خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اصطلاح رنگ و مهارت های مورد استفاده در رنگ

اصطلاح رنگ و مهارت های مورد استفاده در رنگ

هنر رنگ: چرخ رنگ و روابط رنگ

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحان چگونه می توانند ترکیب رنگی عالی را پیدا کنند؟ در این مقاله، ارم بلاگ با شما همکاری خواهد کرد تا اصطلاحات مفیدی در مورد رنگ ها بیاموزید.

رنگ روی بسیاری از ذهن ما تاثیر می گذارد. می تواند احساس ما را نسبت به یک شی در عرض چند ثانیه تغییر دهد.برای ایجاد یک طرح، رنگ‌های متفاوتی را که با همدیگر سازگاری دارند، در کنار هم قرار دهید، رنگ‌هایی که ظاهر بسیار زیبایی داشته باشند. 

تئوری رنگ و چرخه رنگ

صرفاً به دلیل تئوری رنگ. تئوری رنگ ترکیبی واقع گرایانه از هنر و علم است که برای تعیین اینکه کدام رنگ ها با هم خوب به نظر می رسند استفاده می شود.

هر جا نور باشد، مکان رنگ دارد. ما اغلب فکر می کنیم که رنگ ها به تنهایی باقی می مانند. رنگی که اغلب به تنهایی می بینیم همیشه تحت تاثیر رنگ های اطراف است. بلکه ترکیبی از عناصر اطراف است.

چرخ رنگ در سال 1666 توسط آیزاک نیوتن اختراع شد. او طیف رنگ را به یک دایره ترسیم کرد و پرکاربردترین ابزار مرجع رنگ در طراحی را ایجاد کرد.چرخه رنگ اساس تئوری رنگ است، زیرا آشکار ترین رابطه بین رنگ ها را نشان می دهد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

رنگ ها با یکدیگر ترکیب میشوند و بسیار زیبا به نظر میرسند و به بیننده تعادل میدهند که به راحتی می توان آن را هارمونی رنگی (Color Harmony) نامید . و چرخه رنگ خود ابزاری برای طراحان برای ایجاد هماهنگی با استفاده از قوانین پراکنده است . با این حال، توجه داشته باشید که چرخه رنگ فقط یک ابزار مرجع رنگ است، نه یک انتخاب کننده رنگ.

رنگ قرمز : به عنوان یک نماد برای عشق، انرژی و شدت در نظر گرفته شده است. بنابراین میتوانیم رنگ قرمز را به هر میزانی در بسیاری مواقع به مواردی که مرتبط به این موضوعات میشوند،را دید.

رنگ زرد : برای شاد کردن، هشدار و یا عقل ، زیرکی استفاده کرده و زرد رنگی که فوق العاده سریع توجه‌ ها را جلب می کند. با این حال رنگ زرد هیچوقت برای پس‌زمینه یک اپلیکیشن و یا رنگ اصلی یک رابط کاربری مناسب نیست. رنگ زرد میتواند برای جلب توجه قسمتی از وبسایت برای مثال لوگو جذاب و انتخاب مناسبی باشد.

سبز : رنگ سبز همواره با مفاهیمی مانند تازگی، امنیت و رشد آمیخته بوده و درست به همین دلیل بیشتر شرکت‌های مربوط به غذای سالم و طبیعت از رنگ سبز استفاده می‌کنند.

رنگ آبی : آبی نماد پایداری، اعتماد و آرامش است و وبسایت‌هایی مانند توییتر و فیسبوک از آن استفاده می‌کنند.

رنگ بنفش : نماد سلطنتی است برای ثروت و نمادی از زنانگی نیز استفاده می‌شود. بنفش بیشتر برای محصولاتی که مخاطب آن ها زنان است استفاده می‌شود.

دو نوع چرخ رنگی وجود دارد:

چرخ های RYB (قرمز - زرد - آبی، قرمز - زرد - آبی) اغلب توسط بسیاری از هنرمندان در زمینه نقاشی استفاده می شود.

چرخ رنگ RGB (قرمز - سبز - آبی، قرمز - سبز - آبی) : بیشترین استفاده در نمایش رنگی در لوله‌های پرتو کاتدی، نمایشگرهای کریستال مایع یا صفحه‌های پلاسما، به عنوان مثال مانند صفحه نمایش کامپیوتر یا تلویزیون.

دفعه بعد تبلیغاتی را که مشاهده میکنید،‌ این موضوع را کشف کنید که از چه تکنیک و قاعده طراحی برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشد استفاده شده و همچنین به این موضوع پی ببرید که آن‌ها قصد دارند چه احساسی را در شما ترغیب دهند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده