میوه سیب ممکن است سرعت این بیماری را در زمانی که تازه شروع شده کاهش دهد.

 فواید سلامتی میوه سیب مربوط به مواد معدنی، ویتامینها و مواد مغذی گیاهی مانند پروسیانیدین، اپی کاتچین و کورستین است. کوئرستین که به وفور در پوست سیب وجود دارد به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با رادیکال های آزاد که عامل تخریب سلولی، زوال و در نهایت آلزایمر هستند مبارزه می کند. برخی از مطالعات بر روی موشها در مورد اثرات میوه سیب بر آلزایمر انجام شد. این مطالعات نشان داد که مصرف آب سیب می تواند به جلوگیری از اثرات مخرب پیری بر مغز کمک کند.


17. پارکینسون

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که سبزیجات و میوه‌های حاوی فیبر بالا مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون هستند. پارکینسون در واقع نتیجه فروپاشی سلول های عصبی است که در مغز دوپامین تولید می کنند. میوه سیب حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهند.


18. دیابت

میوه سیب سرشار از پکتین است که به کاهش قند خون کمک می کند و به عنوان یک غذای خوب برای بیماران دیابتی محسوب می شود. پکتین سیب همچنین نوسانات قند خون را کاهش می دهد و با کاهش میزان انسولین مورد نیاز بدن تا 35 درصد به مدیریت دیابت کمک می کند. مطالعه انجام شده بر روی زنان نشان داد کسانیکه یک سیب یا بیشتر در روز مصرف می‌کردند، بیست و هشت درصد کمتر از افرادی که از میوه سیب استفاده نمی‌کردند، به دیابت نوع دو مبتلا شدند.


19.سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا در نتیجه کلسترول بالای صفرا ظاهر می شود. کلسترول جامد می شود و این بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند اتفاق می افتد. به منظور جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، مصرف غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات و میوه ها پیشنهاد می شود. میوه سیب میوه خاصی است که به عنوان پاک کننده کیسه صفرا محسوب می شود و به پیشگیری و شکستن سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

20. سندرم روده

سندرم روده با نفخ، درد در ناحیه معده، اسهال و یبوست شناخته می شود. برای رهایی از این علائم و دردها، متخصصان سلامت معمولاً پرهیز از غذاهای چرب و یادداشت‌های روزانه و استفاده فراوان از فیبر را توصیه می‌کنند. نوع سیب از میوه های فیبر کامل است که به عنوان راه حلی برای سندرم روده استفاده می شود.


21. هموروئید

هموروئید یک بیماری بسیار دردناک است که با تورم وریدهای کانال مقعد همراه است. فشار بیش از حد به ناحیه رکتوم و لگن منجر به این وضعیت می شود. به منظور کاهش درد ناشی از بواسیر، مصرف فیبر بیشتری که یبوست را کنترل می کند و لکه های زیاد هنگام رفتن به دستشویی را کاهش می دهد، پیشنهاد می شود. بنابراین، خوردن میوه سیب که سرشار از فیبر است میتواند به افرادی که از هموروئید رنج می برند کمک کند.

22.هضم غذا

میوه سیب حاوی اسیدهای مالیک و تارتاریک است که مانع از تخمیر در روده می شود. علاوه بر این، سیب سرشار از فیبر است که به فرآیند هضم و حرکات صاف روده کمک می کند. حرکات صاف روده به جلوگیری از یبوست و اختلالات معده کمک می کند. پکتین همچنین به روند رشد باکتری های خوب و مفید در دستگاه گوارش کمک می کند.

23.کم خونی

کم خونی بیماری کمبود هموگلوبین و از دست دادن خون است. این بیماری با استفاده منظم از آهن قابل درمان است. در این مورد، کارشناسان بهداشت استفاده منظم از سیب را پیشنهاد می کنند زیرا سیب سرشار از مواد معدنی و ویتامین است.

24. ضعف

سیب توسط افرادی مصرف می شود که دارای ضعف های فیزیکی هستند تا به آنها کمک کند تا بهتر شوند و قدرت و انرژی خود را پس بگیرند. بنابراین بیمارانی که در دوران نقاهت بیماری خود هستند می توانند از میوه گرانبهای سیب برای بهتر شدن و قوی شدن استفاده کنند. سیب بدن فرد بیمار را سم زدایی می کند و به بهبود سلامت کلی کمک می کند.

25. روماتیسم

سیب به دلیل داشتن مواد مغذی مفید به روند بهبودی کمک می کند و برای بیمارانی که روماتیسم دارند مفید است.

26. اختلالات چشمی

اعتقاد بر این است که سیب به تقویت بینایی کمک می کند و بیشتر برای درمان بیماران مبتلا به شب کوری استفاده می شود.

27.استرس

پکتین موجود در میوه سیب به کاهش استرس کمک می کند.

28. روده

میوه سیب سرشار از پکتین است. وقتی یک سیب می خورید، باکتری های داخل روده به پکتین کمک می کنند تا به یک پوشش آرام بخش در دیواره روده تبدیل شود. این پوشش اسپاسم معده را کاهش می دهد.

29. سرفه خشک

سیب برای درمان سرفه خشک نیز مفید است. مخلوط عسل و سیب بخارپز بهترین برای التیام سرفه خشک است و ممکن است به از بین بردن مخاط در ریه ها کمک کند.

30. تب

سیب حاوی درصد بالایی آب است و برای مرطوب کردن، خنک کردن و کاهش تب و دما استفاده می شود. برای کاهش تب باید به بیمار سیب رنده شده داده شود.

31.آب مروارید

مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که از سبزیجات و میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سیب استفاده می‌کنند، کمتر در آینده بین 10 تا 15 درصد ممکن است به آب مروارید مبتلا شوند.

32. نوزادان

سیب بیشتر مورد علاقه بزرگسالان است، اما این میوه فواید زیادی برای نوزادان نیز دارد. سیب را می توان در چهار یا شش ماهگی به عنوان یک غذای خوب از شیر گرفتن به نوزاد داد. سیب سرشار از فلاونوئیدها است که به درمان اختلالات معده، اسهال، یبوست و سرفه نوزادان کمک می کند. سیب برای اختلالات دندانی نوزادان نیز مفید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه نوزادان با سیب و فواید آن می توانید به این مقالات منتشر شده در ارم بلاگ مراجعه کنید:


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده