خرید از سراسر دنیا


» مزیت های روغن سیاه دانه که سلامت شما را تقویت می کند

 مزیت های روغن سیاه دانه که سلامت شما را تقویت می کند

همه چیز درباره روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه هزاران سال است که برای دارو، غذا و حتی لوازم آرایشی استفاده می شود. امروزه، بسیاری از مردم به همان دلیلی که آسپرین یا ایبوپروفن مصرف می‌کنید به آن دست می‌یابند: به این امید که التهاب را هدف قرار داده و آن را کاهش دهد. همچنین دارای موادی است که می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کند.


اگر به صدها مقاله علمی که در مورد فواید روغن سیاه دانه منتشر شده است نگاهی بیندازید، یک واقعیت واضح است: این روغن می تواند به بدن کمک کند تا بر تعدادی از مشکلات سلامتی غلبه کند. جای تعجب نیست که هزاران سال است که از این روغن تقویت کننده سلامت در طب سنتی استفاده می شود.

عملاً بدون هیچ عارضه جانبی، قدرت شفابخش روغن سیاه دانه - تهیه شده از دانه های زیره سیاه - در واقع کاملاً باورنکردنی است و ذهن را به خود مشغول می کند که اکثر مردم حتی در مورد آن چیزی نشنیده اند.


روغن سیاه دانه چیست؟

دانه های گیاه زیره سیاه ( Nigella sativa ) که از خانواده ranunculus ( Ranunculaceae ) است که روغن سیاه دانه از تهیه می شود. گیاه زیره سیاه  بومی جنوب غربی آسیا، مدیترانه و آفریقا است. قرن هاست که به خاطر دانه های معطر و خوش طعمش که می توان از آن به عنوان ادویه یا داروی گیاهی استفاده کرد، پرورش داده شده است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


در یک مطالعه کوچک، افراد برای درمان موارد خفیف، متوسط ​​یا شدید رینیت آلرژیک، که به تب یونجه معروف است، قطره روغن سیاه دانه را در بینی خود ریختند. پس از 6 هفته، 9 نفر از هر 10 نفر گفتند که عطسه، خارش چشم، گرفتگی بینی و سایر علائم بهبود یافته یا به طور کامل از بین رفته است. این فقط برای 3 نفر از هر 10 نفر در گروهی که از روغن غذایی معمولی استفاده می کردند صادق بود. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. از پزشک خود بپرسید که آیا روغن سیاه دانه برای شرایط شما مناسب است یا خیر.


همه چیز درباره روغن سیاه دانه

فواید روغن سیاه دانه

از آنجایی که بسیاری از فرهنگ‌ها مدت‌هاست که سیاه‌دانه را به دلایل زیادی - از آسم گرفته تا کمردرد - استفاده کرده‌اند، تحقیقات زیادی در مورد این گیاه و روغن آن انجام شده است. مطالعات نشان داده اند که مزایای بالقوه موثر زیادی برای درو کردن روغن سیاه دانه وجود دارد.به نظر می رسد بیشتر فواید سلامتی از تیموکینون، یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاه، ناشی می شود.  


با باکتری ها مبارزه می کند

برخی تحقیقات نشان داده اند که روغن سیاه دانه دارای اثرات ضد میکروبی است، به این معنی که می تواند با باکتری های مضر مبارزه کند. یک مطالعه نشان داد که به نظر می رسد روغن سیاه دانه فعالیت برخی از باکتری های گرم مثبت را که می توانند باعث عفونت شوند، متوقف یا کند می کند. 


آنتی اکسیدان بالا

روغن سیاه دانه دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که عمدتاً به دلیل یک ماده شیمیایی گیاهی در روغن به نام تیموکینون است. تیموکینون یک آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری در بدن هستند که می توانند به DNA سلول های شما آسیب برسانند، مبارزه کند. با گذشت زمان، این آسیب می تواند شانس ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سرطان را افزایش دهد. تیموکینون به دلیل پتانسیل آن در کمک به درمان سرطان و سایر بیماری ها مورد مطالعه قرار گرفته است. 


علائم آلرژی را بهبود می بخشد

برخی تحقیقات نشان داده اند که روغن سیاه دانه می تواند به کاهش برخی علائم آلرژی کمک کند. 

یک مطالعه کوچک نشان داد که افرادی که به مدت شش هفته از روغن سیاه دانه موضعی استفاده کردند، علائم رینیت آلرژیک (تب یونجه) مانند عطسه را کاهش دادند.

به نظر می رسد روغن سیاه دانه برای افرادی که علائم خفیف دارند موثرتر باشد، بنابراین ممکن است بسته به شدت آلرژی شما، فایده آن متفاوت باشد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود روغن سیاه دانه در درازمدت چقدر موثر خواهد بود و چگونه با داروهای سنتی آلرژی مقایسه می شود. 


ممکن است عملکرد ریه را بهبود بخشد

برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که یکی از ترکیبات شیمیایی که گیاه تولید می کند، تیموکینون، می تواند با التهاب مبارزه کند.  این می تواند به ویژه برای شرایطی که شامل التهاب در ریه ها، مانند آسم است، مفید باشد. آسم شرایطی است که در آن راه های هوایی داخل ریه ها ملتهب می شوند و تنفس را دشوار می کنند. بررسی مطالعات متعدد نشان داد که به نظر می رسد روغن سیاه دانه به تسکین علائم آسم کمک می کند. با این حال، بسیاری از مطالعات بالینی کوچک هستند، که نشان می دهد تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. مطالعه دیگری نشان داد که مکمل روغن سیاه دانه به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد ریه و کاهش التهاب در افراد مبتلا به نوع دیگری از بیماری ریوی، اختلال انسداد مزمن ریه (COPD) می شود. این نتایج نشان می دهد که روغن سیاه دانه می تواند یک درمان اضافی برای افراد مبتلا به این نوع التهاب باشد. 


اثر ضد قارچی دارد

تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن سیاه دانه دارای خواص ضد قارچی است، به این معنی که می تواند رشد موجودات قارچی را کند یا متوقف کند. این می تواند هنگام درمان عفونت قارچی در بدن مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده اند که روغن سیاه دانه حتی ممکن است به اندازه داروی رایج ضد قارچ Ambisome (آمفوتریسین B) موثر باشد.


ممکن است به کاهش وزن کمک کند

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن سیاه دانه ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد. 

یک بررسی از مطالعات متعدد نشان داد که افرادی که مکمل سیاه دانه مصرف می کردند، بطور متوسط ​​وزن بیشتری نسبت به گروهی از افرادی که دارونما مصرف می کردند، از دست دادند.  اعتقاد بر این است که سیاه دانه اشتها را سرکوب می کند. 


آکنه و سایر شرایط پوستی را بهبود می بخشد

به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی سیاه دانه، این ماده ممکن است برخی از بیماریهای پوستی و ظاهر پوست، مو و ناخن ها را نیز بهبود بخشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه را می توان برای درمان آکنه و همچنین پسوریازیس و هایپرپیگمانتاسیون استفاده کرد. همچنین ممکن است برای کمک به بهبود زخم های کوچک استفاده شود. تحقیقات دیگر نشان داد که استفاده از یک داروی موضعی حاوی سیاه دانه به درمان اگزمای دست کمک می کند. روغن سیاه دانه همچنین ممکن است در صورت استفاده مستقیم به آبرسانی مو و ناخن شما کمک کند.  


ممکن است فشار خون را کاهش دهد

مصرف سیاه دانه به صورت پودر یا روغن ممکن است به کاهش اندکی فشار خون کمک کند. اکثر تحقیقات نشان داده اند که بهبود فشار خون نسبتاً اندک است و از 2 میلی متر جیوه تا کاهش 11 میلی متر جیوه در سطوح سیستولیک و دیاستولیک متغیر است. هنوز تحقیقات کافی برای تعیین اینکه آیا سیاه دانه می تواند به افراد مبتلا به فشار خون یا فشار خون بالا کمک کند، وجود ندارد


ممکن است به دیابت کمک کند

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که سیاه‌دانه ممکن است به مدیریت دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک مانند هیپرگلیسمی (قند خون بالا) با کاهش سطح قند خون کمک کند. ممکن است به دلیل توانایی سیاه دانه در کاهش استرس اکسیداتیو به عنوان یک آنتی اکسیدان باشد که می تواند تولید و فعالیت انسولین را افزایش دهد. انسولین میزان گلوکز (قند) خون را تنظیم می کند. 


نحوه مصرف روغن سیاه دانه

می توانید مکمل های روغن سیاه دانه را به صورت مایع یا کپسول خریداری کنید. روغن سیاه دانه به شکل مایع به دلیل طعم قوی آن شناخته شده است. مخلوط کردن روغن با عسل یا لیمو می تواند به رقیق شدن طعم کمک کند. اگر می خواهید از روغن سیاه دانه با هدف بهبود ظاهر مو یا ناخن خود استفاده کنید، می توانید روغن را روی پوست، روی پوست سر یا اطراف بستر ناخن خود ماساژ دهید. همچنین می توانید محصولات حاوی عصاره سیاه دانه مانند شامپو، ماسک مو، کرم ها، روغن ها و صابون ها را خریداری کنید. 

دوز

در حال حاضر دوز استانداردی برای روغن سیاه دانه وجود ندارد. تحقیقات مختلف استفاده از روغن سیاه دانه را در دوزهای 1-3 گرم در روز به مدت 4 تا 12 هفته مورد مطالعه قرار داده است. 

تحقیقات کافی برای توصیه به مصرف مکمل روغن سیاه دانه برای بیش از سه ماه در دسترس نیست.

اگر تصمیم دارید مکمل روغن سیاه دانه را امتحان کنید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد یافتن دوز مناسب برای خود صحبت کنید. حتماً مکمل ها و داروهای دیگری را که مصرف می کنید نیز ذکر کنید. 


آیا روغن سیاه دانه بی خطر است؟

تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه غیر سمی است. مطالعات متعددی استفاده خوراکی و موضعی از روغن سیاه دانه را مورد بررسی قرار داده اند و هیچ گونه عوارض جانبی جدی را نشان نداده اند. با این حال، برخی تحقیقات گزارش داده اند که افرادی که سوء هاضمه عملکردی را تجربه می کنند، که نوعی معده درد طولانی مدت است که توسط زخم ایجاد نمی شود، ممکن است پس از مصرف روغن سیاه دانه، عوارض جانبی داشته باشند. اگر به این سوء هاضمه عملکردی مبتلا هستید، قبل از امتحان روغن سیاه دانه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. افرادی که باردار یا شیرده هستند نیز باید از استفاده از روغن سیاه دانه خودداری کنند زیرا شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از آن در این مدت بی خطر است. 

تداخلات دارویی بالقوه

در حالی که روغن سیاه دانه نسبتاً بی خطر در نظر گرفته می شود، ممکن است با برخی داروها یا مکمل ها تداخل داشته باشد. قبل از استفاده از روغن سیاه دانه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر هر یک از داروهای زیر را مصرف می کنید یا قصد دارید آن را مصرف کنید. 


داروهای ضد انعقاد: اگر از یک ضد انعقاد (رقیق کننده خون) برای کاهش انعقاد خون استفاده می کنید، استفاده از روغن سیاه دانه می تواند اثر را افزایش داده و لخته شدن خون را بیشتر کند. این ممکن است خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهد.


داروهای فشار خون: سیاه دانه می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. اگر از داروهایی برای کاهش فشار خون مانند Norvasc (آملودیپین) یا داروهای فشار خون دیگر استفاده می کنید، ممکن است در معرض خطر کاهش شدید فشار خون قرار بگیرید. 


داروهای دیابت: سیاه دانه می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود. اگر در حال حاضر از داروهای دیابت برای کنترل سطح قند خون خود استفاده می کنید، این جفت شدن می تواند باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. 


دیورتیک ها: برخی از افراد برای حذف نمک و آب اضافی از بدن خود از دیورتیک ها استفاده می کنند. هم دیورتیک ها (که به عنوان قرص های آب نیز شناخته می شوند) و هم سیاه دانه ها می توانند سطح پتاسیم شما را کاهش دهند. اگر سطح پتاسیم شما خیلی کم شود، ممکن است ضعف عضلانی، خستگی یا حتی ریتم غیر طبیعی قلب را تجربه کنید. 


سرکوب کننده های ایمنی: از آنجا که سیاه دانه می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، ممکن است اثر هر دارویی را که برای کاهش فعالیت سیستم ایمنی خود مصرف می کنید، تضعیف کند. به عنوان مثال، ممکن است پس از انجام عمل جراحی پیوند عضو، یک سرکوب کننده ایمنی مصرف کنید. 


مکمل های آهن: روغن سیاه دانه می تواند میزان جذب آهن بدن را افزایش دهد. اگر از مکمل آهن نیز استفاده می کنید، ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد آهن، عوارض نامطلوبی را تجربه کنید. 


داروهای آرام بخش: ممکن است هنگام استفاده از روغن سیاه دانه کمی خواب آلودگی داشته باشید اگر از داروهای آرام بخش استفاده می کنید که باعث خواب آلودگی یا کند شدن تنفس شما می شود، سیاه دانه ممکن است این اثر را افزایش دهد. 


داروهای سروتونرژیک: روغن سیاه دانه ممکن است سطح یک ماده شیمیایی به نام سروتونین را در مغز افزایش دهد. اگر قبلاً از داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین مانند پروزاک، لکساپرو یا سلکسا استفاده می کنید، افزودن سیاه دانه می تواند سطح سروتونین شما را بیش از حد افزایش دهد. این می تواند منجر به عوارض جانبی مانند تشنج، استفراغ و مشکلات قلبی شود.


فواید سلامتی

از بسیاری از راه‌هایی که روغن سیاه‌دانه برای بدن مفید است و توانایی آن را در پیشگیری از سرطان، دیابت، چاقی، ریزش مو، اختلالات پوستی و عفونت‌ هایی مانند MRSA نشان می‌دهند.


سلامت کبد

کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است. تقریباً هر سمومی از طریق کبد پردازش می‌شود و صفرای کبد کلید هضم چربی‌ها و شادی و سلامت ذهن و بدن شما است.

برای کسانی که به دلیل عوارض جانبی دارو، مصرف الکل یا بیماری با عملکرد ضعیف کبد دست و پنجه نرم می کنند، روغن سیاه دانه می تواند روند بهبودی را تا حد زیادی تسریع کند.

در یک مطالعه مدل حیوانی اخیر، دانشمندان کشف کردند که روغن سیاه دانه برای عملکرد کبد مفید است و از آسیب و بیماری جلوگیری می کند.


با دیابت مبارزه می کند

در مقاله اخیر منتشر شده توسط مجله غدد درون ریز و متابولیسم ، محققان شورای تحقیقات پزشکی هند تاکید کردند که روغن سیاه دانه «باعث بازسازی تدریجی سلول‌های بتا پانکراس، کاهش غلظت انسولین سرم و کاهش افزایش گلوکز سرم می‌شود. "

این در واقع بسیار عمیق است زیرا سیاهدانه یکی از معدود مواد روی کره زمین است که برای کمک به

در واقع، طبق این مطالعه، سیاه دانه «تحمل گلوکز را به همان اندازه متفورمین بهبود می بخشد. با این حال اثرات نامطلوب قابل توجهی نشان نداده و سمیت بسیار کمی دارد. این بسیار بزرگ است

زیرا متفورمین، یکی از رایج‌ترین داروهای دیابت نوع 2 تجویز می‌شود، که می‌تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند، از جمله:

نفخ

یبوست / اسهال

برافروختگی پوست

گاز / سوء هاضمه

سوزش سردل

سردرد

تغییر ناخن

طعم فلزی در دهان

درد عضلانی

دل درد


از پوست محافظت می کند

در مطالعه ای که توسط محققان ایرانی انجام شد، بزاق سیاه دانه به اندازه کرم پوستی بتامتازون در بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت اگزمای دست موثر بود .

تا زمانی که به روغن سیاه دانه واکنش آلرژیک نداشته باشید، مانند کرم های معمولی لیستی از عوارض جانبی وحشتناک را به همراه ندارد.

به عنوان مثال، بتامتازون ممکن است باعث تورم در صورت یا دست‌ها، تورم یا سوزن سوزن شدن در دهان یا گلو، گرفتگی قفسه سینه، مشکل تنفسی، تغییر رنگ پوست، کک و مک تیره، کبودی آسان و ضعف عضلانی شود. 


فواید مو

روغن سیاه دانه علاوه بر اینکه یک کمک طبیعی برای مراقبت از پوست است، فوایدی برای سلامت مو نیز دارد. جای تعجب نیست که روغن سیاه دانه اغلب در فهرست راه های طبیعی برای تقویت سلامت مو و پوست سر به روش های متعددی قرار می گیرد.

از آنجایی که حاوی نیگلون است که تحقیقات نشان داده است که یک آنتی هیستامین قابل توجه است، ممکن است به ریزش مو به دلیل آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آره آتا کمک کند. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی خود می تواند به سلامت پوست سر به طور کلی کمک کند و شوره و خشکی سر را از بین ببرد و در عین حال سلامت مو را بهبود بخشد.


هر ترکیب 100 درصد مهار برای 30 پاتوژن ارزیابی شده نشان داد.

تیموکینون بهترین ترکیب ضد قارچی در برابر تمام درماتوفیت‌ها و مخمرهای آزمایش‌شده بود و پس از آن تیموهیدروکینون و تیمول قرار گرفتند.

تیمول بهترین ضد قارچ در برابر کپک ها بود و به دنبال آن TQ و THQ قرار گرفتند.

آنچه این مطالعه به ما می‌گوید این است که روغن سیاه‌دانه حاوی ترکیب شیمیایی منحصربه‌فردی است که نه تنها به‌صورت فردی، بلکه مهم‌تر از آن به‌صورت جمعی نیز مؤثر است. اساسا ثابت می کند که قارچ ها و کپک ها نمی توانند در حضور این مواد شیمیایی گیاهی وجود داشته باشند، جای تعجب نیست که چرا محققان به دنبال حل مشکل ابر میکروب ها با روغن سیاه دانه هستند.


کلسترول را متعادل می کند

آیا می دانستید که حتی ممکن است روغن سیاه دانه برای سلامت کلسترول فوایدی داشته باشد؟

یک مطالعه با استفاده از یک مدل حیوانی منتشر شده در سال 2017 نشان داد که عصاره آبی سیاه دانه نه تنها اثرات ضد دیابتی بر روی حیوانات دارد، بلکه به کلسترول نیز کمک می کند. پس از شش هفته از دادن دوزهای کم سیاهدانه به حیوانات دیابتی، کلسترول تام، کلسترول LDL ("بد") و سطح گلوکز همگی کاهش یافت در حالی که کلسترول HDL ("خوب") افزایش یافت.

یکی دیگر از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده، دوسوکور و کنترل‌شده با پلاسبو، با افراد انسانی که فشار خون خفیف داشتند، انجام شد. یک گروه دارونما وجود داشت، گروهی که 100 میلی گرم سیاه دانه دو بار در روز و گروهی 200 میلی گرم دو بار در روز مصرف می کردند.

پس از هشت هفته از مصرف این مکمل، محققان دریافتند افرادی که مکمل سیاه دانه مصرف می‌کردند ، فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک آن‌ها به صورت وابسته به دوز کاهش می‌یابد. علاوه بر این، مکمل عصاره سیاه دانه باعث "کاهش قابل توجهی" در کلسترول تام و کلسترول LDL شد.

به طور کلی، به نظر می رسد که سیاه دانه ممکن است به کاهش کلسترول و همچنین قند خون و فشار خون کمک کند.


آیا ایمن است؟ خطرات و عوارض جانبی

سیاه دانه ممکن است باعث ایجاد بثورات آلرژیک در صورت مصرف خوراکی یا مالیدن روی پوست شود. قبل از استفاده موضعی از روغن زیره سیاه برای پوست و مو، بهتر است یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که واکنش منفی به روغن نشان نمی دهید.

هنگام استفاده از روغن سیاه دانه همیشه از چشم ها و غشاهای مخاطی خود دوری کنید.

در صورت مصرف داخلی، عوارض جانبی روغن سیاه دانه ممکن است شامل ناراحتی معده، استفراغ یا یبوست باشد. برای افراد خاص، ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد.

اگر باردار هستید، در دوران شیردهی هستید، در حال حاضر از هر دارویی استفاده می کنید یا بیماری پزشکی دارید (به ویژه دیابت، فشار خون پایین یا اختلال خونریزی) قبل از استفاده از روغن سیاه دانه با پزشک خود مشورت کنید. اگر روغن سیاه دانه مصرف می کنید و برای جراحی برنامه ریزی شده است، توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از تاریخ جراحی، مصرف آن را متوقف کنید.

مانند سایر روغن ها، روغن سیاه دانه را دور از نور و گرما و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.


موارد استفاده (به علاوه دوز)

کاربردهای زیادی از روغن سیاه دانه وجود دارد. برای شروع، روغن زیره سیاه را می توان به صورت موضعی استفاده کرد، اما همیشه مطمئن شوید که آن را با چند قاشق چایخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا بادام رقیق کنید .

پس از رقیق شدن، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد، می تواند به مشکلات شایع پوست مانند آکنه و اگزما کمک کند. برخی افراد آن را برای پسوریازیس و روزاسه نیز مفید می دانند.

می‌توان آن را به راحتی به روغن‌ها و لوسیون‌های ماساژ خانگی اضافه کرد تا مزایای سلامتی زیره سیاه را تجربه کند. برای یک ماساژ گرم کننده، کافی است یک قطره را به یک قاشق غذاخوری روغن حامل اضافه کنید.

برای تقویت سلامت مو و پوست سر، می توان چند قطره روغن را به محصولات مو مانند شامپو و نرم کننده اضافه کرد. اگر از ساخت عطرهای خانگی با روغن لذت می برید، خوب است بدانید که این روغن رایحه ای فلفلی دارد و به عنوان نت پایه به خوبی عمل می کند.

با طعم تند خود، روغن سیاه دانه با کیفیت بالا (100 درصد خالص، درجه درمانی و دارای گواهی ارگا نیک USDA) را می توان در انواع دستور العمل ها، از غذاهای اصلی گوشت گرفته تا سوپ و خورش استفاده کرد. همچنین می توانید آن را به نوشیدنی هایی مانند چای لاته  و اسموتی ها اضافه کنید.

یک گزینه ممتاز همیشه باید 100 درصد خالص، دارای درجه درمانی و دارای گواهی USDA ارگانیک باشد.برخی از شرکت ها همچنین تصریح می کنند که روغن سیاه دانه آنها به صورت سرد فشرده است، به این معنی که روغن از دانه های سیاهدانه بدون استفاده از گرما از منبع خارجی استخراج می شود. گاهی اوقات گفته می شود روغن های فشرده سرد طعم بیشتری دارند.

اگر مصرف مکمل های مایع را دوست ندارید، می توانید کپسول های روغن سیاه دانه را نیز پیدا کنید.

دوز مناسب روغن سیاه دانه می تواند بسته به وضعیت فردی و سلامتی متفاوت باشد. در حال حاضر دوز استانداردی وجود ندارد،


اما دوزهای خوراکی زیر در تحقیقات علمی تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته است:

برای دیابت: 1 گرم پودر سیاه دانه دو بار در روز تا 12 ماه مصرف شود.

برای فشار خون بالا: 0.5 تا 2 گرم پودر سیاه دانه روزانه تا 12 هفته یا 100 تا 200 میلی گرم روغن سیاه دانه دو بار در روز به مدت هشت هفته.

برای بهبود عملکرد اسپرم: 2.5 میلی لیتر روغن سیاه دانه دو بار در روز به مدت دو ماه.

برای آسم:  روزانه 2 گرم سیاه دانه آسیاب شده به مدت 12 هفته مصرف شود. همچنین به مدت سه ماه روزانه 15 میلی لیتر بر کیلوگرم عصاره سیاه دانه مصرف می شود. یک دوز واحد 50-100 میلی گرم بر کیلوگرم نیز استفاده شده است.


افکار نهایی

روغن سیاه دانه که به آن روغن زیره سیاه نیز می گویند، از گیاه زیره سیاه ( Nigella sativa ) به دست می آید و هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که سیاه دانه ممکن است بتواند به مبارزه و پیشگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سینه، پروستات و مغز کمک کند. 

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که سیاه‌دانه می‌تواند سلامت کبد را تقویت کرده و «ابر میکروب‌های» مقاوم به آنتی‌بیوتیک را از بین ببرد.

سایر فواید سلامتی این روغن شامل کمک به دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی است. روغن سیاه دانه برای مو و پوست نیز محبوب است. حتی به بهبود نگرانی های زیبایی مانند آکنه، اگزما و ریزش مو کمک می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده