خرید از سراسر دنیا


» فواید روغن چوب صندل بر روی مغز و بدن چیست؟

فواید روغن چوب صندل بر روی مغز و بدن چیست؟

آیا اسانس چوب صندل به سلامت روان کمک می کند؟

آیا به دنبال افزایش حس آرامش و وضوح ذهنی بیشتر در زندگی روزمره خود هستید؟ بسیاری از ما به سادگی تحت استرس و غرق در بسیاری از خواسته های روزانه هستیم. داشتن یک لحظه آرامش و هماهنگی واقعاً به بهبود زندگی ما کمک می کند و روغن ضروری چوب صندل می تواند کمک کند.

اسانس چوب صندل - با اسانس چوب سدر اشتباه نگیرید - به دلیل مزایای درمانی گسترده به افراد کمک می کند تا شفافیت و آرامش بیشتری داشته باشند. این اسانس ویژه نه تنها رایحه شگفت انگیزی دارد، بلکه چوب صندل همچنین می تواند در کنار بسیاری از خواص درمانی شگفت انگیز بر سلامت کلی و سلامت روان تأثیر بگذارد.


اسانس چوب صندل چیست؟

اسانس چوب صندل معمولاً به دلیل بوی چوبی و شیرین آن شناخته می شود. اغلب به عنوان پایه ای برای محصولاتی مانند بخور ، عطر، لوازم آرایشی و پس از اصلاح استفاده می شود. همچنین به راحتی با روغن های دیگر ترکیب می شود.

به طور سنتی، روغن چوب صندل بخشی از سنت های مذهبی در هند و سایر کشورهای شرقی است. خود درخت صندل مقدس محسوب می شود و برای مراسم مذهبی مختلف از جمله عروسی و تولد استفاده می شود.


روغن چوب صندل یکی از گران ترین اسانس های موجود در بازار است. با کیفیت ترین چوب صندل گونه هندی است که به آلبوم Santalum معروف است . هاوایی و استرالیا نیز چوب صندل تولید می کنند ، اما کیفیت و خلوص آن با گونه هندی در نظر گرفته نمی شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

برای اینکه بیشترین سود را از این اسانس داشته باشید، درخت صندل باید حداقل 40 تا 80 سال قبل از برداشت ریشه رشد کند. درخت صندل مسن‌تر و بالغ‌تر معمولاً اسانسی با بوی قوی‌تر تولید می‌کند.


استفاده از تقطیر با بخار یا استخراج CO2 روغن را از ریشه های بالغ استخراج می کند. تقطیر با بخار از گرما استفاده می کند که می تواند بسیاری از ترکیبات را از بین ببرد که روغن هایی مانند چوب صندل را بسیار عالی می کند. به دنبال روغن استخراج شده با CO2 باشید، به این معنی که با حداقل حرارت ممکن استخراج شده است.


روغن چوب صندل حاوی دو جزء فعال اصلی آلفا و بتا سانتالول است. این مولکول ها عطر قوی مرتبط با چوب صندل را تولید می کنند.

آلفا سانتالول به طور خاص برای مزایای سلامتی متعدد مورد ارزیابی قرار گرفته است. برخی از این فواید شامل بهبود کنترل گلوکز خون در حیوانات، کاهش التهاب و کمک به کاهش تکثیر سرطان پوست است.


فواید چوب صندل بسیار زیاد است، اما چند مورد وجود دارد که به طور خاص برجسته است. حالا بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!


فواید

1. وضوح ذهنی

یکی از مزایای اولیه چوب صندل این است که وقتی در رایحه درمانی یا به عنوان عطر استفاده می شود، وضوح ذهنی را افزایش می دهد. به همین دلیل است که اغلب برای مدیتیشن، دعا یا سایر مراسم معنوی استفاده می شود. مطالعه ای که در مجله بین المللی Planta Medica منتشر شد ، تأثیر روغن چوب صندل را بر سطح توجه و برانگیختگی ارزیابی کرد. محققان دریافتند که ترکیب اصلی چوب صندل، آلفا سانتالول، درجه بندی بالایی از توجه و خلق و خو ایجاد می کند .دفعه بعد که یک ضرب الاجل بزرگ دارید که نیاز به تمرکز ذهنی دارید، مقداری روغن چوب صندل استنشاق کنید، اما همچنان می خواهید در طول این فرآیند آرام بمانید.


2. آرامش بخش

همراه با اسطوخودوس و بابونه ، چوب صندل معمولاً فهرست اسانس‌های مورد استفاده در رایحه درمانی را برای تسکین اضطراب ، استرس و افسردگی قرار می‌دهد. مطالعه‌ای که در مجله درمان‌های مکمل در عمل بالینی منتشر شد، نشان داد که بیمارانی که مراقبتهای تسکینی دریافت میکنند، هنگام دریافت آروماتراپی با چوب صندل قبل از دریافت مراقبت، در مقایسه با بیمارانی که چوب صندل دریافت نکرده‌اند،  احساس آرامش بیشتری می‌کنند و کمتر مضطرب می‌شوند .


3. غرایز طبیعی

پزشکان طب آیورودا به طور سنتی از چوب صندل به عنوان یک ماده تقویت کننده استفاده می کنند. از آنجایی که چوب صندل یک ماده طبیعی است به مردان مبتلا به ناتوانی کمک کند. برای استفاده از روغن چوب صندل به عنوان یک ماده مقوی طبیعی، سعی کنید چند قطره را به روغن ماساژ یا لوسیون موضعی اضافه کنید.


4. قابض

چوب صندل یک قابض ملایم است، به این معنی که می تواند انقباضات جزئی را در بافت های نرم ما، مانند لثه و پوست ایجاد کند . بسیاری از افترشیوها و تونرهای صورت از چوب صندل به عنوان یکی از مواد اولیه خود برای کمک به تسکین، سفت شدن و پاکسازی پوست استفاده می کنند.

اگر به دنبال اثری قابض از محصولات طبیعی مراقبت از بدن خود هستید ، می توانید چند قطره روغن چوب صندل به آن اضافه کنید. بسیاری از مردم همچنین از روغن چوب صندل برای مبارزه با آکنه و لکه های تیره استفاده می کنند.


5. ضد ویروس و ضد عفونی کننده

چوب صندل یک عامل ضد ویروسی عالی است. مشخص شده است که برای جلوگیری از تکثیر ویروس های رایج، مانند ویروس های هرپس سی امپلکس -1 و -2 مفید است .

کاربردهای دیگر شامل کاهش التهاب ناشی از تحریک خفیف پوست، مانند زخم های سطحی، جوش، زگیل یا کورک است. فقط مطمئن شوید که همیشه روغن را روی یک منطقه کوچک قبل از استفاده مستقیم روی پوست آزمایش کنید یا ابتدا آن را با روغن حامل پایه مخلوط کنید.

اگر گلودرد دارید، می‌توانید با یک فنجان آب و چند قطره روغن چوب صندل ضد ویروسی به آن غرغره کنید.


6. ضد التهاب

چوب صندل همچنین یک عامل ضد التهابی است که ممکن است التهاب خفیف مانند نیش حشرات، تحریکات تماسی یا سایر بیماری های پوستی را تسکین دهد. یک مطالعه نشان داد که ترکیبات فعال در چوب صندل می تواند نشانگرهای التهابی در بدن به نام سیتوکین ها را کاهش دهد . اعتقاد بر این است که این ترکیبات فعال (سانتالول ها) به شیوه ای مشابه داروهای NSAID منهای عوارض جانبی منفی بالقوه عمل می کنند.


7. انتزاعی

چوب صندل یک خلط آور عالی است که می تواند در درمان طبیعی سرماخوردگی و سرفه مفید باشد. چند قطره را به یک دستمال یا پارچه شستشو اضافه کنید و برای کمک به کاهش شدت و مدت سرفه و استنشاق کنید .


8. ضد پیری

چوب صندل سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. همچنین یک ضد التهاب طبیعی است.بر اساس یک بررسی علمی با عنوان «روغن چوب صندل به عنوان یک درمان گیاه‌شناسی در پوست» که در سال 2017 منتشر شد، آزمایش‌های بالینی توانایی روغن چوب صندل را برای کمک به بهبود طبیعی آکنه ، اگزما، پسوریازیس، زگیل‌های معمولی و مولوسکوم کنتاژیوزوم نشان داد .سعی کنید پنج قطره روغن چوب صندل را به یک لوسیون بدون عطر اضافه کنید و آن را مستقیماً روی صورت بمالید تا فواید ضد پیری طبیعی داشته باشید یا به درمان آکنه و سایر مشکلات جزئی پوست کمک کنید.


9. عفونت های دستگاه ادراری

در حالی که آزمایش‌های بالینی برای حمایت از این مزیت وجود ندارد، استفاده داخلی از چوب صندل توسط  کمیسیون E آلمان برای درمان حمایتی عفونت‌های دستگاه ادراری تحتانی تأیید شده است. 

مونوگراف کمیسیون E آلمان یک چهارم قاشق چای خوری (1 تا 1.5 گرم) اسانس چوب صندل را برای عفونت های دستگاه ادراری توصیه می کند . این درمان فقط باید تحت نظارت پزشک انجام شود و قرار نیست بیش از شش هفته طول بکشد.


10. اثرات ضد سرطانی

تحقیقات با استفاده از یک مدل حیوانی نشان داد که روغن چوب صندل و جزء فعال آن، آلفا-سانتالول، به عنوان عوامل پیشگیری کننده از شیمی درمانی عمل می کنند. یک کاربرد موضعی حاوی 5 درصد روغن چوب صندل اثرات شیمیایی پیشگیرانه را بر سرطان پوست ناشی از مواد شیمیایی در حیوانات نشان داد. در همین حال، تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که آلفا-سانتالول بروز و تعدد تومور را به روشی وابسته به زمان و غلظت کاهش می دهد.


خواص درمانی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

شاید قبلاً با خواص درمانی سایر روغن های ضروری آشنا شده باشید. هر اسانس فواید منحصر به فرد خود را دارد و چوب صندل نیز تفاوتی ندارد. رایحه درمانی روشی است که در آن از روغن های ضروری برای بهبود سلامت روانی یا جسمی استفاده می شود. می توانید روغن های ضروری را به صورت موضعی روی پوست پخش کنید، استنشاق کنید یا بمالید.

بسیاری از مردم روغن های ضروری را برای مدیریت استرس و آرامش مفید می دانند. عطرها به شدت با احساسات و خاطرات ما مرتبط هستند. این به این دلیل است که گیرنده های بوی ما در کنار مراکز عاطفی در مغز ما، آمیگدال و هیپوکامپ قرار دارند. محققان بر این باورند که عطرهای خاص می توانند به تحریک احساسات آرامش بخش کمک کنند. روغنهای دیگر ممکن است با هورمون‌ها، انتقال‌ دهنده‌ های عصبی یا آنزیم‌های خاصی تداخل داشته باشند و در نتیجه تغییرات خاصی در شیمی بدن ما ایجاد کنند.

چوب صندل نه تنها فواید زیادی دارد، بلکه کاربردهای متعددی نیز دارد. به طور سنتی، به دلیل خواص درمانی آن، یک عامل درمانی قابل توجه در طب سنتی چینی و آیورودا بوده است . در این طب سنتی از روغن چوب صندل میتوان به درمان عفونتهای ادراری، مشکلات گوارشی، سرفه، افسردگی و عفونت اشاره کرد. چوب صندل همچنین دارای یک اثر مرکزی است شبیه به اینکه اسطوخودوس می تواند برای بدن آرامش بخش باشد. چوب صندل می تواند به افزایش تمرکز، وضوح ذهنی و تعادل کمک کند.


در اینجا چند ویژگی برای امتحان اسانس چوب صندل وجود دارد:

1. آرامش

چند قطره اسانس چوب صندل را قبل از حرکات کششی، کلاس یوگا یا سایر زمان‌های آرامش‌بخش استنشاق کنید تا به ایجاد روحیه کمک کنید. قبل از استراحت، دعا یا یادداشت روزانه از آن استفاده کنید تا توانایی استراحت و تمرکز خود را افزایش دهید.


2. تمرکز

بهترین راه برای به دست آوردن شفافیت ذهنی از فواید چوب صندل این است که چند قطره، حدود دو تا چهار قطره، روی مچ پاها یا مچ دست ها در مواقع استرس یا فشار زیاد در طول روز بمالید. همچنین اگر نمی خواهید مستقیماً روغن را روی پوست خود بمالید، می توانید مستقیماً روغن را استنشاق کنید.

از آن در دیفیوزر استفاده کنید تا همه افراد خانه از آن لذت ببرند یا در پایان یک روز طولانی چند قطره به آب حمام اضافه کنید.


3. برای بدن

استفاده از روغن چوب صندل در محصولات مراقبت از پوست رایج است. یک کاربرد عالی برای مراقبت از پوست: روغن چوب صندل را با روغن پایه برای درمان پوست خشک مخلوط کنید.

با مخلوط کردن چوب صندل با سایر روغنهای ضروری برای ایجاد ترکیب خود خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال، چهار تا پنج قطره چوب صندل را با روغن رز و یا وانیل مخلوط کنید و آن را به یک لوسیون بدون عطر اضافه کنید تا ترکیبی رمانتیک، معطر و چوبی داشته باشید.

میتوانید با مخلوط کردن چوب صندل با اسانس های مختلف دیگر، ادکلن مردانه خانگی خود را بسازید تا رایحه ای مردانه و خاکی ایجاد کنید. همچنین می توانید از چوب صندل به عنوان پایه ای برای نرم کننده موی خود استفاده کنید . چوب صندل یک افزودنی عالی به نرم کننده برای کمک به جلوگیری از شوره سر است.


4. نظافت و استفاده در منزل

می توانید از اسانس چوب صندل در خانه به روش های مختلفی استفاده کنید:

قبل از سوزاندن آن در شومینه، چند قطره را به یک کنده اضافه کنید.

با قرار دادن دو تا سه قطره بر روی دریچه تهویه مطبوع از آن در ماشین خود استفاده کنید تا در ساعات شلوغی هوشیاری خود را حفظ کنید.

از آنجایی که چوب صندل دارای خواص ضد عفونی کننده است، می تواند به ضد عفونی ماشین لباسشویی نیز کمک کند. 10-20 قطره در هر بار اضافه کنید.

برای ایجاد آرامش بیشتر، روغن چوب صندل را در حمام به روی پاهای خود بکشید.


خطرات و عوارض جانبی

هیچ عارضه جانبی عمده شناخته شده ای از چوب صندل وجود ندارد، اما برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده موضعی از آن دچار سوزش پوستی جزئی شوند. مانند هر اسانس دیگر، قبل از استفاده از آن، ابتدا یک پچ کوچک آزمایشی روی پوست انجام دهید.

همیشه ابتدا روغن چوب صندل را با روغن حامل یا لوسیون مخلوط کنید تا قبل از استفاده از آن روی پوست رقیق شود. روغن های حامل رایج عبارتند از روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور .

افراد مبتلا به بیماری کلیوی و همچنین نوزادان و کودکان نباید از چوب صندل به صورت داخلی استفاده کنند. مادران باردار یا شیرده نباید از روغن چوب صندل به صورت داخلی استفاده کنند.

اگر باردار هستید، شیر می‌دهید، وضعیت پزشکی دارید یا در حال حاضر دارو مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از روغن چوب صندل با پزشک خود مشورت کنید .

همیشه اسانس چوب صندل را انتخاب کنید که 100 درصد خالص، دارای درجه درمانی و دارای گواهی ارگانیک باشد تا از قدرت، ایمنی و اثربخشی اطمینان حاصل کنید.


نتیجه

مزایای روغن چوب صندل شامل توانایی آن در تشویق شفافیت ذهنی و آرامش است.

موارد استفاده شامل کمک به سرماخوردگی، سرفه، عفونت های دستگاه ادراری، آکنه، اگزما، پسوریازیس و موارد دیگر است.

روغن چوب صندل این توانایی را دارد که به عنوان یک قابض طبیعی، ضد التهاب، ضد ویروس و خلط آور عمل کند.

این روغن باورنکردنی اثرات ضد سرطانی را نشان می دهد، به ویژه در مورد سرطان پوست.

از روغن چوب صندل در یک ادکلن یا عطر خانگی استفاده کنید. همچنین می توانید آن را در حمام خود قرار دهید.

همیشه اسانس چوب صندل را انتخاب کنید که 100 درصد خالص، دارای درجه درمانی و دارای گواهی ارگانیک باشد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده