دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معیارهای جراحی اسلیو معده چیست؟

معیارهای جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده (گاسترکتومی)

جراحی اسلیو معده که به آن اسلیو گاسترکتومی نیز گفته میشود، یک روش جراحی چاقی است. بخش بزرگی از معده شما برداشته می شود و یک "آستین" باریک به جا می گذارد. کوچک شدن معده به کاهش کالری و کاهش سیگنال های گرسنگی کمک می کند. این جراحی برای کمک به افراد مبتلا به چاقی شدید بالینی برای کاهش وزن موثر ارائه شده و هر روز افراد بیشتری علاقه مند به انجام جراحی کاهش وزن هستند یکی از روش های درمان چاقی که منجر به کاهش وزن سریع می شود، جراحی کاهش وزن است. 


BMI برای جراحی اسلیو معده: آیا معیارهای جراحی را دارید؟

خلاص شدن از شر اضافه وزن هرگز ساده نیست. برای برخی غیرممکن به نظر می رسد. اگر فردی بارها و بارها از طریق رژیم غذایی و ورزش سعی در کاهش وزن داشته باشد، اما به نظر میرسد که هیچ کاری مؤثر نیست، ممکن است شروع به فکر کردن در مورد روش های جراحی کند. جراحی اسلیو معده یکی از چندین روشی است که می تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد. جراحی اسلیو معده می تواند بسیار مفید باشد، اما برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه را نیز به همراه دارد. علاوه بر این، باید معیارهایی مانند BMI برای جراحی اسلیو معده را رعایت کنید. می توانید اطلاعات مفیدی را در این مقاله پیدا کنید. بنابراین، ما را دنبال کنید.


BMI برای جراحی اسلیو معده

شاخص توده بدن یا BMI برای جراحی اسلیو معده با تقسیم وزن بدن (به کیلوگرم) بر مجذور قد کامل (به متر) محاسبه می شود. اگر وزن بدن شما بیشتر از قد باشد، BMI شما بالاتر خواهد بود. مفهوم این است که وزن مطلق شما بر حسب کیلوگرم یا پوند هیچ تاثیری بر چاقی یا اضافه وزن شما ندارد.نسبت وزن بدن به قد آن چیزی است که اهمیت دارد.


چرا BMI برای جراحی اسلیو معده مهم است؟

جهت تعیین کاندیداتوری برای جراحی اسلیو معده، BMI شما عامل اصلی تعیین کننده است. ممکن است پس از جراحی کاهش وزن تا 65 درصد از وزن بدن خود را از دست بدهید. در نتیجه، قبل از عمل باید BMI سالمی داشته باشید تا وزن شما به محدوده طبیعی برگردد. علاوه بر این، یک روش بسیار تهاجمی با دوره نقاهت طولانی و خطرات بالقوه است، جراحی اسلیو معده نباید ساده گرفته شود. به ویژه در بیمارانی که قادر به انجام تنظیمات لازم پس از جراحی نیستند، خطر شکست را دارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


مانند لیپوساکشن، جراحی اسلیو معده نیز زیبایی نیست. عملکرد سیستم گوارش شما برای کاهش احتمال پرخوری و جذب کالری اضافی تغییر می کند. اگر یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به دلیل اختلال شدید در تغذیه ناموفق یا غیرممکن باشد، جراحی اسلیو معده اغلب به عنوان آخرین تلاش در نظر گرفته می شود.

آیا من کاندید خوبی برای جراحی کاهش وزن هستم؟

چه چیزی یک کاندیدای خوب برای جراحی کاهش وزن را می سازد؟ عوامل مختلفی در بازی وجود دارد. مهمتر از آن، هر نامزدی که شرایط بدنی را برآورده کند، مناسب نیست. ما اغلب فرض می‌کنیم که مشکل وزن یک فرد صرفاً یک موضوع کنترل خود است، اگر اضافه وزن داشته باشد. ما معتقدیم که اگر آنها به سادگی کمتر غذا بخورند، میتوانند وزن لازم را از دست بدهند. اما به دلایلی همیشه اینطور نیست. برای بسیاری از افراد، کاهش وزن یک کار چالش برانگیز است که حتی ممکن است غیرممکن باشد. علیرغم تمام تلاش‌ها، اگر به میزان قابل توجهی اضافه وزن دارید یا با خطرات سلامتی مرتبط با وزن خود مواجه هستید، ممکن است کاندید خوبی برای جراحی کاهش وزن باشید.


BMI مورد نیاز برای جراحی اسلیو معده

BMI برای جراحی اسلیو معده یک ابزار ساده و مقرون به صرفه برای تعیین اینکه آیا شما کاندید هستید یا خیر است. الزامات استاندارد BMI برای جراحی اسلیو معده توسط سازمان های بین المللی برتر برای جراحی متابولیک و چاقی مشخص شده است. اگر حداقل یکی از شرایط زیر برآورده شود،


معمولاً برای جراحی اسلیو معده واجد شرایط هستید: اگر BMI شما 40 یا بالاتر باشد، معمولاً واجد شرایط جراحی اسلیو معده خواهید بود. طبق تعاریف بالینی، این سطح BMI بالا نشان دهنده چاقی شدید است.


BMI اسلیو معده 35: اگر BMI 35 یا بالاتر و بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2 یا آپنه خواب دارید، ممکن است کاندیدای جراحی اسلیو معده باشید.


BMI اسلیو معده 30: در موارد استثنایی، جراح چاقی شما ممکن است یک روش اسلیو عمودی با BMI پایین را برای شما توصیه کند. برای این تصمیم، سن، سلامت عمومی و اهداف شخصی شما را در نظر خواهند گرفت.


BMI 50 یا بالاتر: اگر BMI شما اینقدر بالا باشد، ممکن است کاندیدای اسلیو معده نباشید. ممکن است گزینه های جراحی تهاجمی تری پیشنهاد شود زیرا این وضعیت به عنوان چاقی بسیار شدید در نظر گرفته می شود.


چه چیز دیگری تعیین کننده اینست که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستید یا خیر:


تاریخچه تغذیه و وزن - بسیار مهم است که در مورد روند وزن، تلاش‌های قبلی رژیم غذایی، عادات غذایی، روال‌های ورزشی، سطح استرس، محدودیت‌های زمانی، انگیزه و سایر عوامل فکر کنید و در مورد آن صحبت کنید.


شرایط پزشکی - برخی از شرایط سلامتی، مانند لخته شدن خون، بیماری کبد، مشکلات قلبی، سنگ کلیه و کمبودهای تغذیه ای، خطرات جراحی بای پس معده را افزایش می دهند یا ممکن است با این روش بدتر شوند. ما بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه داروهایی مصرف می‌کنید، چه مقدار الکل مصرف می‌کنید و آیا سیگار می‌کشید یا خیر. شرایط دیگری مانند آپنه خواب نیز در نظر گرفته می شود.


محاسبه BMI برای اسلیو معده

چگونه می توانم BMI خود را محاسبه کنم؟ برای تعیین اینکه آیا شما دارای وزن بدن سالم، اضافه وزن یا چاق هستید، می توانید از محاسبه BMI برای آستین معده استفاده کنید. این فرمول همچنین مشخص می کند که آیا سطح چاقی متوسط، شدید یا بسیار شدید است. محاسبه‌گر BMI اسلیو معده توسط جراح شما برای تعیین اینکه آیا این روش بدون خطر و برای شما مناسب است استفاده می‌شود.


قد و وزن باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از BMI برای آستین معده، شاخص توده بدنی (BMI) هم بر اساس قد و وزن (و نه فقط وزن) تعیین می شود.


سایر عوامل اگرچه BMI مهم ترین عامل است، اما فقط تعیین می کند که آیا شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید. این ممکن است به خودی خود اطلاعات کافی برای کمک به شما در تصمیم گیری برای ادامه دادن معده اسلیو نباشد. جراح کاهش وزن شما سابقه پزشکی شما را بررسی می کند تا مشخص کند آیا شما بیماری های مرتبط با چاقی دارید یا خیر. اگر تصمیم بگیرند که این جراحی سلامت شما را بهبود می بخشد، ممکن است کاندیدای عمل جراحی اسلیو معده با BMI پایین باشید.


عوارض جراحی اسلیو معده چیست؟

آیا جراحی اسلیو معده عوارضی دارد؟ اگر سعی کرده اید وزن خود را کاهش دهید، اما به نظر می رسد هیچ چیز مؤثر نیست، ممکن است علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد جراحی اسلیو معده باشید. در طی این روش معده شما به قسمت کوچکی تبدیل میشود و مصرف غذا را محدود میکند. عوارض جراحی معده وجود دارد که باید از آنها آگاه بود، اگرچه برای برخی افراد به کاهش وزن کمک می کند. انجام اسلیو معده با خطرات و عوارض جانبی زیر همراه است.


عوارض جانبی احتمالی اسلیو معده در زیر توضیح داده شده است:

به دلیل برداشتن بخش قابل توجهی از یکی از اندام های حیاتی، عمل اسلیو معده خطراتی را به همراه دارد. فراموش نکنید که عمل اسلیو معده دائمی است، بنابراین قبل از انجام عمل، خطرات آن را به دقت بسنجید. علاوه بر این، عوارض جانبی ممکن است از فردی به فرد دیگر پس از جراحی متفاوت باشد.


عوارض عمل اسلیو معده می تواند شامل خونریزی بیش از حد، عفونت، واکنش بد به بیهوشی، لخته شدن خون، مشکلات تنفسی، درد و احساس خستگی یا سردی، خشکی پوست، نازک شدن و ریزش مو و تغییرات خلق و خو و ترشح از لبه بریده معده روش اسلیو معده نیز خطرات طولانی مدتی را به همراه دارد. این واقعیت که بیماران نسبت به قبل مواد مغذی کمتری مصرف می کنند، عامل اصلی بسیاری از آنها است. انسداد گوارشی، فتق، رفلاکس معده، هیپوگلیسمی، سوءتغذیه و استفراغ از عوارض طولانی مدت عمل اسلیو معده هستند. اگر پس از انجام یک روش، عوارض جانبی شدیدی را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید.


قبل از جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

اگر غربالگری سلامت خود را گذرانده اید و واجد شرایط جراحی اسلیو چاقی هستید، گام بعدی یک رژیم غذایی مایع دو هفته ای خواهد بود. جراح شما دستورالعمل های خاصی را به شما می دهد که باید دنبال کنید. هدف از بین بردن مقداری از چربی شکم و کبد است تا عمل جراحی ایمن تر شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

از شما خواسته می شود تا 12 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید یا ننوشید. این برای اطمینان از خالی بودن معده در طول عمل است. باقی ماندن غذا یا مایعات در معده در طول جراحی می تواند عوارض جانبی ناخوشایند یا حتی خطرناکی ایجاد کند.


جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

اغلب اوقات، اسلیو گاسترکتومی با جراحی لاپاراسکوپی یا رباتیک انجام می شود. این بدان معناست که به جای ایجاد یک برش بزرگ برای باز کردن حفره شکمی برای دسترسی به اندام‌های شما، جراح شما این عمل را از طریق برش‌های کوچک انجام می‌دهد. این امر بهبودی آسان‌تری را انجام می‌دهد، اما برخی افراد بسته به شرایطشان ممکن است با جراحی باز خدمات بهتری دریافت کنند.


در حین جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

جراح به شما بیهوشی عمومی می دهد، بنابراین در طول عمل خواب خواهید بود.

جراح یک برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند (طول حدود 1/2 اینچ) و یک پورت را وارد می کند. آنها گاز دی اکسید کربن را از طریق درگاه پمپ می کنند تا شکم شما را بزرگ کنند.

سپس آنها یک دوربین فیلمبرداری کوچک با نور (لاپاراسکوپ) را از طریق پورت قرار می دهند. دوربین درون شما را روی یک صفحه نمایش می دهد.

از طریق یک تا سه برش اضافی، جراح پورت‌های اضافی را وارد می‌کند و با استفاده از ابزارهای باریک و طولانی، عمل را تکمیل می‌کند.

آنها آستین معده را اندازه می گیرند، سپس با استفاده از یک منگنه جراحی، بقیه معده شما را تقسیم و جدا می کنند.

جراح شما باقیمانده معده را برمی دارد، سپس برش های شما را می بندد.


جراحی اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

در مقایسه با سایر روش های جراحی کاهش وزن، گاسترکتومی اسلیو یک عمل نسبتا کوتاه و ساده است. حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. ممکن است جراح شما همچنان بخواهد که یک تا دو روز پس از آن در بیمارستان بمانید. به این ترتیب، آنها می توانند به مدیریت درد و هرگونه عوارض جانبی موقت جراحی مانند حالت تهوع کمک کنند.


بعد از جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

در هفته‌ها و ماه‌های بعد، معاینات مکرر با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود خواهید داشت. آنها پیشرفت کاهش وزن شما، شرایط سلامتی مرتبط و هر گونه عوارض جانبی جراحی را زیر نظر خواهند داشت. آنها همچنین می خواهند بدانند که آیا شما به خوبی از خود مراقبت می کنید و از دستورالعمل های سبک زندگی لازم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن خود پیروی می کنید.


آیا بعد از جراحی اسلیو معده باید از رژیم غذایی پیروی کنم؟

در کوتاه‌مدت، باید دستورالعمل‌های رژیم غذایی سخت‌گیرانه را دنبال کنید تا مطمئن شوید که معده‌تان به خوبی بهبود مییابد. پس از چند ماه، ممکن است رژیم غذایی معمولی تری داشته باشید،اما همچنان باید عاقلانه غذاهای خود را انتخاب کنید. از آنجایی که نمیتوانید به اندازه قبل غذا بخورید، باید مطمئن شوید که آنچه می خورید به اندازه کافی مغذی است تا نیازهای انرژی شما را تامین کند. شما مدت کوتاهی پس از جراحی شروع به مصرف ویتامین ها خواهید کرد و باید به طور دائم مصرف آنها را ادامه دهید.


عوامل هزینه جراحی اسلیو معده

هزینه های جراحی اسلیو معده معمولاً شامل موارد زیر است و بر اساس تعدادی متغیر است:

هزینه خدمات و کلینیک های مختلف پزشکی

هزینه بیهوشی.

دستمزد جراح برای یک روش کاهش وزن.

هزینه آزمایشات آزمایشگاهی و همچنین قیمت تصاویر رادیولوژیکی مانند سونوگرافی.

هزینه مشاوره و ویزیت قبل و بعد از عمل.


سایر هزینه های احتمالی بعد از جراحی اسلیو معده:

هزینه کارشناس تغذیه یا مربی ورزشی بعد از عمل.

مکمل برای مواد معدنی و ویتامین ها.

در برخی شرایط، هزینه عمل های زیبایی اضافی (مانند برداشتن پوست اضافی، سفت شدن عضلات و لیفت قسمت های مختلف بدن مانند لابیاپلاستی یا در مورد زنان لیفت سینه).

در نتیجه، هزینه هر جراحی اسلیو معده باید به طور جداگانه تعیین شود که تنها پس از معاینه و مشاوره کامل انجام می شود.


سخنان پایانی

برای بازیابی ظاهری باریک و جوان، بسیاری از افراد مایل به جراحی اسلیو معده هستند، اما ممکن است همه کاندید نباشند. اگر BMI مناسب برای جراحی اسلیو معده دارید، یک جراح اسلیو معده واجد شرایط فقط انتخاب شما را تایید می کند. جراح همچنین تمام عوامل مرتبط دیگر را در نظر می گیرد قبل از اینکه یک اقدام را توصیه کند. اگر BMI شما خیلی بالا نیست، جراح شما ممکن است به شما توصیه کند که روی یک برنامه کاهش وزن غیرتهاجمی که شامل رژیم غذایی و ورزش است، تمرکز کنید.


هزینه جراحی اسلیو معده بسته به عوامل مختلف می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. جراحی اسلیو معده (باریاتریک) یکی از پرکاربردترین اعمال پزشکی است.در دسترس بودن منابع پزشکی، بیمار ستان های مجهز، متخصصان پزشکی ماهر و نوآوری های تکنولوژیکی این امکان را فراهم کرده است. 


medotrip.com منبع

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده