خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مشخصات میوه انواع زردآلو کشت شده در ایران

مشخصات میوه انواع زردآلو کشت شده در ایران

زردآلو خشک خوشمزه را از ایران بخرید

زردآلو با طعم شیرین و رنگ زیبای خود یکی از میوه های محبوب است. رنگ آن از زرد به نارنجی تغییر می کند و با نور مستقیم خورشید سایه های قرمز زیبایی به خود می گیرد. زردآلو پوستی مخملی دارد و هسته داخل آن خوراکی است. زردآلو مانند هلو کرک کمتر و کوتاه تری روی سطح پوست دارد، همچنین به صورت خشک شده محبوب تر و خوشمزه تر است.


این میوه گرد خوشمزه در بسیاری از کشورها بسیار محبوب است. ایران و ترکیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان به حساب می آیند اما اخیرا به دلیل افزایش قیمت ترکیه دیگر با ایران سازگاری ندارد. امروزه ایران یکی از بهترین صادرکنندگان این محصولات با مناسب ترین قیمت می باشد.


فواید زردآلو

به طور کلی همه میوه ها مغذی، پر آب و دارای کالری و چربی کم هستند، زردآلو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنها مغذی هستند و دارای ویتامین هایی مانند ویتامین A، C، E، پتاسیم و سرشار از آنتی اکسیدان هستند.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

به دلیل داشتن پوست نازک پر از فیبر نیازی به لایه برداری ندارد. همانطور که ثابت شده ویتامین A، C و E برای سلامت چشم مفید هستند، زردآلو به حفظ سلامت چشم کمک می کند. از جنبه دیگر این ویتامین ها به کلاژن سازی کمک می کنند و برای حفظ قدرت پوست و مبارزه با چین و چروک مفید هستند.


آنها منبع آنتی اکسیدان های پلی فنل به نام فلاونوئید هستند که از بدن در برابر بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سایر بیماری ها محافظت می کنند. علاوه بر این، زردآلو به دلیل محتوای فیبر خود به تقویت کننده هضم غذا معروف است. همینطور آنها کالری و چربی بسیار کمی دارند، زردآلو یک ماده غذایی برای کاهش وزن است.


زردآلوهای خشک طعم شیرین و غلیظ تری دارند، هر قطعه خشک شده در واقع نیمی از زردآلو تازه است. اکثر زردآلوهای خشکی که پیدا می کنید نارنجی یا قهوه ای هستند. رنگ های نارنجی برای حفظ رنگ خود با دی اکسید گوگرد تصفیه شده اند.


زردآلو نسبت به هلو نسبت به سرما کمی مقاوم‌تر است و دمای زمستان را تا -30 درجه سانتیگراد یا در صورت سالم بودن کمتر تحمل می‌کند. عامل محدود کننده در کشت زردآلو سرماهای بهاره است: آنها خیلی زود، قبل از اعتدال بهاری، حتی در مناطق شمالی مانند منطقه دریاچه های بزرگ، گل می دهند، به این معنی که یخبندان بهاری اغلب گل ها را می کشد. درختان برای تحمل و رشد به سرمای زمستانی نیاز دارند. به درستی و در مکان های آب و هوایی مدیترانه ای خوب عمل می کند زیرا یخبندان های بهاری در اینجا شدت کمتری دارند اما هوای سرد زمستانی وجود دارد تا خواب مناسب را فراهم کند. آب و هوای خشک این مناطق برای تولید میوه خوب بهترین است.

زردآلو خشک گیاهی سنتی

یک فنجان زردآلو خشک 94 درصد نیاز روزانه بدن شما به ویتامین A و 19 درصد آهن آن را تامین می کند. زردآلو خشک همچنین حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان است و برای کاهش کلسترول و بهبود هضم شناخته شده است.میوه های خشک منبع خوبی از ویتامین E هستند که برای دفاع بدن در برابر سرطان ضروری است .


ایران تولید کننده زردآلو: در اوایل تابستان این میوه آماده چیدن می شوند که به میوه هسته دار زرد رنگ شیرین تبدیل می شود. این میوه در مراحل اولیه سبز و سفت است اما با رسیدن رنگ آن به زرد یا نارنجی با سایه های قرمز تبدیل شده و نرم می شود. برای جلوگیری از پوسیدگی و کبودی آن ها را زمانی می چینند که سبز شده و کاملاً نرسیده باشند. در این مرحله به بازار عرضه می شوند. برخی برای بازار میوه های تازه که فصلی است و برخی دیگر به تولیدکنندگان مختلف فروخته می شوند. این تولید کنندگان از زردآلو برای نوشیدنی، کنسرو، شیرینی یا خشک شده برای تولید تنقلات خوشمزه استفاده می کنند.


 درختان زردآلو

در زمانی که شکوفه ها به میوه تبدیل می شوند، زردآلو به درجه سردی موقتی نیاز دارد. درخت زردآلو نیز مانند سایر درختان میوه هسته دار به نور خورشید نیاز دارد و سرمازدگی دیررس بهاره باعث از بین رفتن شکوفه ها می شود. درختان زردآلو کوچک و دارای برگهای بیضی شکل سبز روشن هستند و برای میوه دادن به حداقل سه سال زمان نیاز دارند.

این درخت خود ثمر در مناطقی که آفتاب و گرما زیاد است به خوبی رشد می کند. خاک و آب از دیگر عوامل مهم برای به دست آوردن میوه های با کیفیت هستند. زردآلو نمی تواند نمک، کلرید و سایر عناصر را تحمل کند. آفات و بیماری های قارچی متعددی وجود دارد، بنابراین با استفاده از قارچ کش ها در فصل بهار می توانید از این نوع بیماری ها جلوگیری کنید.

به عنوان یک محصول مدیترانه ای، در اواخر فوریه یا اوایل مارس شکوفا می شود و هوای خشک به ماندگاری شکوفه ها تا زمانی که درخت میوه های خود را تولید کند کمک می کند. به طور کلی درخت زردآلو برای داشتن دوره گلدهی موفق به آب و هوای مناسب برای چندین ماه نیاز دارد. بسته به محل، معمولا در ژوئن یا ژوئیه میوه ها آماده برداشت هستند.

نگهداری از میوه

همانطور که گفته شد درخت زردآلو در ژوئن یا ژوئیه میوه می دهد، بنابراین میوه فصلی است و فقط از اردیبهشت تا شهریور می توان آن را به صورت تازه خریداری کرد. از آنجایی که زردآلو سرشار از ویتامین A، E، C، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان بالا و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است، به عنوان یک ماده غذایی خوشمزه شناخته می شود. بنابراین در دسترس بودن آن ارزشمند است تا بتوان در طول سال از آن استفاده کرد و از خواص ارزشمند آن بهره مند شد. برای دستیابی به این امر، حفظ مواد غذایی کلیدی است.

علاوه بر این، هر کشوری طعم میوه ای خاص خود را دارد که به دلیل آب و هوا یا شرایط خاک و آب، یافتن آن در کشور دیگر دشوار است. از این رو میوه ها یا غذاها باید از یک مکان به مکان دیگر که ممکن است مسافت بسیار طولانی باشد، منتقل شوند. ممکن است محصول از حمل و نقل طولانی رنج ببرد و در نتیجه کیفیت آن کاهش یابد. در این مورد یک بار دیگر، حفظ مواد غذایی مطرح می شود.

نگهداری مواد غذایی فرآیندی است که برای کنترل و درمان یک غذا به منظور کنترل فاسد شدن آن از طریق توقف حمله و رشد میکروب های ایجاد کننده بیماری های منتقله از غذا انجام می شود. علاوه بر این برای جلوگیری از اکسیداسیون چربی ها و حفظ ارزش غذایی، بافت و طعم غذا.

تکنیک های زیادی برای نگهداری میوه ها وجود دارد. روش سنتی انجماد، تهیه مربا از میوه تازه، جوشاندن آن برای کمپوت میوه و خشک کردن در آفتاب است. در مقدار زیادی این فرآیند در کارخانه توسط ماشین های پیشرفته انجام می شود.

این واقعیت است که از نظر وزن، میوه خشک حاوی 3.5 برابر فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی میوه تازه است. در نتیجه، این نعمت است که هر نوع میوه خشکی در هر زمان از سال در دسترس همه باشد.



میوه های سولفوره این روزها بسیار رایج هستند، اما این کلمه شیمیایی ممکن است برخی از نگرانی ها را در ذهن مردم بیدار کند. بسیاری از میوه‌های خشک و نوشیدنی‌ها به منظور ماندگاری طولانی‌تر، روشن‌تر شدن رنگ و نرم نگه داشتن میوه خشک سولفوره می‌شوند. دی اکسید گوگرد نوعی سولفیت و سولفیت ها نمک های غیر آلی هستند. دی اکسید گوگرد در میوه های خشک مانند کشمش، زردآلو، آلو و غیره استفاده می شود.


زردآلو خشک را در بازار می توانید در دو نوع سولفوره و بدون سولفور پیدا کنید. دلیل استفاده تولیدکنندگان از دی اکسید گوگرد این است که به زردآلو کمک می کند تا رنگ زیبا و نرمی خود را حفظ کند و همچنین عمر مفید آن را افزایش می دهد. دی اکسید گوگرد بسته به مقدار آن بی خطر محسوب می شود اما مانند هر ماده ای برخی به آن حساسیت دارند و باید توجه داشت که میوه های خشک بدون دی اکسید گوگرد مصرف شود. هر کشوری استانداردهای متفاوتی برای میزان سولفیت در غذاها دارد.

در نتیجه، دی اکسید گوگرد به جز برای برخی از افرادی که حساسیت به سولفیت دارند، بی خطر در نظر گرفته می شود. زردآلوهایی که سولفور نشده هستند رنگ قهوه ای تیره و زمان نگهداری کمتری دارند، در حالی که زردآلوهای گوگرددار رنگ نارنجی زرد روشن و بافتی نرم دارند. می توانید زردآلوهای بدون سولفور را در یخچال فریز کنید یا نگهداری کنید تا زمان نگهداری آنها طولانی شود .


فرآیند تولید زردآلو

خشک کردن میوه کارآمدترین روشی است که زمان نگهداری را طولانی تر می کند و باعث می شود میوه در هر زمان در دسترس باشد و مصرف آن در زندگی روزمره آسان تر باشد. زردآلو بسیار محبوب است و چه در غذاهای مختلف و چه در خوردن آن به صورت تازه یا خشک کاربردهای زیادی دارد. آنها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها هستند. بنابراین به دلیل طعم لذیذ، کاربردهای فراوان و حقایق سالمی که زردآلو دارد، مهم است که همیشه در دسترس باشد. از قرون متمادی خشک کردن میوه ها روشی برای نگهداری بود. از آنجایی که یخچال وجود نداشت و میوه ها به سرعت فاسد می شوند، این روش به آنها کمک کرد نه تنها زمان انقضا را طولانی تر کنند، بلکه میوه های فصلی را نیز در طول سال داشته باشند.

در کارخانه ها، زردآلو در مرحله قبل از رسیدن به منظور جلوگیری از کبودی و آسیب های دیگر بر روی پوست حساس آن برداشت می شود. زردآلوهای چیده شده جدا شده از نظر اندازه و رنگ، پاک شده از خاک و گرد و غبار در نهایت از یک کمربند بررسی کیفیت عبور می کنند. بر اساس نوع، شکل، اندازه و رنگ زردآلو برای کنسرو کردن، آب میوه یا برای اهداف خشک کردن تقسیم می شود.

زردآلوهای انتخابی بسته به بازار عرضه کننده با تکنیک های مختلف خشک می شوند. برخی سنگ زدایی و نصف می شوند، برخی به طور کامل خشک می شوند و برخی به دی اکسید گوگرد آغشته می شوند. خشک کردن با هوای گرم و خشک کردن آفتاب سنتی دو روشی هستند که برای خشک کردن میوه ها استفاده می شوند. پس از رسیدن به حد خشکی مناسب، زردآلوهای خشک بسته بندی و در بهترین شرایط نگهداری می شوند.

 

ایران بهترین آب و هوا برای کشت زردآلو را دارد

زردآلوهای گوشتی خوشمزه خشک شده، بسته بندی و در مناسب ترین شرایط نگهداری می شوند

زردآلوها به حساس ترین روش چیده، دسته بندی و خشک می شوند تا به دست مشتریان برسند

از نظر وزن، میوه خشک حاوی 3.5 برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی میوه تازه است

نکات خرید و ذخیره سازی

زردآلوهای پر و آبدار را انتخاب کنید که خیلی نرم نباشند. رنگ نارنجی تیره آنها لزوماً رسیدن را تضمین نمی کند، اگرچه آنهایی که رنگ تیره تری دارند احتمالاً نسبت به زرد کم رنگ یا سبز رسیده تر هستند. بهترین زردآلوها اغلب عطر وسوسه انگیزی دارند. از میوه هایی که دارای ترک هایی در پوست هستند یا لکه های سفیدی که نشان دهنده کپک هستند، خودداری کنید. زردآلوها را با ملایمت دست بزنید زیرا به راحتی کبود می شوند و کبودی باعث فساد سریع می شود. آب لیمو از تیره شدن گوشت پس از برش جلوگیری می کند. پس از جدا شدن هسته ، میوه را می توان به صورت ورقه ای منجمد یا پوره کرد. زردآلو خشک بیشتر از زردآلوهای تازه در بازار یافت می شود و در بسیاری از دستور العمل ها به خوبی عمل می کند.


آماده سازی، موارد استفاده و نکات

زردآلو را می توان مانند هلو یا شلیل به صورت تازه، پخته، کنسرو شده، آب نباتی یا خورشتی مصرف کرد. آنها را می توان در پای، کیک، شربت، ماست، کرپ، مربا و چاتنی استفاده کرد. از آنجایی که زردآلو به خوبی حمل نمی‌شود، معمولاً خیلی زود چیده می‌شود، که مانع از بلوغ آن‌ها می‌شود تا طعم کامل را به دست آورند. استفاده از آن‌ها به صورت خشک ممکن است در مناطقی که خارج از محدوده رشد آن‌ها هستند ترجیح داده شود. بهتر است میوه های خشک را قبل از سرو در آب جوش صاف شده خیس کنید.

فرهنگ عمومی خاک و آب و هوا

خاک های عمیق، حاصلخیز و با زهکشی خوب آب و هوای معتدل و مدیترانه ای حساس به سرما

تکثیر- یا قلمه بر روی پایه ها قرار می گیرد


زردآلو برای مصرف تازه به صورت کاملاً رسیده چیده می شود. سفتی یک شاخص قابل اعتماد است، همانطور که برای آلو. با توجه به شرایط نسبتاً متغیر رشد در ایران، روزهای پس از شکوفایی کامل، شاخص نسبتاً قابل اعتمادی است.


روش برداشت

زردآلو برای مصرف تازه یا فرآوری با دست چیده می شود و با احتیاط کار می شود. درختان معمولاً 2 تا 3 بار هر کدام، زمانی که میوه ها سفت هستند، چیده می شوند. از لرزش تنه می توان برای میوه های فرآوری شده استفاده کرد، اگرچه گفته می شود زردآلو نسبت به سایر میوه های هسته دار بیشتر مستعد آسیب به تنه است.


حمل و نقل پس از برداشت

زردآلوهای تازه در ظروف کم عمق برای جلوگیری از له شدن / کبودی حمل می شوند. زردآلوهای خشک دیرتر از زردآلوهای حمل و نقل برداشت می شوند و برای جلوگیری از بیماری های پس از برداشت در معرض SO2 قرار می گیرند. نسبت خشک کردن 5.5:1 است (پوند میوه تازه: پوند میوه خشک). خشک کردن یا طبیعی است، در آفتاب، یا در دستگاه های خشک کن بزرگ. زردآلوهای کنسرو شده به نسبت 0.7 پوند تازه = 1 پوند کنسرو در شربت غوطه ور می شوند.


ذخیره سازی

زردآلو ماندگاری بسیار کوتاهی دارد و تنها 1-2 هفته در دمای 0 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 90 درصد است. آنها مستعد تمام بیماری های پس از برداشت هستند که سایر میوه های هسته دار به آن حساس هستند.


نکات مهم تغذیه ای

زردآلو، 2 عدد زردآلو (خام) کالری: 34 پروتئین: 0.98 گرم کربوهیدرات: 7.8 گرم چربی کل: 0.27 گرم فیبر: 1.68 گرم منبع خوب: ویتامین C (7 میلی گرم)



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده