خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه کره تخمه آفتابگردان ساده

طرز تهیه کره تخمه آفتابگردان ساده

طرز تهیه کره تخمه آفتابگردان ساده

دانه‌های آفتابگردان سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین هستند و منبع تغذیه کمی دارند. آنها همچنین برای افرادی که به سایر آجیل حساسیت دارند یک پایه عالی برای خوردن این دانه های مغذی هستند.

با این حال، مانند همه آجیل ها، دانه های آفتابگردان نیز حاوی اسید فیتیک و مهارکننده های آنزیمی هستند که تا زمانی که باران و آفتاب لازم برای رشد را بدست آورند از جوانه زدن آنها محافظت می کند.


کره تخمه آفتابگردان

کره تخمه آفتابگردان ساده می تواند طعم تلخی داشته باشد، بنابراین طعم آن را با اضافه کردن مقداری شکر نارگیل، دارچین، و مقداری روغن نارگیل بکر برای رقیق کردن قوام آن بهبود بخشیده ام. نتیجه یک کره تخمه آفتابگردان است که می خواهید با قاشق میل کنید.


زمان آماده سازی 15 دقیقه زمان پخت 10 دقیقه


مواد لازم: برای ۱-۳/۴ فنجان

3 فنجان (حدود 400 گرم) تخمه آفتابگردان خام

1/4 فنجان شکر نارگیل یا شکر معمولی

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر، نرم شده

مقدار کمی نمک دریایی خوب، برای طعم دادن

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین، یا به مزه (اختیاری)

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل


طرز تهیه:

فر را با دمای 325 فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید و به صورت یک لایه روی دانه ها بمالید. 9-12 دقیقه تفت دهید تا مقداری از دانه ها کمی طلایی شوند. قبل از استفاده، دانه ها را چند دقیقه خنک کنید.یا میتوانید در تابه روی حرارت کم اجاق گاز آن را تفت داده تا تست شود.

در همین حین، شکر را در مخلوط کن با سرعت بالا پودر کنید و بعد دانه های تخمه را توی یک میکسر بریزید و آن را هم زده تا کاملا پودر شود. روغن نارگیل را هم اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن را هم بزنید تا مانند یک توپ کره ای جمع می شود و به هم زدن ادامه داده تا دوباره بصورت یک ترکیب کرم مانند کره ای در بیاد. دستگاه را خاموش کرده و حالا شکر، نمک و پودر دارچین را به آن اضافه کنید.


چند دقیقه دیگر این هم بزنید تا یکدست شود. حالا در حین هم زدن وانیل را به آرامی داخل آن بریزید. اگر نیاز به رقیق کردن کره دارید، می توانید کمی روغن بیشتری اضافه کنید (اما آب یا شیرین کننده مایع اضافه نکنید، زیرا جذب می شود). حداقل 2 دقیقه دیگر هم زده تا کره تخمه آفتابگردان فوق العاده صاف شود. در مجموع حدود 8 دقیقه هم میزنید، اما زمان بندی بر اساس غذاساز و ترجیح شما متفاوت است.

کره تخمه آفتابگردان را در ظرف دربسته بریزید. در یخچال خنک کنید. در اینجا حدود 2 ماه نگهداری می شود.


نکات:

1) از برشته کردن دانه ها غافل نشوید.

2) اگر نیاز بود از شکر بیشتر استفاده کنید بستگی به سلیقه شما دارد چون تخمه آفتابگردان تلخ است

3) اگر به دلایلی دانه های شما بعد از زمان های مشخص شده خرد یا نرم و روغنی نشد، هر بار یک قاشق چای خوری روغن نارگیل بیشتری اضافه کنید. اگرچه برخی از ماشین‌ها ممکن است نیاز داشته باشند کمی طولانی‌تر کار کنند، بنابراین صبور باشید!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده