خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

تکنیک های مدیتیشن برای از بین بردن افکار منفی و احساس بهتر

وقتی احساس ناامیدی می کنید یا حتی ناامید می شوید، آخرین چیزی که می خواهید به آن فکر کنید احتمال دارد باعث شود حتی بدتر شوید. اینجاست که جریان دائمی افکار منفی و گپهای تصادفی به ذهن شما وارد می‌شود. چه یک خاطره خاص گذشته باشد که باعث می‌شود احساس بیهودگی کنید یا یک فکر ناقص که بیشتر به ذهنتان خطور میکند، اینها تنها تعدادی از موارد هستند.


خوشبختانه، تکنیکها و تمرین‌های مدیتیشن زیادی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند افکار منفی را از بین ببرید و احساس بهتری داشته باشید. می بینید، زمانی که ما زمان صرف می کنیم تا همه درهم و برهمی های غیر ضروری را از ذهن خود حذف کنیم و به جای آن روی چیزهای مهم تمرکز کنیم، احساس واقعا عالی می کنیم! تنها مشکل این است که اکثر مردم نمی دانند چگونه می توانند این کار را انجام دهند. از این گذشته، ما به طور غریزی نمیدانیم چگونه از طریق فعالیت هایی غیر از رفتن به سر کار هر روز یا نشستن جلوی تلویزیون بعد از شام، سر خود را پاک کنیم یا از سلامت عاطفی خود مراقبت کنیم.


یاد بگیرید که افکار مزاحم را به جای اینکه تحت تأثیر آنها قرار بگیرید، مدیریت کنید. درک کنید که آنها چیست، چه چیزی باعث آنها می شود، و نکات عملی در مورد چگونگی جلوگیری از آنها را دریافت کنید.


خوشبختانه، با یادگیری بیشتر در مورد نحوه عملکرد ذهن ما و تمرین تکنیک های مختلف مدیتیشن به طور منظم، می توانیم خیلی سریعتر از قبل احساس شادی کنیم. در اینجا برخی از بهترین راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آنها شفقت به خود را تمرین کنید و افکار منفی را در خانه از بین ببرید. اگر با افکار منفی، کمبود انگیزه، ناامیدی و کمبود انرژی خلاق مشکل دارید، اگر احساس می‌کنید می‌توانید از چیزی که می‌تواند به شما کمک کند مثبت‌تر فکر کنید، سود ببرید؟

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


مدیتیشن تنفسی را امتحان کنید

در حالی که ممکن است فکر کنید که مدیتیشن به معنای نشستن در سکوت برای ساعت ها و ساعت های متوالی است، اما در واقع فقط با تمرین چند تکنیک ساده تنفسی کارهای زیادی انجام می دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن افکار منفی و داشتن احساس بهتر، یادگیری نحوه تمرکز روی چیزهای مثبت با قصد بیشتر است که میتوانید با مدیتیشن و تکنیکهای تنفس انجام دهید. مدیتیشن تنفسی یکی از محبوب ترین روش ها برای از بین بردن احساسات و افکار منفی است.


این یک راه عالی برای آرام کردن و پاکسازی ذهن و همچنین رهایی از استرس و اضطراب از بدن شما است. بهترین بخش در مورد مراقبه تنفسی این است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راحت بنشینید و روی تنفس خود تمرکز کنید. می توانید روی دم و بازدم تمرکز کنید یا میتوانید نور سفیدی را هنگام دم و بازدم تصور کنید.این یک راه عالی برای استراحت ، آرامش و تمرکز ذهن خود بر روی چیز دیگری است.


به یک رژیم غذایی متعادل پایبند باشید

یک رژیم غذایی متعادل می تواند سلامت کلی مغز را تقویت کند. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی، آجیل و دانه ها و غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه ها و سبزیجات می توانند از عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو حمایت کنند. محدود کردن کافئین و الکل نیز توصیه می شود زیرا تمایل به افزایش سطح اضطراب دارند که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد افکار مزاحم شود. حتی ممکن است بهتر باشد در صورت امکان از آنها به طور کامل اجتناب کنید.


یوگا را تمرین کنید

یوگا راهی عالی برای شروع روز یا پایان دادن به روز است. تمرین روزانه ژست‌های یوگای آگاهانه می‌تواند به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید و روی آنچه واقعاً در زندگی شما مهم است تمرکز کنید. یوگا همچنین راهی عالی برای برقراری ارتباط با بدن شماست، بنابراین می توانید یاد بگیرید که نیازهای جسمی و عاطفی خود را در سطح آگاهانه تری تنظیم کنید.

همانطور که یوگا تمرین می کنید، می توانید از آن به عنوان ابزاری برای حذف افکار منفی و احساس بهتر استفاده کنید. وقتی در حال انجام یک ژست هستید که قرار است ذهن شما را پاک کند و شما را آرام کند، به احساس خود توجه کنید. اگر متوجه شدید که احساس اضطراب یا استرس می کنید، سعی کنید از حالت یوگا به عنوان فرصتی برای کاهش سرعت استفاده کنید و این احساس منفی را از بین ببرید.


افکار مزاحم خود را بیرون کنید

بیرونی کردن افکار مزاحم به این معنی است که آنها را جدا از خود ببینید. این میتواند شامل شخصیت دادن به افکار شما باشد. حتی ممکن است سعی کنید افکار خود را به عنوان یک شخصیت در یک کتاب کمیک تجسم کنید، تا راحت تر آن را به عنوان چیزی جدا از خودتان ببینید.


تمرینات تنفس عمیق را تمرین کنید

تنفس عمیق یک تکنیک ساده و در عین حال موثر است که می تواند به آرامش ذهن و بدن کمک کند – تمرکز بر نفس شما را در لحظه حال لنگر می آورد. مانند ارسال یک یادداشت «آرامش» به سیستم عصبی خود، و تشویق آن به تغییر حالت «جنگ یا گریز» به حالت آرامش.


به فعالیت بدنی منظم بپردازید

فعالیت بدنی یک دفع کننده استرس عالی است، به منحرف کردن ذهن از افکار مزاحم و بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. این بدان معنا نیست که شما نیاز به دوی ماراتن دارید. هر شکلی از حرکت، خواه یک حرکت آرام یوگا، یک پیاده روی سریع در اطراف منزل، یا رقصیدن در اتاق نشیمن شما باشد، می تواند به دور نگه داشتن افکار مزاحم کمک کند، یا حداقل زمانی که به وجود می آیند، آنها را پردازش کند.

همانطور که این تکنیک ها را امتحان می کنید، به یاد داشته باشید که آنچه برای شما بهتر است ممکن است برای شخص دیگری خوب کار نکند و بالعکس. همه چیز در مورد یافتن چیزی است که با شما طنین انداز می شود و متناسب با سبک زندگی شما است. با خودتان صبور باشید و به یاد داشته باشید: هدف این نیست که افکار مزاحم را از بین ببرید بلکه مدیریت موثر آنهاست تا آرامش شما را از بین نبرند.


افکار منفی خود را یادداشت کنید و مشخص کنید کدامیک بیشترین استرس را به شما وارد می کند

یک دفترچه یادداشت کنید و تمام افکار و احساسات منفی خود را یادداشت کنید. بهترین راه برای پاک کردن ذهن، نوشتن آنهاست. وقتی افکار منفی خود را یادداشت می کنید، متوجه می شوید که نیازی به اجازه دادن به آنها روی شما نیست. اکنون، ممکن است به این فکر کنید که باید کاری را که با دوستان خود انجام می دهید انجام دهید و در مورد میزان استرس خود سکوت کنید. با اینحال، این رویکرد اشتباه است. با ثبت احساسات و افکار خود می توانید آنها را از ذهن تان حذف کنید و مانع از تأثیرگذاری آنها بر روی خود شوید.


پیاده روی کنید یا برای دویدن بروید

احتمالاً فکر می‌کنید که پیاده‌روی و دویدن راه‌های عالی برای کاهش وزن و احساس خوب هستند، اما راه‌های خوبی برای پاکسازی ذهن شما نیز هستند. این نوع ورزش‌ها باعث افزایش جریان اکسیژن در سراسر بدن می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا آنچه در سرتان است خالی کنید و روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید.

یک راه عالی برای پاکسازی ذهنتان این است که بیرون بروید یا بدوید. وقتی در طبیعت هستید و در باشگاه نیستید، احتمال اینکه حواس‌تان به تلفن و دیگر فناوری‌های مدرن پرت شود، کمتر است. این به شما این فرصت را می دهد تا با حذف آنچه که در ذهن شما سنگینی می کند، روی آنچه واقعاً در زندگی مهم است تمرکز کنید.


بیرون بروید و کمی باغبانی کنید

وقتی احساس ناراحتی می کنید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بیرون بروید و دست هایتان را کثیف کنید. با این حال، برای بهره مندی از مزایای باغبانی، لازم نیست باغبان حرفه ای شوید. باغبانی فقط پرورش گل ها و میوه های زیبا نیست. این همچنین در مورد به چالش کشیدن خود برای کار سخت و پیشرفت در اهدافتان است.

وقتی بیرون هستید و دستان خود را کثیف می کنید، مجبور خواهید شد یک قدم به عقب برگردید و به کاری که انجام می دهید نگاه کنید. باغبانی به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را پاک کنید و افکار و احساسات منفی را که در زندگی شما را سنگین می کنند رها کنید. متوجه خواهید شد که وقتی بیرون هستید، لازم نیست به هیچ چیز دیگری فکر کنید، جز اینکه چه کاری انجام می دهید. شما می توانید به راحتی سر خود را خالی کرده و روی کار خود تمرکز کنید.


آیا افکار مزاحم طبیعی هستند؟

پاسخ کوتاه بله است.

افکار مزاحم یک تجربه جهانی بشری است و به اندازه سرما در چشم انداز شناخت انسان رایج است. خواه از روی روشن گذاشتن اجاق گاز یا تصاویر یا ایده های آزاردهنده تر ناراحت کننده باشد، همه ما گاهی اوقات افکار ناخواسته را تجربه می کنیم. 

اما در اینجا یک یادآوری مهم وجود دارد: تجربه افکار مزاحم شما را به یک فرد بد تبدیل نمی کند و به این معنا نیست که به نوعی در حال شکست هستید.

« شما افکار خودتان نیستید، و تجربه یک فکر مزاحم به این معنی نیست که می‌خواهید بر اساس آن عمل کنید یا این کار را انجام خواهید داد. ”

اگر افکار مزاحم تداوم پیدا می کنند، باعث ناراحتی قابل توجهی میشوند، یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کنند، مهم است که به دنبال کمک حرفه ای باشید. متخصصان سلامت روان، مانند درمانگران یا روانشناسان، در کمک به مردم برای عبور از این آب های چالش برانگیز ماهر هستند. آنها می توانند پشتیبانی تخصصی را ارائه دهند، و شما را به سمت استراتژی ها و رویکردهایی مانند درمان شناختی رفتاری راهنمایی کنند، که به شما کمک می کند افکار مزاحم را به طور موثرتری مدیریت کنید.

آرامش اینجاست تا از شما نیز حمایت کند. منابع تسکین استرس و اضطراب ما، از جمله مراقبه‌های هدایت‌شده و تمرین‌های زمینه‌سازی، می‌توانند هنگام توجه و ایجاد یک رابطه جدید با افکار مزاحم، حمایت کنند. با تمرین و حوصله، می توانید یاد بگیرید که در آنها حرکت کنید و آرامش خود را به دست آورید.


نتیجه

وقتی احساس ناامیدی می کنید یا حتی ناامید می شوید، آخرین چیزی که می خواهید به آن فکر کنید چیزی است که باعث میشود حتی بدتر شوید. اینجاست که جریان دائمی افکار منفی و گپهای تصادفی از ذهن شما وارد می‌شود. چه یک خاطره خاص گذشته باشد که باعث می‌شود احساس بیهودگی کنید یا یک فکر ناقص که بیشتر به ذهنتان خطور میکند، اینها تنها تعدادی از موارد هستند. راه هایی که مغز انسان می تواند شما را پایین بیاورد.


خوشبختانه، تکنیک‌ها و تمرین‌های مدیتیشن زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند افکار منفی را از بین ببرید و احساس بهتری داشته باشید. می بینید، زمانی که ما زمان صرف می کنیم تا همه درهم و برهمی های غیر ضروری را از ذهن خود حذف کنیم و به جای آن روی چیزهای مهم تمرکز کنیم، احساس واقعا عالی می کنیم! تنها مشکل این است که اکثر مردم نمی دانند چگونه می توانند این کار را انجام دهند. از این گذشته، ما به طور غریزی نمیدانیم چگونه از طریق فعالیتهایی غیر از رفتن به سر کار هر روز یا نشستن جلوی تلویزیون بعد از شام، سر خود را پاک کنیم یا از سلامت عاطفی خود مراقبت کنیم.


خوشبختانه، با یادگیری بیشتر در مورد نحوه عملکرد ذهن ما و تمرین تکنیک های مختلف مدیتیشن به طور منظم، می توانیم خیلی سریعتر از قبل احساس شادی کنیم. در اینجا برخی از بهترین راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آنها شفقت به خود را تمرین کنید و افکار منفی را در خانه از بین ببرید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده