خرید از سراسر دنیا


» فواید و عوارض آلو بخارا| دلایل خوردن آلو

فواید و عوارض آلو بخارا| دلایل خوردن آلو

فواید آلو بخارا چیست؟

شاید از نظر متخصصان تغذیه، آلو را یک ابر غذا تلقی نکنند، اما دارای خواص فراوان و فواید گسترده ای برای بدن و سلامتی انسان است که آلو را به انتخاب خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی شما تبدیل می کند. آلو بخارا آلوی خشکی است که چروکیده به نظر می رسد زیرا بیشتر محتوای آب خود را از دست داده است. انواع مختلفی از آلو با اندازه ها و طعم های مختلف وجود دارد

آلو بخارا طعمی شیرین و بافت جویدنی دارد و سرشار از فیبر است. فیبر موجود در آلو خشک دارای خواص و فواید سلامتی متفاوتی نسبت به میوه های تازه است. میوه های خشک به راحتی قابل حمل هستند و می توان آنها را به عنوان میان وعده مصرف کرد.

برخی از مواد مغذی میوه های خشک ویتامین ها، نمک ها، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. یک چهارم وعده آلو بخارا می تواند 12 درصد نیاز روزانه شما به فیبر و 6 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین کند.


علاوه بر این، آلو بخارا حاوی منگنز، پتاسیم، مس، روی و کلسیم به همراه بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی هستند. این خواص در کنار هم آلو بخارا را به کپسولی از مواد مغذی تبدیل می کند. این آلو برای پاکسازی خون، درمان خارش و پسوریازیس، رفع کج خلقی و درمان یبوست شدید مفید است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


آلو بخارا و سرطان

آلو بخارا حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که با مهار فعالیت رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو می تواند از انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه و کبد جلوگیری کند. مطالعات بیشتری در مورد خواص ضد سرطانی آلو خشک مورد نیاز است.


آلو بخارا و سلامت استخوان بدن انسان برای رشد و توسعه ساختار استخوانی سالم به مواد مغذی، نمک و مواد معدنی نیاز دارد. آلو خشک می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری های مختلف استخوانی را کاهش دهد.


وقتی کلسیم و مواد معدنی کافی در جریان خون وجود ندارد، بدن کلسیم را از استخوان‌های شما می‌گیرد که اسکلت را ضعیف می‌کند و آن را مستعد شکستگی می‌کند. مصرف آلو بخارا کلسیم و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.


مطالعات متعدد آلو خشک را با سلامت استخوان ها، به ویژه در دوران یائسگی، مرتبط کرده اند. این به این دلیل است که آلو منبع غنی از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که به جلوگیری از تخریب استخوان کمک می کند و محتوای بور آن نقش مهمی در حفظ تراکم استخوان ایفا می کند.


آلو همچنین می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه به دلیل محتوای غنی از فلاونوئیدها مانند اسید کافئیک و روتنیم کمک کند. پتاسیم موجود در آلو برای سلامت استخوان، افزایش تراکم استخوان - به ویژه در سنین بالا - و جلوگیری از تحلیل استخوان به دلیل کمبود هورمون تخمدان مفید است.

آلو بخارا و کاهش وزن

استفاده از آلو بخارا به عنوان میان وعده راه خوبی برای دریافت مواد مغذی در رژیم غذایی است. به دلیل کالری کم و فیبر بالا، به سیستم گوارش و هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند و همچنین باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. هر دوی این خواص به کاهش وزن کمک می کنند. آلو دارای خواص ضد التهابی است که به چربی سوزی کمک می کند، در حالی که فیبر موجود در آن برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی مفید است. آلو همچنین با سم زدایی بدن و درمان یبوست بر کنترل وزن تاثیر مثبت دارد. اسید سیتریک موجود در این میوه با رفع خستگی و گرفتگی عضلات عملکرد دستگاه گوارش و کبد را بهبود می بخشد و به کاهش وزن و لاغری چربی بدن کمک می کند. تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است که میوه های هسته دار مانند آلو به دلیل داشتن ترکیبات فعال زیستی از بروز سندرم متابولیک جلوگیری می کنند. فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین ها، اسید کلریک، کوئرستین و کاتچین ها خطر چاقی را کاهش می دهند.

آلو بخارا و سیستم ایمنی

ویتامین C فراوان موجود در آلو از بدن در برابر التهاب، رادیکال های آزاد و بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت می کند. این باعث می شود آلو یک راه حل عالی برای کسانی که از سرماخوردگی، آنفولانزا یا عفونت های مکرر رنج می برند. آلو همچنین حاوی مقادیر زیادی لکتین است که فعالیت قوی ضد ویروس آنفولانزا را نشان می دهد.


آلو بخارا و درمان آلزایمر و پارکینسون

مطالعات نشان داده است که فلاونوئیدهای موجود در آلو به بهبود توانایی شناختی کمک می کند و مواد مغذی موجود در این میوه خوشمزه با کاهش التهاب مغز برای افزایش تمرکز، یادگیری و حافظه مفید است. مصرف منظم آلو به عنوان یک روش موثر برای پیشگیری از بیماری های عصبی مرتبط با افزایش سن مانند بیماری های آلزایمر و پارکینسون گزارش شده است. ویتامین B6 موجود در آلو باعث تسهیل انتقال تکانه های عصبی و بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود. تریپتوفان تولید سروتونین را افزایش می دهد که نقش مهمی در بهبود خواب، اشتها و تمرکز دارد.

آلو بخارا و سلامت پوست و مو

ویتامین E و بتاکاروتن موجود در آلو با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و علائم پیری زودرس پوست مانند چین و چروک را کاهش می دهد. این میوه مغذی به سفت شدن پوست صورت کمک می کند. به لطف محتوای غنی ویتامین C، کلاژن بیشتری در بدن تولید می کند و با افزایش تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین، علائم پیری را کاهش می دهد. عصاره آلو به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان های غنی، پوست را تمیز و پاک می کند. آلو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی، گردش خون و متابولیسم سلولی را افزایش می دهد، التهاب را کاهش می دهد و به افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.


استفاده از آلو بخارا باعث روشن شدن پوست، از بین بردن لکه های تیره روی پوست می شود و در جوانسازی پوست و جوانتر و زیباتر جلوه دادن آن تاثیر بسزایی دارد. دو یا سه عدد آلو را خرد کرده و آسیاب کنید و خمیر حاصل را به عنوان ماسک روی پوست به خصوص صورت و گردن خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.


برای تاثیر بهتر، به طور مرتب از این ماسک استفاده کنید. ماسک آلو به کاهش سیاهی دور چشم، لکه های تیره و پف دور چشم کمک می کند. یا فقط می توانید آلوها را به ورقه های نازک برش دهید و حدود 10 تا 15 دقیقه دور چشم ها بگذارید و در نهایت با آب سرد بشویید. در صورت لزوم می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. آنها را حدود 10 تا 15 دقیقه دور چشم قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشویید. در صورت لزوم می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. آنها را حدود 10 تا 15 دقیقه دور چشم قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشویید. در صورت لزوم می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.


آلو برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است زیرا ویتامین های A و C موجود در آن به کاهش چربی اضافی پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه، آکنه و جوش کمک می کند. این میوه پوست را نرم می کند، پوست را از سموم پاک می کند و به رفع تحریکات و آلرژی های پوستی کمک می کند. ویتامین E موجود در آلو غشای سلولی را تقویت می کند، از حمله رادیکال های آزاد به فولیکول های پوست سر جلوگیری می کند و باعث رشد بهتر مو می شود.


ویتامین C و سایر ترکیبات موجود در آلو با باکتری های روی پوست سر مبارزه می کند و به درمان شوره سر کمک می کند. آهن فراوان موجود در آلو باعث بهبود جریان خون در پوست سر شده و با تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر فولیکول های مو به تقویت و ضخیم شدن موها کمک می کند. آلو برای درمان انواع اختلالات و مشکلات مو که به فولیکول های مو آسیب می رساند، به ریزش مو کمک می کند یا رشد مو را کاهش می دهد مفید است. آلو برای کمک به درمان طاسی با الگوی مردانه استفاده شده است.

آلو بخارا و پاکسازی بدن

آلو بخارا حاوی حدود 30 درصد آب است اما به دلیل داشتن ترکیبات ادرارآور با کاهش حجم خون از طریق دفع آب در ادرار برای کاهش فشار خون بسیار مناسب است و به راحتی می تواند مواد سمی را از بدن خارج کند.


آلو بخارا و کلسترول

میوه های خشک، به ویژه آلو، سرشار از فیبر هستند که برای هضم غذا مفید است و می تواند کلسترول را کاهش دهد. مولکول های چربی با مولکول های فیبر متصل می شوند و از طریق دستگاه گوارش از بدن دفع می شوند. این فرآیند می تواند سطح کلسترول را در بدن بهبود بخشد. از مزایای سلامتی آلو بخارا می توان به کاهش خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی اشاره کرد. آلو حاوی پتاسیم است که از لخته شدن خون و تشکیل پلاک در رگ های خونی جلوگیری می کند و خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری های قلبی و تصلب شرایین را کاهش می دهد. فیبر موجود در آلو همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند و ویتامین B6 موجود در آن با جلوگیری از افزایش سطح هموسیستئین در بدن، خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. 


آلو بخارا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یکی از دلایل اصلی که چرا آلو بخارا گزینه خوبی برای گنجاندن در هر رژیم غذایی سالم است، افزایش حرکت روده و بهبود عملکرد گوارش است. آلو خشک به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد خاصیت ملین دارد که مصرف آن را برای درمان یبوست عالی می کند. آب آلو مانند آلو بخارا طرفداران زیادی دارد و می تواند التهاب دستگاه گوارش (معده و روده) را برطرف کرده و در نتیجه از یبوست جلوگیری کند.

آلو بخارا و سلامت چشم

آنتی اکسیدان های موجود در آلو بخارا از جمله لوتئین و زآگزانتین به راحتی با رادیکال های آزاد در بدن مقابله کرده و اثرات منفی آن ها را از بین می برند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) شوند. مصرف آلو خطر ابتلا به AMD را کاهش می دهد و بینایی و سلامت چشم شما را بهبود می بخشد به طوری که بدون در نظر گرفتن سن می توانید دید واضح تری داشته باشید. آلو همچنین ویتامین A و بتاکاروتن بدن را تامین می کند.


سخنان پایانی

آلو بخارا یک میوه خشک با فواید بسیاری برای سلامتی است. این میوه مغذی همچنین می تواند به حفظ سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بسیاری از بیماری های مضر کمک کند. آلو بخارا را می توان به عنوان یک میان وعده مغذی میل کرد. برای حفظ کیفیت محصول بهتر است آلو بخارا را در یخچال نگهداری کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده