خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا اپلیکیشنی برای مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی وجود دارد؟

آیا اپلیکیشنی برای مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی وجود دارد؟

3 اپلیکیشنی که به شما می گوید در داخل هر غذایی چه چیزی وجود دارد

ردیابی مواد تشکیل دهنده میتواند به شما کمک کند سالم تر غذا بخورید. در اینجا مجموعه ای از برنامه ها وجود دارد که به شما کمک می کند دقیقاً این کار را انجام دهید. آیا واقعا می دانید در بستنی مورد علاقه شما چه ترکیباتی وجود دارد؟ در مورد لاته روزانه شما چطور؟ مطمئناً، می توانید برچسب تغذیه را بررسی کنید - اما این همیشه آسان نیست.

اول از همه، امروزه بیشتر غذاها به شدت فرآوری شده اند. برخی از آنها حاوی قندهای پنهان و موادی هستند که نمی توانید آنها را تلفظ کنید. دوم، ردیابی کالری‌های روزانه‌تان می‌تواند دشوار باشد، به‌ویژه زمانی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارید.

خوشبختانه، فناوری دیجیتال همه چیز را بسیار آسان‌تر می‌کند. در زیر چند اپلیکیشن وجود دارد که می توانند به شما بگویند در غذای شما چه چیزی وجود دارد و حدس و گمان را از تغذیه سالم دور می کند. 


1. یوکا

یوکا یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی را تجزیه و تحلیل می کند. پایگاه داده آن شامل بیش از 2.5 میلیون غذا و 1.5 میلیون لوازم آرایشی، از کولاهای رژیمی و گل ختمی گرفته تا صابون است. روزانه بیش از 1200 محصول جدید اضافه می شود.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

برای شروع، اپلیکیشن بررسی مواد غذایی را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. پس از آن، به سادگی می توانید محصولات مورد علاقه خود را اسکن کنید. این برنامه محصولات غذایی را بر اساس عوامل مثبت و منفی، مانند ارزش غذایی، وجود مواد افزودنی، و کالری دریافتی آنها رتبه بندی می کند.


علاوه بر این، یوکا جایگزین های سالم تری را برای مواد غذایی یا محصولات آرایشی و بهداشتی با امتیاز بد نشان می دهد. بعلاوه، می توانید دقیقاً میزان شکر، سدیم، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و کالری در هر محصول را مشاهده کنید. این ویژگی می‌تواند غذا خوردن را آسان‌تر کند و به آماده‌سازی غذا کمک کند.


همچنین گزینه ای برای ثبت نام برای یک حساب پریمیوم وجود دارد. هزینه عضویت سالانه 15 دلار است و به شما امکان دسترسی به ویژگی های اضافی مانند امکان اسکن محصولات غذایی و لوازم آرایشی در حالت آفلاین را می دهد.


کاربران ممتاز همچنین می توانند محصولات را بر اساس ترجیحات غذایی خود مرور کنند. به عنوان مثال، یوکا به شما اطلاع می دهد که آیا هر یک از محصولات موجود در لیست خرید شما حاوی گلوتن یا لاکتوز است. علاوه بر این، می‌توانید پایگاه داده آن را مرور کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به اسکن کردن محصولات جداگانه به دست آورید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که سبک زندگی شما را سالم‌تر می‌کند، برنامه‌ها و راهنماهای بیشتری برای غذا خوردن آگاهانه جستجو کنید .


2. Foodvisor

یکی دیگر از گزینه های عالی Foodvisor است، یک برنامه تغذیه که غذا را اسکن می کند و به شما می گوید چقدر سالم است. از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل ماکروها و کالری موجود در غذای شما استفاده می کند.

برای مشاهده میزان دقیق پروتئین، کربوهیدرات، چربی ها، فیبر غذایی، کالری و سایر مواد مغذی، کافی است از وعده غذایی یا میان وعده خود عکس بگیرید. Foodvisor توصیه می کند از غذاهای پخته عکس بگیرید. با این حال، اگر سالاد یا میان وعده می خورید، می توانید گزینه «خام» را انتخاب کنید.


هنگامی که برای یک حساب کاربری ثبت نام می کنید، باید به چندین سوال اساسی در مورد سبک زندگی و اهداف سلامتی خود پاسخ دهید. این برنامه از این اطلاعات برای تعیین میزان کالری دریافتی ایده آل و نسبت درشت مغذی های شما استفاده می کند.


در مرحله بعد، می توانید از چند ویژگی به صورت رایگان استفاده کنید، مانند بررسی مواد غذایی که از آنها عکس می گیرید یا به صورت دستی وارد می کنید. Foodvisor همچنین به شما امکان می دهد در ازای پرداخت هزینه ای ناچیز، عضویت ممتاز خود را آزمایش کنید. پس از آن شما به طور معمول پرداخت می کنید.


اعضای ممتاز می توانند با متخصصین تغذیه ثبت نام شده در زمان واقعی چت کنند و در برنامه های تخصصی طراحی شده برای کاهش چربی، عضله سازی یا سلامتی بهتر ثبت نام کنند. آنها همچنین به صدها دستور العمل و ویژگی های اضافی مانند مروری بر مصرف مواد مغذی روزانه خود دسترسی دارند.


در مجموع، Foodvisor ابزارهای مورد نیاز را برای انتخاب هوشمندانه‌تر غذا و پایبندی به رژیم غذایی خود فراهم می‌کند. با این حال، هیچ برنامه ای نمی تواند از طرف شما تصمیم بگیرد. در نهایت، این شما هستید که برنامه‌های سلامتی را انتخاب کنید که به تناسب اندام شما کمک کند ، عادت‌های بد را کنار بگذارید و برای اهدافتان غذا بخورید.


3. نوم

Noom، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های رتبه‌بندی سلامت و غذا برای موبایل، عرضه شده است. نسخه‌ های قبلی آن به کاربران اجازه میداد کالری و عادات ورزشی خود را ردیابی کنند. امروزه این اپلیکیشن از یک رویکرد مبتنی بر روانشناسی برای کمک به افراد در ایجاد تغییرات پایدار در شیوه زندگی و دستیابی به وزن سالم استفاده می کند.


کارشناسان Noom شما را مربیگری و پشتیبانی می کنند تا بتوانید بدون از دست دادن انگیزه خود، عادات بهتری بسازید. مثل این است که یک مربی سلامت، متخصص تغذیه و مربی شخصی در یک مکان داشته باشید. تنها کار شما این است که برنامه را دانلود کنید، به چند سوال اساسی پاسخ دهید و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.


مانند سایر برنامه های موجود در لیست ما، Noom به شما می گوید در بیشتر غذاها چه چیزی وجود دارد، اما باید به صورت دستی همه چیزهایی را که می خورید ثبت کنید. این برای بهترین برنامه‌های خاطرات غذایی در اطراف کاملاً معمول است، در حالی که Noom ورزش شما را نیز ثبت می‌کند و سپس کالری سوزانده شده را از بودجه کالری روزانه شما کم می‌کند.


کاربران همچنین می توانند غذاهای مورد علاقه خود را اسکن کنند، پیشرفت خود را اندازه گیری کنند و گام های روزانه خود را بشمارند. به علاوه، آنها به دستور العمل های سالم و درس های تغذیه شخصی دسترسی دارند.


جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که Noom به غذاها برچسب «خوب» یا «بد» نمی‌زند. در عوض، از کد رنگی استفاده می‌کند تا به کاربران کمک کند تعیین کنند کدام غذاها ممکن است به آنها کمک کند یا از رسیدن به اهداف سلامتی خود جلوگیری کنند.


به عنوان مثال، غذاهای "سبز" مانند کینوا، اسفناج، سیب و ماست کم چرب باید یک سوم انرژی دریافتی روزانه شما را تشکیل دهند. حبوبات، مرغ، ماهی قزل آلا، آووکادو و سایر غذاهای زرد رنگ باید حدود 45 درصد از کالری روزانه شما را تشکیل دهند. بقیه کالری شما ممکن است از غذاهای "قرمز" مانند کره بادام زمینی و کلوچه ها باشد.


تا آنجا که قیمت گذاری می شود، می توانید برای نسخه رایگان ثبت نام کنید یا برای عضویت ماهانه حق بیمه پرداخت کنید. نسخه رایگان را امتحان کنید، ببینید چگونه پیش می‌رود، و سپس تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که پریمیوم شوید. می توانید در چند مرحله ساده لغو کنید. سایر برنامه های بررسی کننده مواد غذایی که باید در نظر بگیرید


گزینه‌هایی برای همه سلیقه‌ها و سبک‌های زندگی وجود دارد، بنابراین ممکن است بخواهید سایر برنامه‌های تغذیه را بررسی کرده و ویژگی‌های رتبه‌بندی غذایی آنها را با هم مقایسه کنید.


به عنوان مثال، Shopwell علاوه بر تشخیص مواد تشکیل دهنده غذایی، به کاربران اجازه می‌دهد تا هشدارهای شخصی برای آلرژن‌ها و سایر مواد بالقوه مضری که ممکن است در غذایشان پنهان شده باشد، تنظیم کنند.


اگر به دنبال یک برنامه اساسی‌تر هستید، را امتحان کنید . این شامل کالری شمار، ردیاب غذا، راهنمای تناسب اندام، و ابزارهای زیادی است که به شما می گوید آیا غذا سالم است یا خیر.


از طرف دیگر، می توانید پایگاه داده را در Open Food Facts بررسی کنید تا هزاران غذا را بر اساس ارزش غذایی آنها تجزیه و تحلیل و مقایسه کنید. مردم از سراسر جهان به طور منظم مشارکت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که این چک‌کننده مواد آنلاین اطلاعات غذایی را در اختیار دارد.


برنامه تغذیه ای را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد

انتخاب هوشمندانه غذایی می تواند یک چالش واقعی باشد، حتی برای کسانی که یک یا دو چیز در مورد تغذیه می دانند. به عنوان مثال، شکر ده ها نام دارد، از گلوکز و دکستروز گرفته تا کنسانتره آب میوه. سایر مواد بالقوه مضر، مانند نیترات ها، حتی دشوارتر هستند.


با توجه به این جنبه‌ها، استفاده از بهترین برنامه‌های تغذیه‌ای که می‌توانند غذاها را اسکن کنند و به شما بگویند که چقدر سالم هستند، منطقی است.

Noom، Foodvisor و Yuka اطلاعات مورد نیاز برای بهبود رژیم غذایی خود را ارائه می دهند. برخی از این پلتفرم ها همچنین دارای ردیاب های تناسب اندام داخلی، دستور العمل ها، برنامه های غذایی سفارشی و سایر ابزارهای مفید هستند. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده