بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» 10 میوه برتر که معمولاً با سبزیجات اشتباه گرفته می شود

10 میوه برتر که معمولاً با سبزیجات اشتباه گرفته می شود

کدو تنبل میوه است یا سبزی؟ جواب چیست؟ ممکن است آن را سبزی بنامید، اما میوه است. بسیاری از این میوه ها با سبزیجات اشتباه گرفته می شوند. بیایید لیست را بررسی کنیم.

تفاوت واقعی میوه و سبزی چیست؟

میوه از قسمت گل یک گیاه به وجود می آید و از دانه تشکیل می شود. از سوی دیگر، یک سبزی دیگر بخش های خوراکی گیاهان مانند برگ، ساقه یا ریشه است.

 لوبیا سبز

لوبیا چیتی یا لوبیا سبز بیش از 7000 سال است که کشت می شود. اگرچه ما مدت زیادی است که لوبیا سبز را می شناسیم، اما بیشتر ما فکر می کنیم که این یک سبزی است. اما از نظر گیاه شناسی لوبیا سبز یک میوه است.

بیش از 130 نوع مختلف لوبیا سبز در جهان وجود دارد. این یک گیاه باغی مورد علاقه است که در سراسر جهان یافت می شود. غلاف های لوبیا سبز را می توان به رنگ های سبز یا بنفش یافت.

 بامیه

همانطور که می دانید بامیه مانند میوه ها طعم شیرینی ندارند. اما از نظر فنی یک میوه است. در سراسر جهان کشت می شود و به طور گسترده در غذاهای هندی و کارائیب استفاده می شود. 90 درصد این میوه آب است. بامیه را می توان به صورت خام، بخارپز یا سرخ شده مصرف کرد.

 زیتون

با توجه به مصارف آشپزی زیتون یک سبزی است. اما از نظر علمی، دانه های حاوی زندگی یک میوه هستند. برخلاف اکثر میوه‌ها، زیتون طعم شیرینی ندارد، بلکه طعمی معطر دارد. درختان زیتون همیشه سبز که از دریای مدیترانه سرچشمه می گیرند، اکنون در مناطق گرمسیر در سراسر جهان دیده می شوند. زیتون به دلیل تلخی آن را نمی توان به صورت خام خورد. آنها باید با آب نمک فرآوری شوند تا خوراکی شوند.

بادمجان

770 نوع مختلف بادمجان وجود دارد که در آب و هوای معتدل در سراسر جهان رشد می کنند. آنها از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند. برخلاف تصور رایج، بادمجان یک سبزی نیست، بلکه یک میوه است. داخل آن گوشت سفید با دانه های ریز دارد. بادمجان ها در رنگ های بنفش، سبز یا اسطوخودوس هستند. طعم آن به صورت خام بسیار تلخ است.

فلفل دلمه ای

آیا می توانید رابطه ای بین فلفل دلمه ای و میوه پیدا کنید؟ ممکن است دشوار به نظر برسد. اما، از دیدگاه بیولوژیکی، فلفل دلمه ای میوه است. آنها همچنین تند نیستند اما شیرینی کمی دارند. این شیرینی با توجه به رنگ متفاوت است. فلفل دلمه ای در رنگ های سبز، زرد، نارنجی، قرمز موجود است. رنگ قرمز شیرین ترین و سبز طعم تلخی دارد. فلفل دلمه ای زرد و نارنجی کمی شیرین تر از فلفل دلمه ای سبز است.

نخود

انسان ها از هزاران سال پیش کشت نخود را آغاز کرده اند. از آن زمان به بعد یکی از غذاهای مورد علاقه ماست. نخود فرنگی روی غلاف های بلند تولید می شود. این پیپودها از منظر فنی میوه هستند. نخود فرنگی در مناطق معتدل خنک به خوبی رشد می کند. فراموش نکنید که نخود پس از چند ساعت برداشت شیرینی خود را از دست می دهد.

 خیار

خیارهایی که به طور گسترده کشت می شوند به خانواده خربزه تعلق دارند. به غیر از مصارف آشپزی، ما از خیار فواید بسیار دیگری از جمله تسکین آفتاب سوختگی، درخشندگی پوست، کاهش برنزه شدن پوست و موهای آسیب دیده دارد.

اگرچه بسیاری از ما از یک واقعیت مهم در مورد خیار آگاه نیستیم - این یک سبزی نیست. خیارهای دانه دار از نظر بیولوژیکی میوه ای هستند. خیار را می توان به صورت خام مصرف کرد و همچنین 96 درصد این میوه را آب تشکیل می دهد.

كدو حلوایی

کدو تنبل بزرگ جایگاه ویژه ای در آشپزی دارد. به عنوان مثال، چه کسی می تواند طعم پای کدو تنبلی را که در جشنواره شکرگزاری و کریسمس سرو می شود به راحتی فراموش کند؟ کدو تنبل به خاطر تزیین جشن هالووین نیز معروف است. کدو حلوایی کروی شکل و پوسته ضخیم حاوی دانه ها و پالپ درون آن است. بنابراین، از نظر علمی کدو تنبل یک میوه به جای سبزیجات است. کدو تنبل نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از مواد مغذی است.

آووکادو

به دلیل طعم معطر و استفاده در برخی از غذاهای معروف آووکادو، ممکن است آن را سبزیجات بنامید. اما در حقیقت، آووکادو یک میوه است. زیرا حاوی یک دانه بزرگ است که اطراف آن را پالپ احاطه کرده است. کشت آووکادو از 8000 سال قبل از میلاد آغاز شده است آووکادو نیز یکی از معدود میوه هایی است که حاوی چربی های تک غیراشباع دوستدار قلب است.

گوجه فرنگی

 یک میوه یا سبزی، بحث طولانی مدت است. حقیقت چیست؟ از دیدگاه آشپزی، گوجه فرنگی سبزی است که در سالاد و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود. همچنین به شیرینی بیشتر میوه ها نیست. اما از نظر بیولوژیکی گوجه فرنگی میوه ای است که درون آن بذر دارد. بیش از 10000 نوع مختلف میوه گوجه فرنگی در جهان وجود دارد. گوجه فرنگی را می توان در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، نارنجی، زرد و بنفش یافت.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده