خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آجیل ایرانی را چگونه نگهداری کنیم؟

آجیل ایرانی را چگونه نگهداری کنیم؟

خشکبار و آجیل ایرانی

خشکبار ایران عمدتاً یا به صورت طبیعی، با آفتاب یا با خشک کن های تخصصی مانند خشک کن های تونل باد گرم یا آبگیری خشک می شوند. میوه های خشک بیشتر ارزش غذایی میوه های تازه را حفظ می کنند. آجیل ایرانی از یک پوسته سخت و یک دانه تشکیل شده است که عموماً خوراکی و بسیار مغذی است. آنها خوشمزه و پر انرژی هستند همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

اگر در حال شروع یک سبک زندگی سالم هستید و به یک غذای فوق العاده در رژیم غذایی خود نیاز دارید، آجیل ایرانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

آجیل ایرانی خوشمزه و پر انرژی است. آنها همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. آجیل خام ایرانی را می توان در ظرف دربسته و در جای تاریک خنک به مدت شش تا 12 ماه نگهداری کرد. اکثر آجیل های پوست کنده شده کیفیت خود را برای حدود 4 تا 6 ماه در دمای اتاق حفظ می کنند. با این حال، آجیل های بدون پوست برای چند ماه بیشتر، حدود 6 تا 9 ماه، باقی می مانند. 

اگرچه، راه های خاصی وجود دارد که می توانید مقادیر زیادی از آجیل را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید.

اگر می‌خواهید آجیل را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید و از این ابرغذاهای مغذی لذت ببرید، در وب سایت مناسبی هستید. در این مقاله روش‌های مختلف نگهداری آجیل را توضیح می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

نکاتی در مورد نگهداری آجیل

1. برخی معتقدند که آجیل را نباید در فریزر یا یخچال نگهداری کرد. بر خلاف این باور، فریزر و یخچال بهترین مکان برای نگهداری آجیل هستند. آجیل حاوی مقادیر زیادی چربی غیراشباع است که نوعی روغن است که آجیل را به شدت مستعد فاسد شدن می کند. اکسیژن، نور و گرما عواملی هستند که می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. با نگهداری آجیل ایرانی در فریزر می توانید ماندگاری آجیل را افزایش دهید. طبق برخی منابع، می توانید آجیل را بیش از 2 سال در فریزر یا یخچال نگهداری کنید.

2. آجیل های بدون پوست می توانند بیشتر از آجیل های پوسته شده دوام بیاورند. طبق مطالعات انجام شده، یک کیسه آجیل پوست باز باید یک سال تمام عمر کند و آجیل بدون پوست باید حدود یک سال و نیم دوام داشته باشد.

3. وقتی آجیل ها کهنه می شوند، با بوییدن آنها متوجه خواهید شد.

4. برای اینکه کیفیت آجیل خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، آن ها را از غذاها و محصولاتی مانند سیر و پیاز که دارای بو هستند دور نگه دارید.

5. آجیل ها را در ظرف دربسته و بدون هوا نگهداری کنید. توصیه می شود آجیل را در دمای 10- تا 30- درجه سانتیگراد منجمد کنید. اکسیژن اثر مخربی بر میوه های خشک دارد. برای پرهیز از اکسیژن تا حد امکان، توصیه می شود کالا را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. یک ظرف دربسته رطوبت را دور نگه می دارد و باکتری ها را به حداقل می رساند.

6. نور مستقیم خورشید می تواند به محصول آسیب برساند و مکان های تاریک می تواند در افزایش ماندگاری موثر باشد. ظرف در بسته را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید. اگر این انتخاب شما نیست، آن را دور از نور مستقیم خورشید در یک مکان تاریک نگه دارید.

میوه های خشک و آجیل ایرانی به دلیل داشتن ذرات مغذی، مواد غذایی فوق العاده سالمی هستند. آنها فیبر غذایی، پتاسیم (K) و انواع ترکیبات زیست فعال محافظ سلامت را فراهم می کنند.


حلقه آلو خشک حاوی فیبر نامحلول و محلول هستند. فیبر نامحلول به منظم نگه داشتن حرکات روده کمک می کند، در حالی که فیبر محلول به تعدیل هضم و جذب مواد مغذی از غذا کمک می کند. بنابراین، حلقه های آلو خشک برای مشکلات هضم بسیار مفید است.


گلابی خشک به ویژه سرشار از فولات، ویتامین C، مس و پتاسیم است. آنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان های پلی فنل نیز هستند.


برش های پرتقال خشک به عنوان منبع غنی ویتامین C و یک میان وعده عالی برای افزایش سطح انرژی شما شناخته می شود.


کیوی خشک مطالعات نشان می دهد که یک کیوی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به سه پرتقال است. کیوی حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم، منیزیم و لوتئین فیتوشیمیایی است که به جلوگیری از کاهش بینایی در مراحل اولیه کمک می کند.


زردآلو خشک در مقایسه با تمام میوه های خشک، زردآلو خشک حاوی بالاترین میزان ویتامین A است که یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. زردآلو خشک بسیار مغذی است و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم است. زردآلو خشک در میوه های نیمه و کامل ارائه می شود.


آلو خشک منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. آلو خشک اغلب به 4 شکل موجود است که شامل: آلو سیاه – آلو قرمز – آلو بخارا – و گیلاس خشک


برش های سیب خشک

خوردن سیب خشک به کاهش اشتها و احساس سیری طولانی تر کمک می کند. برش های سیب خشک اغلب در 2 نوع ورقه سیب پوستی و پوست کنده ارائه می شود و بر اساس اندازه آنها دسته بندی می شوند.

انواع آجیل هایی که می توانید با میوه خشک خود بخورید عبارتند از:


گردوی ایرانی ، پروتئین، فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی عالی را فراهم می کند. گردو بهترین منبع منگنز، مس، منیزیم و فسفر است. گردو سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات ضد التهابی است


پسته ایرانی منبع عالی چربی های سالم، خواص ضد التهابی، فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B6 است. شکی نیست که پسته تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد و خوب است بدانید که پسته منبع عالی پتاسیم و آنتی اکسیدان ها نیز هست.


بادام در مقایسه با سایر انواع آجیل، میزان پروتئین کمتری دارد. اما بادام یک منبع عالی از مواد مغذی و یک میان وعده بسیار خوب برای کسانی است که به دنبال جایگزینی سالم برای چیپس سیب زمینی هستند.


بادام زمینی ایرانی منبع غنی پروتئین است. 100 گرم بادام زمینی ایرانی حاوی 567 کالری است. بنابراین، بادام زمینی به عنوان یک تقویت کننده انرژی در رژیم غذایی شما در نظر گرفته می شود.


فندق حاوی مقادیر زیادی پروتئین، فیبر غذایی، ویتامین E، آهن، تیامین، فسفر، منگنز و منیزیم است.

قیمت خشکبار و آجیل ایرانی

قیمت آجیل ایرانی بستگی به نوع و اندازه آجیل ایرانی دارد که درخواست می کنید. عوامل زیادی مانند نوع مغز، اندازه مغز و نوع پوسته آن می تواند در قیمت عمده فروشی آجیل در ایران موثر باشد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

قیمت خشکبار ایرانی بستگی به نوع و کیفیت میوه خشک ایرانی مورد نظر شما دارد. عوامل زیادی مانند نوع میوه و در دسترس بودن آن می تواند بر قیمت خشکبار تأثیر بگذارد.


خلاصه اینکه

اگر انگیزه شروع یک سبک زندگی سالم را دارید و به یک غذای فوق العاده در رژیم غذایی خود نیاز دارید تا انرژی خود را افزایش داده و برای سلامتی مفید باشد، خشکبار و آجیل ایرانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده